گوگل محتوای 4K HDR را به سرویس Play Movies اضافه کرد

در حالی که بسیاری از افراد معتقدند وضوح تصویر فول اچ‌دی برای نمایش محتوای ویدئویی کفایت می‌کند، با این حال در چند سال اخیر شاهد عرضه نمایشگرهایی با قدرت نمایش جزئیات بسیار بیشتر از این کیفیت بوده‌ایم که حتی برخی از آن‌ها به دنیای گوشی‌های هوشمند نیز راه پیداکرده‌اند.

0

به نظر شما نمایش کوچک‌ترین جزئیات در یک فیلم سینمایی به چه میزان می‌تواند بر جذابیت آن بیفزاید؟ خوب یا بد، درست یا اشتباه سرعت رشد روز افزون فناوری به حرف و عقیده ما گوش نمی‌دهد. حتماً شنیده‌اید که تعداد بیشتر پیکسل‌ها لزوماً به معنای تصویر بهتر نخواهد بود. عوامل بسیار مهم دیگری در کیفیت تصویر موثرند. عواملی چون کنتراست و رنگ که در عمل اهمیتی به‌مراتب بیشتر از تفکیک‌پذیری دارند.

عموم افراد این مسائل را مدنظر قرار نمی‌دهد و صرفاً به وضوح تصویر که اغلب با تعداد پیکسل شناخته می‌شود توجه دارند. شرکت‌های سخت افزاری نیز با توجه به همین موضوع هرساله طیف وسیعی از نمایشگرهایی که تعداد پیکسل آن‌ها به مراتب بیشتر از نسل قبلیست را به بازار عرضه می‌کنند. البته بر کسی پوشیده نیست که به کار گیری یک سخت افزار قدرتمند بدون پیش نیاز نرم افزاری آن کاری بیهوده است.

شرکت گوگل نیز با توجه به همین موضوع، امروز به‌روزرسانی جدید را برای سرویس Play Movies منتشر کرده که امکان مشاهده ویدیوهایی با وضوح تصویر 4K HDR را امکان پذیر می‌کند. با سرویس Play Movies، کاربران می‌توانند از میان هزاران عنوان فیلم و برنامه تلویزیونی از استودیوهای بزرگ هالیوود فیلم اجاره کنند یا بخرند و از آنجا که همه این محتوا از سرویس کلاود نشأت می‌گیرد، خواهند توانست آن‌ها را بر روی هر نمایشگری که پیش نیاز لازم را داشته باشند استفاده کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید، در حالی که 4K به ما پیکسل‌های بیشتری می‌دهد، اضافه کردن HDR فراتر از آن می‌رود و هر کدام از این پیکسل‌ها را در دو محدوده‌ کلیدی رنگ و کمتراست بهبود می‌بخشد. البته از آنجا که 4K HDR یک استاندارد جدید است، شاید در بازار تعداد معدودی از گجت ها را بتوان یافت که قادر به پشتیبانی تمام عیار از آن باشند.

به عنوان مثال در دنیای گوشی‌های هوشمند هرچند گوشی‌هایی مانند جی 6 و گلکسی اس 8 از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کنند، با این حال تنها نمایشگر گوشی اکسپریا XZ Premium سونی است که به معنای واقعی کلمه می‌تواند تصاویری با فناوری 4K HDR را نمایش دهد. در سوی دیگر بسیاری از تلویزیون‌های مبتنی بر HDR از پنل‌های 4K بهره می‌برند، با این حال تمامی تلویزیون‌های 4K قادر به نمایش تصاویر با استفاده از فناوری HDR نیستند. در واقع این دو تکنولوژی مجزا از یکدیگر هستند. اگر شما نیز دارای یکی از تلویزیون‌های مبتنی بر اندروید هستید که هنوز از این استاندارد پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید از Chromecast Ultra استفاده کنید.

به هر حال همان‌طور که گفته شد 4K HDR هنوز یک استاندارد نوپا محسوب می‌شود و کمی زمان می‌برد تا شرکت‌های سخت افزاری و استودیوهای فیلم‌سازی محصولات خود را با آن سازگار کنند. درنهایت این نکته را هم در نظر داشته باشید که در حال حاضر محتوای 4K HDR در سرویس Play Movies  تنها برای کاربران ایالات متحده و کانادا قابل دسترس بوده و این قشر می‌توانند با جستجوی عبارت “HDR” در پلی استور به محتوایی با این استاندارد دسترسی پیدا کنند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.