پرچم‌داران آینده ال‌جی و سامسونگ شاید با باتری‌های حالت جامد عرضه شوند

شاید باتری‌های حالت جامد بتوانند خطر دیرینه‌ی آتش‌سوزی باتری‌های امروزی را پایان ببخشند و خود سامسونگ که تجربه‌ی بدی را در این زمینه دارد، برای توسعه‌ی آن‌ها دست‌به‌کار شده است.

0

همین آگاهی از خطرات و تجربه‌ی بد سامسونگ باعث شده است که شاخه‌ی SDI سامسونگ که مربوط به طراحی و تولید باتری‌های این شرکت است، اعلام کند که در حال کار برروی باتری‌های حالت جامد است و این باتری‌ها شاید در یک یا دو سال آینده به گوشی‌های هوشمند این شرکت راه پیدا کنند.

یکی از مدیران شاخه‌ی SDI سامسونگ به رسانه‌های کره‌ای چنین گفته است:

توانایی فنی ما برای ساخت باتری حالت جامد برای گوشی هوشمند در یک یا دو سال آینده به بلوغ کافی خواهد رسید. گرچه استفاده‌ی آن‌ها در گوشی‌های هوشمند به سامسونگ الکترونیکس بستگی دارد.

مشخص است که اگر امنیت کافی در این باتری‌ها وجود داشته باشد، سامسونگ آن‌ها را رد نمی‌کند و قطعاً از آن‌ها استفاده خواهد کرد. باتری‌های حالت جامد به‌جای مایع الکترولیتی که در باتری‌های لیتیومی به‌کار می‌رود، از ماده‌ای استفاده می‌کنند که نشت نمی‌کند و باعث واکنش شیمیایی و اشتعال ناگهانی نخواهد شد.

چوی جونگ-دِئوک، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی تحقیقات اقتصادی ال‌جی، می‌گوید:

باتری‌های حالت جامد یک جایگزین قابل‌تحقق و واقعی برای باتری‌های لیتیوم-یونی در زمینه‌ی حل مشکل دیرینه‌ی آتش‌سوزی هستند و در ده سال اخیر، توسعه‌ی آن‌ها نسبت به دیگر باتری‌های نسل بعد سریع‌تر بوده است.

طبق گفته‌ی مدیر شاخه‌ی SDI سامسونگ، شرکت ال‌جی هم درحال‌حاضر در مراحل پیش‌رفته‌ای از توسعه‌ی این باتری‌ها قرار دارد. پس دور از انتظار نیست که این باتری‌ها را در گوشی‌های بعدی سری G ال‌جی و S سامسونگ، یعنی ال‌جی جی۷ و سامسونگ گلکسی اس۹ ببینیم.

منبع PhoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.