با این هشت روش به گوشی اندرویدی قدیمی خود جان تازه‌ای ببخشید

خیلی از افراد به دلایل مختلف نمی‌توانند گوشی جدیدی خریداری کنند و به همان دستگاه قدیمی خود بسنده می‌کنند. با این حال با روش‌هایی می‌توان دستگاه قدیمی را تروتازه کرد و حداقل احساس قدیمی بودن به صاحبش ندهد.

0

گاهی می‌توان با چند تغییر کوچک، حس نوبودن را به گوشی‌های اندرویدی بازگرداند. در این مطلب نه تنها به روش‌هایی برای بهبود عمل‌کرد دستگاه می‌پردازیم، بلکه راه‌کارهایی برای بهبود ظاهر گوشی هم ارائه می‌دهیم.

۱. تصویر پس‌زمینه‌ی دستگاهتان را تغییر دهید

تغییر تصویر پس‌زمینه ساده‌ترین کاری است که می‌توانید برای بهبود ظاهر دستگاهتان انجام دهید. نیازی نیست که تصویر حتماً پیچیده و پر از اشکال مختلف باشد. تنها کافی‌ست تصویری را انتخاب کنید که حس بهتری به شما بدهد؛ خواه یک رنگ ساده باشد، خواه یک منظره‌ی طبیعی.

در مواقعی وقتی به گوشی خود نگاه می‌کنیم، ناخودآگاه از آن زده می‌شویم و دنبال چیز جدیدی هستیم. در اکثر اوقات هم این مشکل با تغییر تصویر پس‌زمینه حل می‌شود. پس این نکته را دست‌کم نگیرید. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن‌های Zedge و Muzei هم کمک بگیرید.

۲. صداهای گوشی خود را هم تغییر دهید

درست همانند تصویر پس‌زمینه، این مورد هم می‌تواند تغییر خوبی محسوب شود. اپلیکیشن‌های مختلفی نیز برای این کار وجود دارد که برخی از آن‌ها سخن‌گو هستند و پیام‌ها و ایمیل‌های جدید را به کاربر اعلام می‌کنند.

۳. گوشی را تمیز کنید!

باز هم یک تغییر ظاهری دیگر که شاید کم‌تر از بقیه‌ی موارد به آن اهمیت داده شود. یک دستمال مرطوب بردارید و گوشی را تمیز کنید. دستمال میکروفایبر هم می‌تواند ابزار بسیار مفیدی برای ازبین‌بردن لکه‌ها و اثرانگشت باشد.

۴. برای گوشی یک کیس زیبا تهیه کنید

ظاهر کلی دستگاه وابستگی زیادی به کیسی دارد که برای آن تهیه می‌کنید. این کار هم‌چنین باعث افزایش مقاومت گوشی دربرابر ضربه و اثرانگشت می‌شود و حتی می‌تواند باعث بهترقرارگرفتن آن در دست شود. اگر هم زودبه‌زود از ظاهر آن خسته می‌شوید، می‌توانید چند کیس مختلف تهیه کنید و در شرایط و روزهای مختلف از آن‌ها استفاده کنید!

حتی شرکت‌هایی برای چاپ تصاویر سفارشی شما روی قاب وجود دارند که می‌توانید با یک جستجوی ساده آن‌ها را پیدا کنید.

۵. از یک لانچر سفارشی استفاده کنید

در این مرحله نوبت به تغییرات در عمل‌کرد دستگاه رسیده است. تغییر لانچر دستگاه می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر ظاهر سیستم‌عامل و حتی بهبود تجربه‌ی کاربری بگذارد. صفحه‌ی اصلی جایی برای قراردادن ویجت‌ها و میان‌بر به برنامه‌های پرکاربرد است و معمولاً پس از بازکردن صفحه‌ی قفل، با آن مواجه می‌شوید.

برای بعضی افراد، لانچر پیش‌فرض گوشی عمل‌کرد مطلوبی را دارد ولی اگر دنبال ظاهر بهتر و در مواردی کاربردهای بیش‌تر هستید، تغییر لانچر می‌تواند تصمیم مناسبی باشد. لانچرها می‌توانند مزایایی مانند این موارد را برایتان فراهم کنند:

  • پشتیبانی از پوسته‌ها (تم‌ها)
  • امکان تغییر آیکون‌ها
  • پشتیبانی از ژست‌های حرکتی
  • میان‌برها و فولدِرهای پیش‌رفته
  • موارد بسیارِ دیگر

برای شروع می‌توانید از لانچرهای Nova Launcher یا Action Launcher 3 استفاده کنید که هردو امکانات و قابلیت‌های مشترک زیادی دارند و شناخته‌شده هستند. البته برخی امکانات خاص، آن‌ها را از هم متمایز می‌کند که انتخاب آن‌ها به کاربر بستگی دارد. پس از نصب لانچرها می‌توانید در پلی استور به دنبال تم‌های آن‌ها بگردید.

۶. صفحه‌ی قفل گوشی را تغییر دهید

یکی از مزایای اندرویدی بودن دستگاه این است که می‌توان شخصی‌سازی‌های زیادی را در آن انجام داد. تغییر صفحه‌ی قفل هم از همین موارد است. صفحه‌های قفل سفارشی زیادی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را شخصی‌سازی کرد؛ مثلاً اطلاعات بیش‌تری در آن‌ها نمایش داد یا قابلیت‌های بیش‌تری به آن‌ها افزود. مانند صفحه‌ی اصلی، صفحه‌ی قفل یکی از جاهایی است که برای مقاصدی مانند چک‌کردن ساعت و تاریخ، دیدن نوتیفیکیشن‌ها، بازکردن سریع دوربین و… خیلی با آن مواجه می‌شوید. در این‌جا می‌توانید یکی از صفحات قفل را انتخاب و استفاده کنید.

۷. از پوسته‌های مختلف استفاده کنید

خیلی از سازندگان گوشی‌های اندرویدی، مانند سامسونگ، الجی و اچ‌تی‌سی، شروع به پشتیبانی از این قابلیت برای دستگاه‌هایشان کرده‌اند و گستره‌ی وسیعی از پوسته‌ها را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. اگر هم گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید از لانچرها استفاده و به‌واسطه‌ی آن‌ها اقدام به تغییر پوسته کنید.

۸. بخشی از حافظه‌ی داخلی دستگاهتان را آزاد کنید

اکثر کاربران در طول چندماه به نقطه‌ای می‌رسند که حافظه‌ی گوشی آن‌ها پر شده است و طبیعتاً انتظاری نمی‌رود که حافظه‌ی یک دستگاه قدیمی که مدت بسیاری از عمر آن گذشته است، فضای خالی زیادی داشته باشد.

گرچه آزادکردن حافظه شاید همیشه به بهبود حس شما نسبت به دستگاه و تازه‌کردن آن کمکی نکند، اما اگر حافظه پر باشد، این کار می‌تواند تاثیر زیادی روی سرعت سیستم‌عامل بگذارد و اپلیکیشن‌ها هم عمل‌کرد و سرعت بهتری خواهند داشت. با این راه‌کارها می‌توانید اقدام به خالی‌کردن بخشی از حافظه‌ی داخلی دستگاهتان کنید:

  • از فضای ابری برای نگه‌داری تصاویر و ویدئوها استفاده کنید. به‌لطف سرویس‌هایی مانند Google Photos، این کار بسیار ساده شده است و می‌توانید بدون اشغال حافظه، آرشیوی از تصاویر و ویدئوهای خود را در آن نگه‌داری کنید. البته اگر اعتمادی به این سرویس‌ها ندارید می‌توانید از این مرحله چشم‌پوشی کنید.
  • کَشِ اپلیکیشن‌‌ها را مرتباً خالی کنید. این مورد شاید کمی عجیب به‌نظر برسد؛ چراکه کش اساساً در افزایش سرعت اپلیکیشن‌ها کاربرد دارد. اما اگر راه دیگری برای خالی‌کردن حافظه‌ی داخلی ندارید، مجبور می‌شوید که از این راه استفاده کنید.
  • اپلیکیشن‌ها و بازی‌های کم‌کاربرد را حذف کنید. اکثر کاربران فقط اقدام به دانلود اپلیکیشن و بازی می‌کنند و پس از مدت کوتاهی از آن‌ها زده می‌شوند. این مورد هم یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای آزادسازی حافظه است.
منبع phandroid
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.