کیم دات‌کام دارایی‌های توقیف شده خود را در 4 کانتینر پس می‌گیرد!

با توجه به توییت‌های اخیر کیم دات‌کام، وی می‌خواهد پس از گرفتن دارایی‌های خود طرز زندگی‌اش را تغییر داده و خانواده‌اش را از Auckland در زلاندنو، به شهر Queenstown در جنوب کشور منتقل کند.

0

سال‌ها می‌شود که مؤسس Megaupload، درگیر پرونده نقض کپی‌رایتی از آمریکا در زلاندنو است و تا الآن توانسته که در مقابل استرداد مقاومت کند. همچنین دات‌کام پرونده‌ای از مصونیت مدنی از وزارت دادگستری علیه خود دارد. این پرونده 18 ماه بعد از اتهامات اولیه وی شکل گرفت. دادستان‌های این پرونده به دنبال تسخیر لیست بلندبالایی از دارایی‌های او هستند که شامل میلیون‌ها دلار پول در حساب‌های بانکی پراکنده در هنگ‌کنگ و زلاندنو، چندین خودرو، چهار جت اسکی، عمارت دات‌کام، چندین خودروی تجملی، دو تلویزیون 108 اینچی، سه تلویزیون 82 اینچی، یک ساعت ده هزار دلاری و عکسی از Olaf Mueller به ارزش بیش از 100000 دلار می‌شوند.

در ماه گذشته، یک قاضی از زلاندنو، لو داد که آژانس شنود الکترونیکی زلاندنو که با عنوان GCSB هم شناخته می‌شود، به‌صورت غیرقانونی دو ماه بیشتر ازآنچه قبلاً اظهار کرده بود، به جاسوسی داتکام پرداخته است.

داتکام در هفته گذشته در توییتی نوشت:

دادگاه هنگ‌کنگ به‌تازگی 4 کانتینر از دارایی‌های مالی من را آزادکرده است. همچنین برخی از اموالم را پس می‌گیرم. دلم برای هنگ‌کنگ تنگ می‌شود.

به خاطر کاری که هنگ‌کنگ با من کرد، خانواده‌ام می‌توانند در Queenstown زندگی کنند و بچه‌هایم به‌جای جاسوس‌ها با کوه‌ها و دریاچه‌های زیبا احاطه خواهند شد.

وی اشاره نکرد که دقیقاً کدام اموال یا ملکش را پس می‌گیرد و چه زمانی آن‌ها را تحویل خواهد گرفت.

وکیل داتکام، Ira Rothken گفته است: با احترام به ارگان قضایی هنگ‌کنگ تا زمانی که دادگاه یک حکم نوشته‌شده را ایراد نکند از ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص خودداری می‌کنیم.

منبع arstechnica
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.