شایعه: فیس‌بوک روی یک گوشی هوشمند ماژولار کار می‌کند

در حالی که بسیاری از افراد فیس‌بوک را با شبکه اجتماعی پر آوازه‌اش و یا هدست های واقعیت مجازی Oculus می‌شناسند، با این حال پتانسیل و حجم سرمایه گذاری در آن به حدی رسیده که به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد معرفی گوشی هوشمندی با برند فیس‌بوک نیز خواهیم بود. در همین راستا امروز برخی منابع غیر موثق شایعاتی پیرامون توسعه یک گوشی ماژولار توسط این شرکت را منتشر کردند.

0

بر کسی پوشیده نیست بازار گوشی‌های هوشمند مدتیست که با رکود نسبی مواجه شده است. کاربران و کارشناسان، طراحی گوشی‌های جدید را تکراری و خسته کننده ارزیابی می‌کنند و به نظر می‌رسد تفاوت گوشی‌های هوشمند، به جزییاتی در مشخصات فنی خلاصه می‌شود. در این بین برخی شرکت‌ها به استفاده از ویژگی‌هایی مانند نمایشگر بدون حاشیه و یا دوربین‌های دوگانه روی آورده‌اند.

هرچند این گونه قابلیت‌ها می‌تواند برخی را به ارتقا گوشی قبلی خود مجاب کند، اما به عنوان مثال گوشی گلکسی اس 8 علی رغم آنکه به نمایشگر بدون حاشیه منحصر به فردی تجهیز شده است هم نتوانسته به رکورد فروش قابل توجهی دست پیدا کند؛ اما تداوم این وضع می‌تواند به ورود نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند سبب شود.

فیس‌بوک یکی از شرکت‌هایی است که به نظر می‌رسد با توجه به همین موضوع قصد دارد علاوه بر ورود به بازار گوشی‌های هوشمند، سبک و طراحی جدید را هم معرفی کند و آن چیزی نیست جز گوشی‌های ماژولار. روشن است که تا پیش از این نیز شرکت‌هایی مانند گوگل سرمایه گذاری سنگینی بر روی تولید گوشی‌های ماژولار انجام داده‌اند، با این حال هیچ‌گاه یک گوشی به تمام معنا ماژولار که بتواند کاربران را راضی نگاه دارد به بازار عرضه نشده است.

فیس بوک روز پنجشنبه پتنتی را به نام خود ثبت کرده که جزئیات یک گوشی ماژولار را شرح می‌دهد. دستگاه مذکور می‌تواند حامل یک اسپیکر، میکروفون، نمایشگر لمسی، جی پی اس و تمامی قابلیت‌های یک تلفن همراه باشد. هدف از ایجاد این پروژه ساخت تلفن همراه هوشمندی است که کاملا به صورت تکه به تکه یا ماژولار طراحی شده و می‌توان قطعات آن را به صورت دلخواه تغییر داد. بخش هشتم فیس‌بوک که این ایده را ثبت کرده، محل تحقیق و توسعه دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگاری ماشینی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چندین کارمند بخش هشتم فیس‌بوک، بر روی پروژه آرا گوگل کارکرده‌اند.

هنوز اطلاعات دقیقی از این پروژه منتشر نشده است، با این حال دیوایس ماژولار فیس‌بوک می‌تواند کارکردی همچون یک تلفن همراه و یا یک اسپیکر نظیر آمازون الکسا داشته باشد. علاوه بر این در برخی از توضیحات ثبت شده آن از عبارت “اتصال میلیون‌ها قطعه” استفاده شده که می‌تواند منظور از یک سرور واحد همراه با نرم افزاری متفاوت مبتنی قطعات باشد.

 

 

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.