سامسونگ با عبور از اینتل بزرگترین تولیدکننده تراشه دنیا شد

حالا دیگر اینتل را به عنوان بزرگترین تولید کننده تراشه در دنیا نمی‌شناسیم چرا که سامسونگ توانسته است با عبور از اینتل عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه دنیا را از آن خود کند.

0

گزارش مالی سه ماهه دوم سال میلادی 2017 حکایت از رکوردهای جدید سامسونگ دارد، بر اساس این گزارش واحدهای تولید پنل OLED و تراشه‌های سامسونگ توانسته‌اند سود کلانی را راهی جیب این شرکت کره‌ای کنند.  در این گزارش به‌ غیر از سودی که سامسونگ داشته‌ است یک نکته دیگر نیز جالب به نظر می‌رسد و این نکته پشت سر گذاشتن اینتل به عنوان برزگترین تولیدکننده چیپست در دنیا است.

فعالان صنعت سخت‌افزار، تولید چیپست‌ برای رم‌های نسل بعد DRAM و چیپست‌های NAND برای فلش مموری‌ها را دلیل اصلی افزایش سهم سامسونگ در بازار می‌دانند. واحد تولید تراشه‌های نیمه‌ رسانای سامسونگ در حال حاضر طیف وسیعی از تراشه‌ها را از سرورها بزرگ گرفته تا تراشه‌های کوچک برای اینترنت اشیا تولید می‌کند. این امر باعث شده است سامسونگ از میزان ۱۵.۸ میلیارد دلار فروش، سهم سود عملیاتی گزافی برابر با ۷.۲ میلیارد دلار داشته باشد.

از طرف دیگر اینتل نیز در بازه زمانی سه ماهه دوم سال میلادی جاری سود عملیاتی برابر با ۳.۸ میلیارد دلار از فروش ۱۴.۸ میلیارد دلاری تراشه‌های خود داشته است. این میزان سود نیز برای اینتل آمار خوبی به حساب می‌آید و حکایت از افزایش ۲۵.۷ درصدی سود عملیاتی اینتل دارد. اما آمار و ارقام سامسونگ بسیار بهتر از این حرف‌هاست و توانسته است ۴۵.۷ درصد افزایش سود در بازار تراشه‌ها داشته باشد.

اینتل از قدیمی‌های صنعت تولید تراشه‌های نیمه‌ رسانا است و از سال ۱۳۷۱ تاکنون بیشتر درآمد خود را از تولید تراشه‌ برای کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها بدست آورده است. اما در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد و با رشد گوشی‌های همراه هوشمند سامسونگ توانست رفته‌رفته بازار را از دست اینتل خارج کند.

با توجه به اینکه در آینده بسیار نزدیک شاهد افزایش تقاضا برای تراشه‌ها جهت استفاده در فناوری‌هایی نظیر واقعیت مجازی و خودروهای خودران هستیم انتظار می‌رود سامسونگ بتواند حضور فعال‌تری در این بازار داشته باشد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.