آخرین آمار توزیع اندروید: نوقا در حال پیشرفت؛ مارشملو صدرنشین

کئکل به‌تازگی آمار جدید توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را در گجت‌های اندرویدی منتشر کرده است. طبق این آمار اندروید 6 مارشملو کماکان صدرنشین بوده و نوقا نیز در حال پیشرفت است.

0

یکی از بزرگترین مشکلات اندروید آپدیت‌های نامنظم تولیدکنندگان است که باعث پراکندگی نسخه‌ها شده است. به این ترتیب برخلاف اکوسیستم اپل در اندروید معمولاً هیچ‌وقت جدیدترین نسخه بیشترین سهم از بازار را به خود اختصاص نداده است. طبق آخرین آمار اندروید 7.0 و 7.1 معروف به نوقا حالا مجموعاً 11.5 درصد از کل سهم اندروید را به خود اختصاص داده‌اند درحالی‌که مارشملو با 31.8 درصد، آب‌نبات چوبی (اندروید 5.x) با 30.1 درصد و کیت‌کت (اندروید 4.4) با 17.1 درصد در رتبه‌های اول تا سوم هستند. به این ترتیب متأسفانه اندروید مربوط به تقریباً چهارسال پیش از نسخه هفتم و کنونی اندروید سهم بیشتری دارد؛ آن‌هم درحالی‌که چیز زیادی به عرضه نسخه هشتم باقی نمانده است.

با مقایسه این آمار با ماه گذشته متوجه می‌شویم نوقا البته بیشترین رشد را داشته و از سهم کیت‌کت و آب‌نبات چوبی نیز کاسته شده است. با این وجود تنبلی تولیدکنندگان در آپدیت گوشی‌های خصوصاً میان‌رده و ارزان‌قیمت و یا با هدف تشویق کاربران به خرید گوشی‌های جدید اندروید را کماکان پراکنده نگه داشته است؛ مشکلی که توسعه اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را برای این پلتفرم دشوار می‌کند.

انتظار داریم گوگل مهرماه نسخه نهایی اندروید O را عرضه کند و تولیدکنندگان چندماه دیگر نیز کاربران را برای برخورداری از آخرین نسخه اندروید منتظر بگذارند!

 

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.