سهم بازار سیستم‌عامل‌های موبایلی: اندروید 85 درصد، ویندوزفون 0.1 درصد!

شرکت IDC به تازگی جدیدترین آمار توزیع سیستم‌عامل‌های موبایلی بازار در فصل اول سال 2017 را منتشر کرده است. طبق این آمار اندروید با 85 درصد سهم بازار در رتبه اول و ویندوزفون با 0.1 درصد در رتبه آخر قرار دارد.

0

همان‌طور که انتظار داشتیم اندروید کماکان با 85 درصد سهم بازار با اختلاف قابل توجهی محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی جهان است. عرضه پرچم‌داران جدید اندرویدی باعث شده سهم بازار این سیستم‌عامل گوگلی نسبت به فصل گذشته افزایش یافته و بخشی از سهم iOS را نیز جذب کند. سیستم‌عامل اپلی iOS نیز 14.7 سهم بازار را در اختیار دارد و به این ترتیب به ویندوزفون و سایر سیستم‌عامل‌ها تنها 0.1 درصد از سهم بازار می‌رسد.

از آن‌جا که سامسونگ سال گذشته با مشکلات گلکسی نوت 7 مواجه شد و اپل درست در همان زمان آیفون‌های جدید خود را روانه بازار کرده بود این شرکت کره‌ای برای مدت کوتاهی از رتبه اول پایین کشیده شد اما حالا به لطف عرضه گلکسی اس 8 و همچنین تخفیف‌های متنوع گلکسی اس 7 سامسونگ دوباره در رتبه اول فروش گوشی‌های هوشمند دنیا تکیه زده است. گفته می‌شود گوشی‌های سری گلکسی J و گلکسی A نیز سهم قابل توجهی در این موفقیت داشته‌اند.

طبق انتظارات اپل احتمالاً در فصل سوم و خصوصاً چهارم هر سال عملکرد بهتری خواهد داشت و با عرضه آیفون 8 انتظار داریم سهم iOS و اپل بیشتر و بیشتر شود. هواوی نیز در رتبه سوم عملکرد بسیار خوبی داشته و به لطف فروش خوب گوشی‌های پرچم‌دار پی 10 و میت 9 و همچنین میان‌رده‌ها و ارزان‌قیمت‌های سری آنر و Y سهم بازاری در حدود ده درصد را دارد. پس از هواوی شرکت‌های چینی Oppo و vivo قرار دارند و برندهای مطرح دیگری مثل سونی، ال‌جی و اچ‌تی‌سی با سهم کمتر از 5.5 درصد در بخش «دیگر برندها» ترکیب شده‌اند.

به گفته IDC همچنین میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند فروخته شده در سال 2017 به 220 دلار کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا سال 2021 به 198 دلار نیز برسد که گفته می‌شود در آن زمان 1.5 میلیارد گوشی هوشمند اندرویدی فروخته شود.

فروش ویندوزفونی‌ها در فصل اول سال 2017 با 80.9 درصد کاهش به تنها 1.1 میلیون دستگاه رسیده و از آن‌جا که از سرفیس فون نیز خبری نیست شاید مایکروسافت دیگر هیچ‌گاه به عرصه موبایل وارد نشود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.