هواوی دیگر نمی‌خواهد به عنوان سازنده گوشی‌های بسیار ارزان شناخته شود

هواوی با ساخت‌ گوشی‌های بسیار ارزان قیمت توانست جای پای خود را در صنعت موبایل محکم کند، اما هواوی به این روند ادامه نخواهد داد و دیگر نمی‌خواهد به عنوان سازنده گوشی‌های بسیار ارزان قیمت شناخته شود.

0

انصافا باید اعتراف کرد در کنار تمامی پرچمداران و گوشی‌های تراز اولی که هواوی راهی بازار می‌کند باز هم نام هواوی تداعی کننده گوشی‌های ارزان قیمت است. اما ظاهرا هواوی برنامه‌های بلند‌ پروازانه‌ دیگری در سر دارد و می‌خواهد جای سامسونگ و اپل را در بازار گوشی‌های هوشمند بگیرد. کاملاً مشخص است رسیدن به چنین هدفی با فروش گوشی‌های ارزان‌ قیمت که حاشیه سود بسیار پایینی دارند میسر نخواهد شد.

از طرف دیگر گوشی‌های ارزان قیمت به لحاظ امکانات نیز حرف زیادی برای گفتن ندارند و کاربران زیادی ترجیح می‌دهند برای خرید گوشی بیشتر هزینه کنند تا در مقابل به امکانات و کیفیت بیشتری دسترسی داشته باشند. تولید و فروش گوشی‌های ارزان‌ قیمت در گزارش‌های آماری هواوی نیز بازتاب دارد، با نگاهی به این گزارش‌ها به راحتی می‌توان متوجه شد که از فروش گوشی‌های ارزان قیمت سود زیادی عاید هواوی نخواهد شد.

تمامی این موارد دست به دست هم داده تا Richard Yu، مدیر واحد مصرف کنندگان هواوی در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام کند که به دلیل حاشیه پایین سودی که گوشی‌های ارزان‌ قیمت دارند، هواوی برنامه دارد تا گوشی‌های ارزان قیمت را از خط تولید خود حذف کند.

البته به این نکته هم اشاره کنیم که عدم ساخت گوشی‌های ارزان قیمت از جانب هواوی به معنای نبود این گوشی‌ها در آینده نخواهد بود و شرکت‌های نظیر ZTE گوشی‌های ارزان قیمت خوبی را راهی بازار کرده‌اند. موتورولا هم با عرضه‌ گوشی‌هایی نظیر Moto E4 ثابت کرده است که برای بازار فروش گوشی‌های ارزان قیمت همچنان اهمیت قائل است.

در مجموع باید گفت عدم تولید گوشی‌های ارزان قیمت به تنهایی نمیتواند سیاستی برای رقابت با بزرگانی مانند اپل و سامسونگ باشد و با این حساب انتظار می‌رود در آینده شاهد تغییرات استراتژیک بیشتری از جانب هواوی باشیم.

 

منبع slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.