ادوبی سرانجام در سال 2020 به زندگی فلش پایان خواهد داد

بزرگان اینترنت مدتی است که فلش را کنار گذاشته‌اند، ادوبی نیز به عنوان مالک فلش اعلام کرد که در سال 2020 به زندگی فلش پایان خواهد داد.

0

مرورگرهای کروم، مایکروسافت اج و سافاری حدود یک سالی می‌شود که محتوای فلش را مسدود کرده‌‌اند. ادوبی نیز اعلام کرد که پایان عمر فلش نزدیک است و تا آخر سال میلادی 2020 آپدیت و توزیع فلش را متوقف خواهد کرد.

ادوبی به تولیدکنندگان محتوایی که از فلش استفاده می‌کنند توصیه کرد از هم اکنون تا انتهای سال 2020 خودشان را برای استفاده از سایر فرمت‌ها به جای فلش آماده کنند.

در حال حاضر هنوز بازی‌ها، وب‌سایت‌های پخش ویدئو و محتواهای آموزشی زیادی را شاهد هستیم که از فلش استفاده می‌کنند. به همین دلیل ادوبی متذکر شد که تا پایان مهلت اعلام شده به همراه اپل، فیس‌بوک، گوگل، مایکروسافت و موزیلا از فلش پشتیبانی خواهد کرد.

مایکروسافت نیز اعلام کرده است که بنا دارد تا اواسط سال میلادی 2019 دسترسی به فلش به صورت پیش‌فرض در مرورگرهای مایکروسافت اج و مایکروسافت اکسپلورر را غیر فعال کند. در سال 2020 نیز مایکرسافت فلش را در تمامی نسخ‌های ویندوز به صورت کامل کنار خواهد گذاشت. از طرف دیگر گوگل هم قرار است اجازه استفاده از محتوای فلش را در محصولات خود مسدود کند.

بنیاد موزیلا نیز که توسعه مرورگر فایرفاکس را بر عهد دارد در همین زمینه اعلام کرده است کاربران این مرورگر از ماه آینده قادر هستند مشخص کنند چه وب‌سایت‌هایی می‌توانند به اجرای محتوای فلش دسترسی داشته باشند. فایرفاکس هم در نهایت تا پایان سال 2020 از فلش پشتیبانی خواهد کرد. در این بین اپل هم پشتیبانی خود را از فلش تا پایان سال 2020 میلادی اعلام کرده است. مرورگر سافاری اپل در حال حاضر برای اجرای محتوای فلش نیاز به دریافت مجوز از جانب کاربر دارد.

با این حساب می‌توان سال 2020 را آخرین سال حیات فلش دانست، البته به لطف حضور فناوری‌هایی که در اچ‌تی‌ام‌ال نسخه ۵ شاهد هستیم جای خالی فلش به هیچ وجه محسوس نیست. در نتیجه با حذف کامل فلش انتظار می‌رود تا امنیت بیشتری را در محیط اینترنت شاهد باشیم.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.