آموزش کامل بلاک و آنبلاک در اینستاگرام؛ برای تازه‌کارها

یکی از ویژگی‌های مفید هر شبکه اجتماعی قابلیت مسدود یا بلاک کردن افراد است. در این آموزش به بلاک و آنبلاک کردن اینستاگرام برای کاربران تازه‌کار می‌پردازیم.

116

اگر فردی در اینستاگرام برای شما ایجاد مزاحمت کرده و یا نمی‌خواهید به هیچ‌وجه به شما دسترسی داشته باشد بهترین راه بلاک کردن آن فرد است.

بلاک کردن در اینستاگرام به چه معناست؟

بلاک کردن یک کاربر در اینستاگرام به این معنی است که آن فرد نمی‌تواند پست‌ها (تصاویر و ویدئوهای) شما (حتی عمومی) را ببیند، امکان ارسال درخواست فالو برای او وجود نخواهد داشت، استوری‌های شما برایش قابل مشاهده نخواهد بود و همچنین امکان ارسال پیام شخصی (دایرکت) به شما نیز از بین خواهد رفت.

توجه داشته باشید اگر پروفایل شما در اینستاگرام عمومی یا Public باشد افراد بلاک شده کماکان می‌توانند پروفایل شما را پیدا کرده و از تعداد فالورها و فالویینگ‌های شما و همچنین پست‌هایتان اطلاع داشته باشند اما امکان ارسال درخواست، مشاهده لیست فالورها و یا مشاهده پست‌ها وجود ندارد. اگر نمی‌خواهید فردی به هیچ‌وجه شما را در اینستاگرام پیدا کند بهتر است اکانت خود را در حالت خصوصی یا Private قرار دهید.

توجه: گفتنی است در حالت عمومی امکان مشاهده تصاویر و پست‌های شما به راحتی از طریق وبسایت اینستاگرام و یا با ساخت اکانت جدید امکان‌پذیر است و حتی در حالت خصوصی نیز می‌توان تصویر پروفایل شما را به راحتی از وبسایت مشاهده کرد. همچنین کاربران می‌توانند از طریق وب‌سایت‌ها و یا روبات‌های مختلف تلگرامی (مثل InstaBox) تصاویر پروفایل تمامی کاربران را مشاهده و ذخیره کرده و یا تمامی پست‌های یک پروفایل عمومی را یکجا دانلود کنند. این قابلیت ارتباطی به بلاک کردن ندارد و نمی‌توانید از آن جلوگیری کنید.

 

در اینستاگرام چگونه بلاک کنیم؟

بلاک کردن در اینستاگرام کار ساده‌ایست. کافیست به پروفایل فرد مورد نظر مراجعه کرده، دکمه سه نقطه بالای صفحه و سمت راست را لمس کرده و گزینه Block را انتخاب کنید. سپس Yes, I’m Sure (بله من مطمئنم) را فشار دهید. به این ترتیب دکمه Follow به Unblock تغییر خواهد کرد تا با فشردن آن بتوانید فرد را آنبلاک کنید.

در اینستاگرام چگونه فردی را آنبلاک کنیم؟

همان‌طور که گفتیم کافیست به پروفایل فردی که او را آنبلاک کرده‌اید مراجعه کنید و روی دکمه بزرگ Unblock ضربه بزنید.

البته اگر فرد مورد نظر نیز شما را بلاک کرده و یا نام کاربری او را از خاطر برده‌اید می‌توانید از روش بعد استفاده کنید:

چگونه لیست افراد بلاک شده را در اینستاگرام مشاهده کنیم؟

اگر می‌خواهید ببینید چه افرادی را بلاک کرده‌اید و یا نام کاربری فرد بلاک کرده را به یاد ندارید کافیست ابتدا به پروفایل خود مراجعه کرده و روی سه نقطه بالای صفحه ضربه بزنید. سپس در زیرمجموعه ACCOUNT به دنبال گزینه Blocked Users بگردید و آن را انتخاب کنید.

حالا لیست تمام افرادی که آن‌ها را بلاک کرده و اکانت آن‌ها هنوز فعال است را مشاهده خواهید کرد. به این ترتیب می‌توانید با ورود به صفحه هرکدام و لمس گزینه Unblock آن‌ها را از حالت بلاک خارج کنید.

توجه کنید بلاک و آنبلاک کردن یک فرد به‌صورت متداوم و پی‌درپی ممکن است به محدود شدن اکانت شما منجر شود پس بهتر است در این کار زیاده‌روی نکنید.

آیا افراد متوجه بلاک کردن ما خواهند شد؟

خیر اگر فردی را بلاک کنید هیچ پیامی برای او ارسال نخواهد شد. تنها اگر او فالور شما باشد از لیست فالورهایتان حذف خواهد شد.

چگونه متوجه شویم کسی ما را در اینستاگرام بلاک کرده است؟

اگر اکانت فرد مورد نظر شما عمومی یا Public باشد و شما را بلاک کند کماکان می‌توانید با جستجوی نام کاربری او به صفحه‌اش وارد شده و تعداد فالورها و پست‌های او را ببینید اما تصاویر برایتان قابل مشاهده نخواهد بود.

اگر اکانت فرد مورد نظر شما خصوصی یا Private باشد و شما را بلاک کند قادر نخواهید بود با جستجوی نام کاربری او صفحه‌اش را پیدا کنید. اگر پروفایل فرد مورد نظرتان با اکانت‌های دیگر قابل مشاهده بود او شما را بلاک کرده است.

آیا با بلاک کردن فردی لایک‌ها و کامنت‌های او از پست‌های من حذف خواهد شد؟

خیر لایک و کامنت‌های افراد بلاک شده از پست‌های شما حذف نخواهد شد. کامنت‌های مورد نظر را می‌توانید به راحتی با لمس و انتخاب گزینه سطل آشغال حذف کنید.

آیا فرد بلاک شده می‌تواند کماکان مرا در اینستاگرام منشن کند؟

بله. فرد بلاک شده کماکان می‌تواند با نوشتن @ و نام کاربری شما را منشن کند اما این منشن در بخش Activity اینستاگرام شما ظاهر نخواهد شد. اگر کسی را بلاک کنید و نام کاربری خود را تغییر دهید او دیگر قادر به منشن کردن شما نخواهد بود مگر این‌که نام کاربری جدید را بداند.

آیا فرد بلاک شده می‌تواند لایک‌ها و کامنت‌های مرا ببیند؟

بله. لایک‌ها و کامنت‌های شما برای افرادی که آن‌ها را بلاک کرده‌اید کماکان قابل رویت خواهد بود البته در صورتی‌که لایک و کامنت مربوط به یک پست عمومی و یا پست شخصی باشد که هر دو آن را فالو می‌کنید.

آیا افراد بلاک شده می‌توانند مرا در تصاویر تگ کنند؟

خیر افرادی که آن‌ها را بلاک کرده‌اید نمی‌توانند شما را در تصاویرشان تگ کنند. توجه کنید تگ کردن با منشن کردن متفاوت است.

در صورت بلاک متقابل در اینستاگرام، چگونه یکدیگر را آنبلاک کنیم؟!

این کار کمی پیچیده‌تر از چیزی است که باید باشد! در یک مطلب مجزا چند راه برای رفع این مشکل را نوشته‌ایم که می‌توانید از این‌جا آن‌ها را بخوانید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

116 نظر برای این مطلب
  1. سارا می‌گوید

    من یه نفر بلاک و بعد انبلاک کردم و مجدد فالو کردم ولی الان لایکاش برام نیست

  2. سحر می‌گوید

    سلام من یه پیج شخصی که پابلیکه و من فالو نداشمش رو داشتم چک میکردم که دستم خورد روی یکی از فیلم هایی که پست کرده بود بعد سریع بلاکش کردم حالا میخوام بدونم با این کار متوجه میشه که من فیلمش رو دیدم ؟یا از لیست ویوهاش حذف میشم؟و یه سوال دیگه اگه انبلاکش کنم در لیست ویوهای اون فیلم هستم؟

    1. Mokhtar می‌گوید

      سلام وقتی بلاک کردی خیر متوجه نمیشه مگر اینکه انبلاک شه این پیجمه سوالی بود شاید کمک شدmokhtar.aiin2

  3. Mary می‌گوید

    میشه اگه آهی پیدا کردین به منم بگید

  4. S می‌گوید

    من یکی ازکاربرامو بلاک کردم ولی با چند نوع پیج مختلف باز منو فالو می کن حتی اسم اکانت تغییر دادم ولی باز پیدام می کن باید چیکار کنم که دیگه نتونه پیج من وفالو کن

    1. علی ارغوان می‌گوید

      راه قطعی وجود نداره. فقط وقتی میخواید بلاک کنید گزینه جدیدی اضافه شده که نوشته این اکانت + تمام اکانت‌های بعدی که ایجاد می‌کند.

    2. Mokhtar می‌گوید

      سلام محدودش کن کل اکانتای مربوط ب این سیستم رو محدود کن این پیجمهmokhtar.aiin2

  5. مریم می‌گوید

    سلام من شخصی رو بلاک و انبلاک کردم و بعد از جند روز دوباره هم رو فالو کردیم، حالا لایک ها و کامنتهای قدیم من زیر پستهای ایشون هست ولی لایک ها و کامنتهای ایشون نیست و پاک شده، چطوری میتونم برشون گردونم؟

    1. یانه می‌گوید

      سلام درست شد این مشکلتون

  6. رها می‌گوید

    آیا میتونیم کسی رو در پیجش بلاک کرد اما در دایرکت بلاک نشه؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      حالت رستریکت رو داریم اما این به این معنی نیست که اصلا پست‌ّاتون رو نبینه. صرفا کامنتهای اون یک نفر رو کسی نمی‌بینه

    2. Mokhtar می‌گوید

      خیر بلاک یعنی کل پیج و کارایی تحت تاثیر قرار میگیره این پیجم هس مشکلی بود در خدمتم mokhtar.aiin2

  7. M.azar می‌گوید

    سلام من چند وقاه نه پست میتونم بزارم نه استوری فقط کامنت هام ارسال میشه چکار باید بکنم ممنون منتظر راهنماییتونم

    1. azar_moradi می‌گوید

      سلام من چندوقته هیچ پستی نمی تونم بزارم چیکاربایدبکنم؟

      1. محسن صحافی می‌گوید

        اگر اینستاگرام امکان ارسال پست نمیده و اصطلاحا اکشن بلاک هستید صرفا باید صبر کنید معلوم نیست چقدر
        ضمنا آدرس ایمیل رو با WWW ننویسید این نشانه برای آدرس سایت هست نه ایمیل

  8. رزیتا می‌گوید

    سلام
    اکانتم زیاد لاک میشه ینی قفل میشه منظور بلاک نیست.باید پیامک بیاد کد و تغییر رمز تا اکانتم فعال بشه ولی زیاد تکرار میشه چیکار کنم تا مشکل رفع بشع؟