افزایش سود سامسونگ در فصل دوم 2017 به لطف بخش تراشه‌ها

شرکت‌های بزرگ دنیا هرساله در چندین نوبت گزارشی از عملکرد خود را منتشر می‌کنند که گاهی نشان دهنده افزایش سودآوری و بالا رفتن قیمت سهام آن‌ها می‌شود و برخی اوقات نیز می‌تواند سیاست مدیران ارشد آن‌ها را به دلیل عملکرد ضعیف زیر سؤال ببرد. البته در شرایط کنونی فرض اولیه برای سامسونگ رخ داده چراکه گزارش مالی فصل دوم 2017 این شرکت حاکی از عملکرد موفق کره‌ای‌ها به خصوص در بخش تولید تراشه‌های موبایلی است.

0

سامسونگ از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه تکنولوژی است و در حوزه‌هایی همچون طراحی و ساخت تلفن همراه، لوازم خانگی، قطعات سخت افزاری، صفحات نمایش و … فعالیت می‌کند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند در فصل دوم 2017، سامسونگ بتواند رکورد پرسودترین فصل مالی خود را جابه‌جا کند و گویا این اتفاق افتاده است.

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی سامسونگ، این شرکت کره‌ای در سه ماه دوم سال 2017 توانسته به درآمد 64 تریلیون وون یا به عبارتی 54.7 میلیارد دلاری دست پیدا کند. در این مدت سود خالص سامسونگ به 14.07 تریلیون وون یا همان 12.7 میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 72 درصد رشد پیدا کرده است. این عملکرد فوق‌العاده سامسونگ، کره‌ای‌ها را به یکی از پربازده‌ترین شرکت‌های تمامی حوزه فناوری تبدیل کرده است.

در سوی دیگر انتظار داریم که روند رو به رشد درآمد سامسونگ در نیمه دوم سال 2017 نیز ادامه پیدا کند، چرا که در این بازه اپل سفارش‌های میلیون عددی نمایشگرهای OLED آیفون را به سامسونگ خواهد سپرد. بخش نیمه‌رسانا و تولید تراشه‌های سامسونگ، بیشترین سهم را در این مقدار سود داشته است؛ به طوری که این بخش در بازه زمانی مذکور درآمد 15.7 میلیارد دلاری و سود عملیاتی 7.2 میلیارد دلار را به همراه داشته است.

به طور موشکافانه‌تر، افزایش تقاضا برای تراشه موبایلی و حافظه‌های DRAM(رایج‌ترین نوع حافظه رایانه است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد) در طول ماه‌های جولای تا سپتامبر باعث افزایش محسوس درآمد و سود سامسونگ شده است. سامسونگ دیسپلی هم با فروش 6.9 میلیارد دلاری، سود عملیاتی 1.53 میلیارد دلاری را برای سامسونگ الکترونیکز به ارمغان آورده است.

علی‌رغم رشد افزایش درآمد سامسونگ در حوزه‌های مذکور، فروش گوشی این برند نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریباً ثابت مانده است و از میزان درآمد حاصله، تنها 26.9 میلیارد دلاری مربوط به فروش گوشی‌های سامسونگ بوده است. هرچند همان‌طور که گفته شد میزان فروش گوشی‌های سامسونگ نسبت به سال گذشته تقریباً ثابت مانده، با این حال سود فروش این قسمت 4.7 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به رقم 3.6 میلیارد دلار رسیده است.

در این بین نیز تنها گوشی‌های سری گلکسی اس 8 و اس 7 عملکرد مناسبی از خود نشان داده‌اند و شاید جالب باشد که بدانید میزان فروش گوشی گلکسی S8+ تقریباً دو برابر کل گوشی‌های سری گلکسی اس 7 و گلکسی اس 8 بوده است. همچنین ضعیف‌ترین عملکرد مربوط به گوشی‌های میان رده سامسونگ بوده است، هرچند که گوشی‌های نسل جدید خانواده Galaxy J به تازگی به بازار عرضه گردیده و شاید در گزارش فصل بعدی کمی عملکرد بهتری از خود ثبت کند.

پیش‌بینی می‌شود که به افزایش تقاضای روز افزون تراشه‌های موبایلی و از طرفی همه گیر شدن استفاده از فناوری‌های رایانش ابری و اینترنت اشیا، در نیمه دوم سال 2017 شاهد کاهش عرضه تراشه‌های سازگار با این فناوری‌ها و به طور مستقیم افزایش سود خالص سامسونگ باشیم؛ هرچند که می‌توان حدس زد با کاهش فروش گوشی‌های سری گلکسی اس 8 و از طرفی بالا رفتن هزینه تبلیغاتی برای آن‌ها، این روند با سرعت کمتری پیش رود.

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.