چین رسما ساخت نخستین شهر جنگلی جهان را آغاز کرد

هرچند در دنیای ماشینی امروزی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بر اساس معاهده‌های مختلفی از جمله معاهده تغییرات اقلیمی پاریس در پی کاهش گازهای گلخانه‌ای قدم‌های محسوسی برداشته‌اند، با این حال برخی از ملت‌ها به طور ویژه در زمینه خروج از بحران‌های محیط زیستی و آلاینده‌هایی که به طور مستقیم با جان انسان‌ها سروکار دارند اقدامانی انجام داده‌اند. چین یکی از همین کشورهاست که یک هشتم جمعیت جهان در آن زندگی می‌کنند.

0

طبق گزارش خبرگزاری‌های چینی، این ابر کشور در نظر دارد به منظور کاهش آلایندگی واحدهای صنعتی، اقدام به ساخت اولین شهر جنگلی (Forest City) نماید که پوشش جنگلی آن سالانه حدود 10 هزار تن دی اکسید کربن و ۵۷ تن ذرات آلاینده را جذب و ۹۰۰ تن اکسیژن تولید خواهند کرد.

نخستین شهر جنگلی جهان توسط گروه استفانو بوئری (Stefano Boeri) طراحی گردیده و قرار است در منطقه‌ای در استان گوانگشی به مساحت ۱۷۵ هکتار ساخته شود. تخمین زده می‌شود که در این شهره به معنای واقعی کلمه پاک، دست کم 300 هزار نفر ساکن شوند. گفته می‌شود که در ساخت این شهر رؤیایی 1 میلیون گیاه از ۱۰۰ گونه مختلف کاشته شود. علاوه بر این 4 هزار نهال درخت در این مجموعه کاشته خواهد شد که سالانه علاوه بر جذب  10 هزار تن دی اکسید کربن و ۵۷ تن ذرات آلاینده، قادر است ۹۰۰ تن اکسیژن تولید کند.

در سوی دیگر این کشور ۵ طرح موسوم به سرمایه گذاری سبز را با بودجه‌ای حدود 440 میلیارد دلار برای مبارزه با آلودگی هوا کلید زده است. ایده پرداز این طرح معتقد است که شهر جنگلی علاوه بر کاهش دما و بهبود کیفیت هوا، باعث افزایش تنوع زیست محیطی و از طرفی افزایش کیفیت زندگی برخی از اقشار جامعه خواهد شد.

گفته می‌شود که در طراحی زیرساخت‌های این شهر که تا سال ۲۰۲۰ به بهره برداری خواهد رسید، توجه ویژه‌ای به استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر مانند انرژی گرمایی زمین و نور خورشید شده است. علاوه بر این در این شهر مراکز تفریحی، بیمارستان و دو مدرسه ساخته می‌شود که قرار است توسط دو مسیر قطار برقی به شهر Liuzhou متصل شود. از آنجا که این شهر اولین نمونه در نوع خود محسوب می‌شود، امید است که پس از بهره برداری موفق آن شاهد احداث شهرهایی مشابه آن در سایر کشورها نیز باشیم.

منبع futurism
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.