گوگل از جستجوهای شما در اندروید اسکرین‌شات می‌گیرد! چگونه آن‌ها را پاک کنیم؟

به‌تازگی برنامه جست‌وجوی گوگل تغییرات ظاهری جدیدی را به خود دیده است. احتمالاً اپلیکیشن شما نیز یا تابه‌حال آپدیت شده و یا به‌زودی آپدیت خواهد شد. پس از آپدیت، بخش جدیدی را در آن می‌بینید که تاریخچه حساب کاربری شما شامل تاریخچه جست‌وجوی خود را می‌بینید. در این بخش اسکرین‌شاتی از نتایج جست‌وجو یا هر صفحه وبی که از آن بازدید کرده‌اید، برایتان نمایش داده می‌شود. اما چگونه آن‌ها را پاک کنیم؟

0

نگران نباشید، این نتایج (هنوز) با دیگر دستگاه‌هایتان همگام نمی‌شوند، اما درهرصورت چندان خوشایند نیست که اپلیکیشن را بازکنید و بلافاصله با چیزهایی که قبلاً دیده‌اید، مواجه شوید. از طرف دیگر، اگر بخواهید صفحه‌ای را که دیده بودید بعداً دوباره پیدا کنید، دردسر کمتری خواهید داشت. در زمان نوشتن این مطلب به نظر می‌رسد که هنوز چنین قابلیتی در iOS عرضه نشده باشد؛ اما در صورت ارائه، غیرفعال کردن آن در سیستم اپل را هم به شما آموزش می‌دهیم. می‌توانید این قابلیت را به‌سادگی حذف یا غیرفعال کنید.

حذف اسکرین‌شات‌ها

برای حذف موردی اسکرین‌شات‌ها، باید اپلیکیشن گوگل را بازکرده و آیکون History را لمس کنید. یک لیست افقی از جست‌وجوهایی که در 7 روز گذشته انجام داده‌اید برایتان نمایش داده می‌شود. هر موردی که خواستید را به سمت بالا بکشید تا حذف شود.

غیرفعال کردن این قابلیت

اگر ترجیح می‌دهید که گوگل این کار را برایتان انجام ندهد، می‌توانید اصولاً آن را غیرفعال کنید. برای این‌کار در اپلیکیشن گوگل، منو را بازکرده و به ترتیب به Settings، Accounts & Privacy وارد شوید. گزینه Enable Recent را غیرفعال کنید.

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.