اپل در اندیشه ساخت پنل‌های OLED خود برای آیفون است

اپل در حال حاضر پنل‌های OLED مورد نیاز برای آیفون 8 را خریداری می‌کند اما اپل در این فکر است که پنل‌های OLED آیفون‌ را تولید کند.

0

اپل ممکن است در حال حاضر تمامی پنل‌های OLED مورد نیاز خود را خریداری کند، اما ظاهرا این وضعیت دیری نخواهد پایید و تیم کوک و یارانش برنامه‌هایی برای تولید پنل‌‌های OLED در سال ۲۰۱۸ دارند.

باخبر شدیم اپل دستگاه‌های CVD را از یک شرکت کره‌ای برای تولید پنل‌‌های 2.5G OLED خریداری کرده است، به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود در آیفون‌های سال بعد شاهد حضور پنل‌های OLED ساخت دست اپل در گوشی‌های آیفون باشیم.

اگر به اخبار سخت‌افزار موبایل علاقه داشته باشید حتما به خوبی می‌دانید که اپل در حال حاضر برای تهیه پنل‌‌های OLED به سامسونگ تکیه کرده است، اما ظاهرا اپل به دنبال استقلال بیشتر در تولید قطعات آیفون است.

وضعیت جدید باعث شکست انحصارطلبی شرکت Canon Tokki نیز می‌شود، این شرکت در حال حاضر حرف اول را در تولید دستگاه‌های CVD که برای ساخت پنل‌های OLED استفاده می‌شود در بازار می‌زند. بد نیست بدانید Canon Tokki در سال جاری دستگاه‌های CVD را برای سامسونگ تولید کرده است و بنا دارد تا در سال آینده میلادی نیز این کار را ادامه دهد.

از طرف دیگر این تنها سامسونگ نیست که مشتری Canon Tokki به حساب می‌آید و LG Display نیز به عنوان یکی از خریداران پر و پاقرص Canon Tokki شناخته می‌شود.  LG Display در حال حاضر پنل‌های گوشی‌های شیائومی و گوگل را تولید می‌کند، این موارد باعث شده است تا نسبت به تولید پنل‌‌های OLED اقدام کند.

همان‌گونه که اشاره شد این برنامه‌ها نشان از عزم اپل برای استقلال کامل در تولید قطعات آیفون دارد، در همین زمینه به این نکته نیز اشاره کنیم که ظاهرا اپل قصد دارد تا چیپستSoC و جی‌پی‌یو آیفون‌های بعدی خود را نیز در آینده تولید کند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.