چیپست Apple A10X آی‌پد پرو یک تراشه 10 نانومتری ساخت TSMC است

طبق معمول اپل در خصوص پردازنده آی‌پد پرو رازداری کرد تا اینکه اکنون باخبر شدیم چیپست Apple A10X آی‌پد پرو یک تراشه 10 نانومتری ساخت TSMC است.

0

اپل چند ماهی میشود که خانواده جدید آی‌پد پرو را با چیپست A10X راهی بازار کرده است، طبق معمول اپل در خصوص جزئیات این چیپست سخنی به میان نیاورد تا این که خبرهای منتشر شده‌ی امروز حکایت از تراشه ۱۰ نانومتری دارد که ساخت دست TSMC است.

حضور معماری ۱۰ نانومتری در چیپست A10X باعث شده است تا این چیپست ابعادی برابر با ۹۶.۴ میلی‌متر مربع داشته باشد. با این حساب این چیپست جدید نسبت به چیپست A9X چیزی برابر با ۳۴ درصد کوچکتر شده است.

به عبارت دیگر چیپست A10X را می‌توان کوچکترین چیپست اپل نامید. در این چیپست شاهد حضور سه هسته پردازنده Fusion و ۱۲ کلاستر جی‌پی‌یو هستیم. لازم به ذکر است که این کلاسترها همانند چیپست A9X در سمت چپ تراشه قرار گرفته‌اند و هسته‌های پردازنده‌ را می‌توان در سمت راست مشاهده کرد. در جدول زیر می‌توانید مقایسه مشخصات A10X و A9X را ببینید:

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.