از کجا بفهمیم چه‌موقع باید باتری مک‌بوک خود را تعویض کنیم؟

به هر اندازه‌ هم که هوای باتری مک‌بوک خود را داشته باشید، باز هم زمانی می‌رسد که باید آن را تعویض کنید، در این مطلب با هم زمان مناسب برای تعویض باتری مک‌بوک را بررسی خواهیم کرد.

0

پس از چند سالی که از مک‌بوک استفاده کنید متوجه می‌شوید که باتری مانند گذشته شارژ نگه نمی‌دارد. این امر کاملاً طبیعی است و باتری‌های به کار گرفته شده در لپ‌تاپ‌ها پس از گذشت چند سال ظرفیت اولیه خود را از دست می‌دهند.

ممکن است در ابتدا با میزان کمتری که باتری مک‌بوک شارژ نگه می‌دارد بتوان کنار آمد اما پس از مدتی میزان نگه‌داری شارژ باتری مک‌بوک به اندازه‌ای کم می‌شود که متوجه خواهید شد زمان تعویض آن فرا رسیده است. خوشبختانه تشخیص زمان تعویض باتری مک‌بوک از آنچه فکرش را بکنید راحت‌تر است. جالب است بدانید مک‌بوک شما دارای قابلیتی است که کاربر را در جریان زمان حدودی تعویض باتری قرار می‌‌دهد.

بررسی وضعیت باتری مک‌بوک

برای اینکه نگاهی به وضعیت باتری مک‌بوک داشته باشید کافی است تا بر روی آیکون باتری که در بالا و سمت راست قرار گرفته است کلیک کنید. در این منو چهار وضعیت مختلف در جلوی عبارت Condition به چشم می‌خورد:

  • Normal: همان‌‌گونه که حتماً می‌دانید این عبارت حکایت از صحت و سلامت باتری مک‌بوک شما دارد.
  • Replace Soon: نمایش چنین عبارتی به این معناست که باتری در حال حاضر شارژ قابل قبولی را نگه می‌دارد اما باز هم میزان نگه‌داشتن باتری نسبت به روزهای اول کمتر شده است و رفته‌رفته باید به فکر تعویض باتری باشید.
  • Replace Now: این عبارت به این معنی است که باتری عملکرد مطلوبی دارد اما نسبت به روزهای اول میزان بسیار کمی شارژ نگه می‌دارد. در این حالت می‌توانید تا زمانی که باتری جایگزین برای مک‌بوک‌ خود پیدا کرده‌اید از آن بدون اینکه‌ صدمه‌ای به کامپیوتر شما وارد کند استفاده کنید اما بهتر است هرچه سریع‌تر به فکر باتری جدید باشید.
  • Service Battery: اگر با چنین عبارتی روبرو شدید باتری شما عملکرد معمولی ندارد و به خوبی شارژ نگه نمی‌دارد. در این شرایطی باید لپ‌تاپ را برای تعویض باتری به مرکز خدمات ببرید. لازم به ذکر است که استفاده از مک‌بوک در این شرایط آسیبی به آن وارد نمی‌کند اما روی باتری آن نمی‌توانید حساب باز کنید.

به‌دست آوردن اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت باتری مک‌بوک

اپل تخمین زده است که باتری بیشتر مک‌بوک‌های جدید چیزی حدود هزار بار شارژ می‌شوند. جالب اینجاست که اپل مدعی است باتری مک‌بوک حدود ۸۰ درصد از ظرفیت اول خود را حتی پس از هزار بار شارژ نیز نگه می دارد، با این حساب حتی پس از هزار بار شارژ نیز به راحتی می‌توان از باتری استفاده کرد. اگر باز هم در خصوص میزان دقیق عمر باتری وسواس دارید و می‌خواهید آمار بهتری از باتری مک‌بوک خود بدست آورید می‌توانید از ابزار System Report کمک بگیرید.

برای آگاهی از میزان تعداد دفعاتی که باتری مک‌بوک شارژ شده است مراحل زیر را دنبال کنید:

دکمه Alt را نگه داشته و بر روی آیکون اپل که در بالا و سمت چپ قرار گرفته است کلیک کنید، سپس گزینه Syetem Report را انتخاب نمایید. در مرحله بعد گزینه Power را که در پنل سمت چپ مشاهده می‌شود را کلیک کرده و در زیر گزینه Health Information قسمت Cycle count را بررسی کنید.


تعویض باتری مک‌بوک

اگر مک‌بوک شما به خوبی شارژ نگه نمی‌دارد و پس از انجام مراحل بالا متوجه شدید که عمر باتری مک‌بوک روبه‌پایان است پیشنهاد می‌کنیم از اصل بودن باتری که قصد خرید و تعویض آن را دارید اطمینان خاطر حاصل کنید و فرآیند تعویض باتری را به یک کارشناس خبره سخت‌افزار واگذار کنید.

 

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.