پوکمون گو تاکنون ۱.۲ میلیارد دلار درآمد داشته است

وقتی بازی پوکمون گو عرضه شد، به‌خاطر شخصیت‌های پوکمون و ازطرفی به‌خاطر مبتنی بودن آن بر واقعیت افزوده، هیاهوی بسیار زیادی به‌پا کرد. حالا درآمد این بازی به 1.2 میلیارد دلار رسیده است.

0

این هیاهو به‌قدری زیاد بود که در همان زمان پیش‌بینی می‌شد که این بازی در طول یک سال به درآمد یک میلیارد دلاری برسد. حالا اما گزارش‌ها چیزی فراتر از آن مقدار را نشان می‌دهد. بنابر گزارشی که استارتاپ بوستونی Apptopia که اپلیکیشن‌های مختلف را بررسی می‌کند، منتشر کرده است، پوکمون گو توانسته است به درآمد ۱.۲ میلیارد دلاری دست پیدا کند. هم‌چنین این بازی تا امروز ۷۵۲ میلیون بار روی دستگاه‌های مختلف نصب شده است.

البته با وجود این تعداد نصب، طبق این گزارش، تعداد کاربران ماهانه‌ی این بازی افت زیادی را تجربه کرده است. تعداد کاربران فعال این بازی در ماه ژوئن ۶۰ میلیون نفر بوده است که ۲۰ درصد آن‌ها حداقل یک‌بار از آن در طول روز استفاده می‌کرده‌اند. اما تعداد این کاربران در ماه قبل از آن، ۱۰۰ میلیون نفر بوده که همین نشان از افت شدید بازیکنان دارد.

با این وجود از این نکته درس بزرگی می‌گیریم؛ این‌که وقتی تب‌وتاب تمام شود، همه‌چیز به حالت عادی بازمی‌گردد و تازه می‌توان تخمین درستی از محبوبیت بازی زد. البته Niantic، سازنده‌ی پوکمون گو، تلاش‌های زیادی برای بازگرداندن بازیکنان انجام داده است و در همین راستا امکانات و قابلیت‌های بسیاری را به بازی اضافه کرده است.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.