چگونه قدم شمار آیفون را فعال و از گام شمار گوشی استفاده کنیم؟

5

قدم شمار آیفون کجاست؟ شاید این سوالی باشد که به دنبال آن به این مطلب سر زده‌اید. پس اگر به دنبال فعال کردن قدم شمار آیفون خود هستید، جای خوبی آمده‌اید. بیایید تا با هم نگاهی داشته باشیم به اینکه چگونه از گام شمار آیفون خود استفاده کنیم؟

چگونه قدم شمار گوشی آیفون خود را فعال کنیم؟

استفاده از قدم شمار گوشی برای شمارش تعداد قدم‌هایی که در روز برمی‌دارید یکی از راه‌‌های مناسب برای تناسب اندام به حساب می‌آید.

خوشبختانه اپل به فکر تناسب اندام کاربران آیفون بوده است و در آیفون شاهد تعبیه کردن یک گام شمار هستیم تا برای اینکار نیاز به اپلیکیشن‌های جانبی کیلومتر شمار آیفون نداشته باشید.

در واقع نسل‌های ۵ آیفون و بالاتر به‌طور خودکار فعالیت‌های شما را از طریق شتاب‌سنج داخلی ردیابی می‌کنند و نتایج به طور کلی دقیق هستند زیرا ما تقریباً همیشه گوشی آیفون خود را هر کجا که می رویم همراه خود داریم.

تعداد گام‌ها، بالا و پایی رفتن از پله‌ها و راه رفتن به‌علاوه مسافت دویدن در برنامه داخلی سلامتی یا همان Health آیفون ثبت می‌شوند و در واقع این قابلیت به طور پیش‌فرض فعال است.

حالا اگر به دنبال دیدن نتایج ثبت شده هستید یا از قبل آن را غیرفعال کرده‌اید در ادامه نگاهی به نحوه فعال کردن آن می‌اندازیم. برای این کار:

چگونه قدم شمار گوشی آیفون خود را فعال کنیم

  • به سراغ تنظیمات Settings بروید و آن را باز کنید
  • روی Privacy ضربه بزنید
  • روی Motion & Fitness ضربه بزنید
  • گزینه Fitness Tracking را فعال کنید
  • کلید Health را فعال کنید

اگر این گزینه‌ها فعال بودند پس یعنی اطلاعات از قبل جمع‌آوری شده‌اند . کافیست به سراغ نمایش انها بروید. اکنون بیایید نگاهی به نحوه مشاهده تعداد قدم های خود در برنامه Health اپل بیندازیم.

مشاهده تعداد قدم ها در گام شمار آیفون با استفاده از برنامه Health

همانطور که قبلا ذکر کردیم، اگر گزینه‌های مرحله قبل را غیرفعال نکرده باشید، آیفون شما به صورت خودکار شروع به شمارش و ثبت قدم‌های شما کرده است.

این یعنی لازم نیست کار خاصی انجام دهید و اگر مدتی است که از آیفون خود استفاده می کنید، اطلاعات تعداد قدم‌ها و گام‌های برداشته شده را در برنامه Health دارید. اما چگونه به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید؟

مشاهده تعداد قدم ها در گام شمار آیفون

برای این کار:

  • برنامه Health را باز کنید. (آیکون سفید با قلب قرمز)
  • روی Browse ضربه بزنید
  • روی Activity ضربه بزنید
  • اکنون روی Steps ضربه بزنید و تعداد گام‌های خود در امروز را خواهید دید

برای مشاهده اطلاعات در بازه‌های زمانی بیشتر، روی W (هفته)، M (ماه)، یا Y (سال) ضربه بزنید. همچنین می‌توانید برای مشاهده سایر نکات به پایین صفحه بروید کنید.

همان‌گونه که مشاهده کردید بسیار راحت می‌شود از آیفون به عنوان یک ابزار مناسب گام شمار برای رصد کردن قدم‌هایی که در طول روز برداشته‌اید استفاده کرد.

برای مشاهده راحت‌تر تعداد قدم ها و گام هایی که روزانه بر می‌دارید می‌توانید ویجت برنامه Fitness را به صفحه هوم گوشی آیفون خود اضافه کنید. در این ویجت حتی می‌توانید اطلاعات دیگر مانند میزان کالری مصرف شده و .. را به راحتی مشاهده کنید.

نحوه اضافه کردن دستی اطلاعات تعداد قدم‌ها به برنامه Health

فرض کنید وقتی به پیاده‌روی روزانه رفته‌اید متوجه می‌شوید که آیفون خود را جا گذاشته‌اید، اگر راه دیگری برای شمارش گام‌های خود در پیاده‌روی دارید، می‌توانید به‌طور دستی تعداد قدم‌های خود را وارد کنید تا رکورد شما در برنامه حفظ شود.

نحوه اضافه کردن دستی تعداد قدم ها به برنامه Health

برای این کار کافیست تا:

  • برنامه Health را باز کنید
  • روی Summary یا روی Browse و سپس  Activity ضربه بزنید
  • روی Steps ضربه بزنید
  • از بالا سمت راست روی Add Data ضربه بزنید
  • تعداد گام ها و تاریخ و زمان صحیح را پر کنید
  • در نهایت روی Add ضربه بزنید

اضافه کردن دستی تعداد قدم ها به قدم شمار اپل

نکته جالب: معمولا از وارد کردن تعداد قدم به طور دستی برای فخر فروشی و اعلام غیرواقعی میزان پیاده‌روی روزانه در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود! اما در هر صورت محدودیتی برای وارد کردن تعداد قدم‌ها به صورت دستی وجود دارد که 90000 قدم (بله، نود هزار قدم) است!

از طرف دیگر یک اپلیکیشن رایگان کیلومتر شمار نیز با نام ++Pedometer برای آیفون وجود دارد که به خوبی از عهده شمارش قدم‌های شما در طول روز بر می‌آید.

این برنامه قدم شمار آیفون پیچیدگی کمتری دارد و به‌ویژه برای اعضای خانواده که کمتر از تنظیمات گوشی سر در می‌آورند مناسب‌تر است.

اپلیکیشن  ++Pedometer بهترین برنامه قدم شمار آیفون

این اپلیکیشن اطلاعاتی که گام شمار آیفون جمع‌آوری می‌کند را به صورت جدول نمایش می‌دهد. برای راحتی بیشتر می‌توان ویجت اپلیکیشن ++Pedometer را روی صفحه هوم آیفون نیز قرار داد.

اپلیکیشن  ++Pedometer بهترین برنامه قدم شمار آیفون

ویژگی‌های اپلیکیشن ++Pedometer به همین جا ختم نمی‌شود و در این اپلیکیشن قدم شمار برای آیفون می‌توانید برای پیاده‌روی خود هدف تعیین کنید، به صورت پیش‌فرض تعداد ۱۰ هزار قدم در روز به عنوان هدف در این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است.

در کنار این موارد، نصب اپلیکیشن ++Pedometer به عنوان یک برنامه قدم شمار رایگان برای آیفون کاربر را از تمامی مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم بی‌نیاز می‌کند.

فرآیند نصب اپلیکیشن ++Pedometer نیز بسیار ساده است، پس از دانلود آن از آیتونز کافی است تا اپلیکیشن را اجرا کرده و دسترسی‌های مجاز را صادر کنید.

همان‌طور که در ابتدا وعده داده بودیم با هم فرایند نصب و استفاده از گا‌م شمار آیفون را بررسی کردیم، پیشنهاد می‌‌کنیم اگر تجربه‌ای در استفاده از گام شمار آیفون و یا هر برنامه کیلومتر شمار پیاده روی برای آیفون دارید در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

این مطلب در تاریخ 5 اردیبهشت ماه 1403 با اطلاعات جدید به‌روزرسانی و آپدیت شد.
منبع igeeksblog
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. کامران می‌گوید

    سلام و وقت بخیر
    من بعداز ظهرها پیاده روی می کنم
    چطور میتونم برنامه آیفون یا اپ پیشنهادی رو ریست کنم که بتونم در زمان پیاده روی قدمها رو بدونم؟

  2. میثم می‌گوید

    ممنونم عالی بود تازه کشفش کردم 😅

  3. Amir می‌گوید

    خیلی خوب بود ممنون

    1. Raana می‌گوید

      من همه ی کارها رو گفتن انجام دادم ولی متوجه نشدم کجا باید قدم هارو ببینم
      ایا باید برم درون برنامه تا ببینم و روی ص چیزی نمیفته مثل بقیه گوشی ها ؟
      ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. محسن صحافی می‌گوید

        داخل برنامه Health می‌تونید همه اطلاعات رو مطابق آموزش داخل مطلب ببینید در عین حال برای مشاهده راحت‌تر تعداد قدم ها و گام هایی که روزانه بر می‌دارید می‌توانید ویجت برنامه Fitness را به صفحه هوم گوشی آیفون خود اضافه کنید. در این ویجت حتی می‌توانید اطلاعات دیگر مانند میزان کالری مصرف شده و .. را به راحتی مشاهده کنید.