14 خانه عجیب و غریب که در غیرممکن‌ترین جاهای ممکن ساخته شده‌اند

هرکس به‌گونه‌ای از سرپناه نیاز دارد، اما همه از خانه‌های خسته‌کننده شهری یا حومه شهری لذت نمی‌برند. برخی ترجیح می‌دهند که تا حد امکان از سایر مردم فاصله بگیرند. در شدیدترین حالت‌ها، این به معنی رفتن به مکان‌هایی است که تا الآن کمتر کسی به آن قدم گذاشته است.

2

نزدیک شهر Serbian از Bajina Basta خانه‌ای که در سال 1968 میلادی ساخته‌شده، 50 سال است که بالای یک صخره در وسط رود Drina قرارگرفته است.


مشابه نمونه قبل، جزیره‌ای با عنوان «جا به‌اندازه لازم و کافی» یکی از هزاران جزیره مشهور است که در مرز بین آمریکا و کانادا در رود Saint Lawrence قرارگرفته است. چند صندلی هم روی ساحل بسیار کوچک خانواده صاحب آن قرار دارد.


مدت‌زمان زیادی است که انسان‌ها به دنبال مکان‌های دنج و دورافتاده می‌گردند. در حدود 300 سال پیش، جزیره Elliðaey از کشور ایسلند، خانه 5 خانواده را در خود جای‌داده بود. این خانواده‌ها میزبانی شکارچیان پرنده puffin که ازآنجا گذر می‌کردند را بر عهده داشتند. ظاهراً این جزیره به‌اندازه کافی جدا افتاده نبوده است، چراکه خانواده‌های ساکن آن دور ملک خود حصار هم کشیده بودند.


برخی تنهایی را در گوشه‌های دیگر پیدا می‌کنند؛ مثلاً خود را درون باریک‌ترین فضای ممکن محبوس می‌کنند. در ورشو یک خانه کوچک که به آن نام Keret House داده‌اند بین دو ساختمان دیگر فشرده‌شده است. این خانه در پهن‌ترین بخش خود تنها 91.44 سانتی‌متر است.


درعین‌حال، برخی خانه خود را درون زمین بنا می‌کنند. Cooder Pedy یک شهر استخراج سنگ اوپال یا عین الشمس در استرالیا است که 80 درصد مردم آن برای فرار از دمای 48 درجه‌ای به درون زمین پناه برده‌اند. حدود 100 سال می‌شود که مردم آنجا درون زمین زندگی می‌کنند.


برخی دیگر ترجیح می‌دهند که عمودی فکر کنند. در انگلستان شمالی، خانه‌های درختی به‌عنوان گونه‌ای از راه‌های اعتراض شناخته می‌شوند. بیش از چهار سال می‌شود که ساکنان آن برای جلوگیری از تبدیل‌شدن مرکز تاریخی Nine Ladies در Stanton Lees انگلستان به معدن سنگ، بالای درخت‌ها زندگی کرده‌اند.


زمانی که Joel Allen برنامه‌نویس 26 ساله بود، خانه درختی خودش را در Whistler کانادا بنا کرد. طراحی آن شسته‌رفته و مدرن‌تر از سایر خانه‌های درختی است.


در استان Guangdong چین در سال 2011 میلادی، دو خانه به طرز عجیبی در بالای یک کارخانه ساخته شدند. با توجه به رسانه‌های چینی، ساختمان نهایی این دو خانه از حد انتظار بزرگ‌تر شد و درنتیجه ازلحاظ فنی غیرقانونی بودند.


مورد قبل تنها نمونه از خانه‌های چینی که در بالای یک کسب‌وکار ساخته شدند نیست: در سال 2013 میلادی، 25 خانه به‌طور غیرقانونی در بالای یک فروشگاه در Hengyang استان Hunan ساخته شد. امروز از این خانه‌ها به‌عنوان خوابگاه کارکنان فروشگاه استفاده می‌شود.


صومعه Paro Taktsang بالای یک صخره در دره Paro در کشور Bhutan قرارگرفته است. این مجموعه از قرن هفدهم میلادی وجود داشته است. راهبانی که نسخه محلی از بودائیسم را تمرین می‌کنند، می‌توانند سال‌ها در این معبد اقامت کرده و هیچ‌وقت به دره نروند.


عجیب‌تر از آن مجموعه صومعه‌هایی با عنوان Meteora در یونان است. این مجموعه که در بالای صخره‌هایی از جنس ماسه‌سنگ قرارگرفته، از سوی یونسکو به‌عنوان میراث جهانی شناخته شد.


شاید مرتفع‌ترین خانه، کلبه Solvay در کوه Matterhorn شهر Zermatt از سوئیس باشد که در ارتفاع 5181 متری زمین قرارگرفته است. این ساختمان دارای 10 تخت خواب است تا محل استراحت مسافران خسته باشد.


برخی هم ترجیح می‌دهند که پناهگاه‌های خود را بسازند، درست مثل Skysphere در زلاندنو. خانه مهندس Jono Williams دارای امکاناتی چون کنترل لامپ‌ها به‌وسیله اپلیکیشن، یک ارائه‌دهنده نوشیدنی که درون مبل جاسازی‌شده و با صوت کنترل می‌شود و تأمین امنیت کافی تا حدی که حمله زامبی‌ها را هم دوام بیاورد، است.


خانه‌هایی هم وجود دارند که به خاطر محیط اطرافشان اصلاً خوشایند دیدگان نیستند. در چین، خانه‌هایی وجود دارند که صاحبان آن‌ها حاضر به فروش یا ترک خانه نیستند و درنتیجه ساخت‌وساز و راه‌سازی پیرامون آن‌ها انجام می‌شود.


این پدیده در دیگر کشورها هم رخ می‌دهد. در ترکیه «خانه تنها» به خانواده‌ای تعلق داشت که سعی کردند تا حد امکان از تخریب آن جلوگیری کرده و به مبارزه بپردازند. درنهایت مجبور به ترک منزل خود شدند.

منبع thisisinsider
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. بابک می‌گوید

    مطلب در مورد کلبه بالای کوه سویس احتمالا حاوی اشتباه تایپیه. بلندترین نقطه سویس حدود 4600 متر از سطح دریا ارتفاع داره. با یه جستجو مشخص میشه که کلبه سولوی در ارتقاع 4003 متری ساخته شده که البته ارتفاع خیلی زیادیه.
    لینک ویکیپدیا:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Solvay_Hut

  2. بهنام می‌گوید

    در بسیاری از این موارد باید گفت: آخه جا قحطیه رفتی اونجا ساختی!