اسپیکر هوشمند سامسونگ با بهره از بیکسبی در راه است!

ظاهرا سامسونگ برای دستیار صوتی بیکسبی خواب‌های زیادی در سر دارد و قرار است اسپیکر هوشمند سامسونگ که بیکسبی هم در آن تعبیه شده راهی بازار شود.

0

دستیار صوتی سامسونگ هنوز آنچنان که باید شاید در گلکسی‌های اس ۸ پیاده نشده اما ظاهرا سامسونگ خواب‌های زیادی برای بیکسبی دیده و قرار است اسپیکری هوشمند را راهی بازار کند که دستیار صوتی بیکسبی نیز در آن تعبیه شده است.

بر اساس گزارشی که به تازگی از جانب وال‌استریت ژورنال به بیرون منتشر شده است، پروژه ساخت این اسپیکر هوشمند در حال حاضر در سامسونگ با نام پروژه وِگا (Vega)، شناخته می‌شود، اما این گونه که پیداست سامسونگ به خوبی در خصوص این اسپیکر هوشمند رازنگه‌دار بوده و خبر زیادی از آن به بیرون درز پیدا نکرده است.

اگر از طرفداران گلکسی اس ۸ یا کاربر این گوشی هستید حتماً به خوبی می‌دانید که سامسونگ در تبلیغات خود تمرکز زیادی بر دستیار صوتی بیکسبی در پرچمداران جدید این شرکت کرد، از طرف دیگر ظاهرا آنقدر بیکسبی برای سامسونگ مهم است که یک دکمه اختصاصی نیز برای فراخوان کردن این دستیار هوشمند در گلکسی‌های اس ۸ تعبیه شده است. اما در عمل شاهد چیز دیگری هستیم و این دستیار صوتی هوشمند هنوز به صورت کامل در گلکسی‌های اس ۸ قابل بهره برداری نیست.

در این بین وال‌استریت ژورنال مدعی شده است که بعید به نظر می‌رسد بیسکبی به صورت کامل تا اواخر مرداد ماه جاری در گلکسی‌های اس ۸ پیاده سازی شود.

به این نکته نیز باید اشاره کنیم که اگر سامسونگ واقعا برای این اسپیکر هوشمند برنامه‌ای در سر دارد باید هرچه سریع‌تر دست بجنباند چرا که اسپیکر هوشمند آمازون را حدود ۳ سال است که در بازار شاهد هستیم. Google Home نیز از سال گذشته راهی بازار شده است، از قرار معلوم Apple HomePod  هم تا دی ماه امسال از جانب اپل عرضه می‌شود.

مایکروسافت هم سخت در تلاش است تا دستگاه‌هایی که عملکرد مشابهی شبیه اسپیکر هوشمند سامسونگ دارد را با ویندوز ۱۰ سازگار کند. حتی غول‌‌های بزرگ آسیایی نظیر علی‌بابا و لاین هم به فکر عرضه محصولاتی از این دست هستند.

همان‌‌گونه که در ابتدا اشاره شد، سامسونگ تاکنون در خصوص اسپیکر هوشمندی که بیکسبی در آن تعبیه شده  رازنگه‌دار خوبی بوده است اما اگر واقعاً عزم سامسونگ بر ساخت چنین محصولی باشد به احتمال زیاد در آینده چیزی پشت ابر نمی‌ماند و خبرهای بیشتری از این اسپیکر هوشمند سامسونگ به بیرون درز پیدا خواهند کرد.

 

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.