اپل 2.7 میلیارد دلار در شرکت LG Display سرمایه‌گذاری کرد

اخبار جدید منتشر شده از کره حکایت از سرمایه‌گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری اپل در LG Display برای تولید پنل‌های OLED دارند.

0

بنا به گزارش‌هایی که از کره به بیرون منتشر شده اپل برای اینکه خیال خود را از تامین صفحه‌های OLED در آیفون‌‌های بعدی خود راحت کند مبلغ ۲.۷ میلیارد دلار را در شرکت LG Display سرمایه‌گذاری کرده است.

اگر اخبار و شایعات آیفون‌های اپل را دنبال کرده باشید به احتمال زیاد در جریان هستید که گفته می‌شود اپل در آیفون‌های ۲۰۱۸ و گوشی‌های بعد از آن قرار است از پنل‌های OLED استفاده کند. با این حساب خبر سرمایه‌گذاری اپل در LG Display چنین شایعه‌ای را نیز تایید می‌‌کند.

این سرمایه‌گذاری در واقع به عنوان پیش‌پرداختی به LG Display برای تولید پنل‌های OLED آیفون‌های آینده اپل به حساب می‌آید.

به این نکته نیز اشاره کنیم که مدت زیادی است شایع شده اپل قرار است برای آیفون‌ ۸ خود از پنل‌‌های OLED ساخت سامسونگ استفاده کند. اما با توجه به شناختی که از اپل داریم این شرکت تمایلی ندارد تا برای تامین قطعات مورد نیاز خود روی یک تامین‌ کننده حساب باز کند.

از طرف دیگر اپل باید از برآورده شدن نیاز خود به پنل‌های OLED در آیفون‌های بعدی نیز اطمینان خاطر حاصل کند. انتظار می‌رود از سال ۲۰۱۸ به بعد نیز نیاز بازار به پنل‌های OLED بیشتر شود.

در همین زمینه یک منبع ناشناس مدعی شده است LG Display خط تولید اختصاصی را برای ساخت پنل‌های OLED مورد نظر اپل ایجاد کرده و به همین دلیل نیز  اپل با خیال راحت حاضر به سرمایه‌گذاری کلان ۲.۷ میلیاردی در LG Display شده است.

البته خبرهایی از عزم گوگل  برای سرمایه‌گذاری در LG Display به گوش می‌خورد، گفته می‌شود گوگل برای اطمینان خاطر حاصل کردن از تامین پنل‌های OLED گوشی‌های پیکسل بعدی خود چیزی حدود ۹۰۰ میلیون دلار در LG Display سرمایه‌گذاری کرده است.

با این حساب می‌توان گفت تولید کنندگان پنل‌های OLED بازار داغی را پیش رو دارند، در حال حاضر سامسونگ ۹۵ درصد از بازار تولید این پنل‌ها را در اختیار دارد اما انتظار می‌رود در آینده شاهد افزایش سهم LG Display در این بازار نیز باشیم.

 

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.