کانن سرانجام دوربین DSLR فول فریم EOS 6D Mark II را معرفی کرد

حدود چهار سال از عرضه‌ی اولین دوربین سری EOS 6D کانن گذشته است و حالا این شرکت جانشین آن، یعنی EOS 6D Mark II را معرفی کرده است.

0

این مدل تقریباً در همه‌ی ابعاد نسبت به مدل قبلی بهبود پیدا کرده است و حالا دارای گزینه‌های ارتباطی بیش‌تر، رزولوشن بالاتر، فوکوس خودکار سریع‌تر و حساسیت بالاتر در کنار وزن کم‌تر و طراحی بهتر است. در یک زمینه اما از این دوربین DSLR مدرن انتظار بیش‌تری می‌رفت که آن هم عدم توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و اکتفا به رزولوشن 1080p است.

بیش‌تر بهبودهای این مدل به‌خاطر سنسور جدیدی است که در آن به‌کار رفته است. حالا به‌جای ۲۰.۲ مگاپیکسل، شاهد رزولوشن ۲۶.۲ میلیون پیکسلی در این دوربین هستیم که این به‌معنی افزایش ۳۰ درصدی پیکسل‌های سنسور است. هم‌چنین به‌لطف پردازنده‌ی Digic 7 حالا می‌توان با این دوربین ۶.۵ فریم‌برثانیه عکس‌برداری کرد و پیش از پر شدن حافظه‌ی بافر، ۱۵۰ تصویر JPEG یا ۲۱ تصویر RAW را به‌ثبت رساند.

سیستم فوکوس خودکار ۴۵ نقطه‌ای این دوربین هم فرآیند فوکوس را بسیار سریع‌تر از گذشته کرده است. در کنار آن، فوکوس خودکار dual-pixel جدیدی در حالت Live View این دوربین به‌کار گرفته شده است. به‌علاوه حساسیت ISO داخلی نیز از ۲۵۶۰۰ در مدل قبلی به ۴۰۰۰۰ افزایش یافته است که مانند قبل تا مقدار ۱۰۲۴۰۰ قابل افزایش است.

تغییر بزرگ دیگر در این دوربین، صفحه‌نمایش لمسی ۱.۰۴ میلیون نقطه‌ای آن است که می‌توان زاویه‌ی آن را نیز تغییر داد. این خصوصیت می‌تواند باعث آسان‌تر شدن فرآیند فوکوس حین فیلم‌برداری و عکس‌برداری شود. هم‌چنین سلفی‌گرفتن با آن نیز ساده‌تر شده است. در کنار این تغییرات، اضافه شدن بلوتوث ۴.۰ و NFC به راه‌های ارتباطی آن در کنار وای‌فای که در مدل قبلی هم موجود بود فرآیند تصویربرداری از راه دور را لذت‌بخش‌تر می‌کند. هم‌چنین می‌توان دوربین را با گوشی موبایل هم‌گام‌سازی کرد.

وزن بدنه‌ی دوربین نیز با افزایش ۵ گرمی نسبت به مدل قبلی به ۶۸۵ گرم رسیده است؛ اما با این وجود هنوز هم سبک‌ترین دوربین DSLR فول‌فریم موجود در بازار است. پوشش مقاوم در برابر آب‌وهوا در EOS 6D Mark II از طراحی بهتری برخوردار شده است که همین امر به راحت‌تر قرارگرفتن آن در دست کمک می‌کند.

در نهایت خبر بد این‌که این دوربین تنها از رزولوشن 1080p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند؛ یعنی عدم وجود تنظیمات فیلم‌برداری 4K در یک دوربین ۲۰۰۰ دلاری که در سال ۲۰۱۷ معرفی شده است. شاید این شرکت امید به این دارد که کاربران برای دستیابی به این رزولوشن، به سراغ مدل 5D Mark IV بروند که البته با قیمت ۳۵۰۰ دلاری بسیار گران محسوب می‌شود. اما باز هم نمی‌توان به این تصمیم کانن قانع شد؛ چرا که امروزه تقریباً همه‌ی گوشی‌های موبایل، دوربین‌های بدون آینه و دوربین‌های کامپکت دارای تنظیمات فیلم‌برداری 4K هستند.

البته کانن در توجیه این مورد اعلام کرده است که اکثر عکاسان، ویدئوهای خود را با رزولوشن 1080p منتشر می‌کنند و از طرفی فایل‌های 4K سنگین هستند. با این حال مشخصات این دوربین مدت زیادی بود که به بیرون درز کرده بود و تقریباً نظر همه‌ی کاربران نسبت به این تصمیم منفی بود. ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که در محدوده‌ی قیمتی EOS 6D Mark II، هیچ دوربین فول‌فریم دیگری نیست که رزولوشنی بالاتر از 1080p را ارائه دهد و نزدیک‌ترین مدل‌ها از نظر قیمتی، A7R II و A7S II با قیمت ۲۶۰۰ دلار هستند که هردو از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کنند.

EOS 6D Mark II از یک ماه دیگر با قیمت بدنه‌ی ۱۹۹۹ دلار راهی بازار می‌شود. دو گزینه‌ی دیگر برای خرید این دوربین نیز وجود دارد که یکی از آن‌ها لنز EF 24-105 f/3.5-5.6 و دیگری لنز EF 24-105mm f/4.0 را به‌همراه دارد. قیمت این دو گزینه نیز به‌ترتیب ۲۵۹۹ و ۲۰۹۹ دلار است.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.