۱۰ ترفند واتس‌اپ که احتمالاً نمی‌دانستید

واتس‌اپ هزار و یک ترفند دارد که به احتمال زیاد از آن‌ها بی‌خبر هستید. در این مطلب با هم به ۱۰ ترفندی از واتس‌اپ نگاهی خواهیم داشت که دانستن آن‌ها شما را به یک کاربر همه فن حریف در واتس‌اپ تبدیل خواهد کرد.

0

پیام‌رسان واتس‌ اپ از همان ابتدای حضور خود ثابت کرد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اکنون توانسته است چیزی بیشتر از یک میلیارد کاربر را در سطح جهان از آنِ خود کند، از طرف دیگر هر چند ماه یک بار نیز شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جالب و چشمگیری در واتس‌اپ هستیم که به افزایش محبوبیت این اپلیکیشن پیام‌رسان پرطرفدار کمک می‌‌کند.

با این حساب اگر بگوییم واتس‌اپ پرچمدار اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در کل دنیاست، سخنی بیراه نگفته‌ایم. امکان ارسال پیام یکی از مهمترین امکانات واتس‌اپ است اما در این اپلیکیشن پیام‌رسان شاهد حضور ویژگی‌های دیگری نیز هستیم. بیشتر این ویژگی‌ها را به راحتی می‌توان در واتس‌اپ پیدا کرد، اما گاهی اوقات نیز در این اپلیکیشن‌ محبوب شاهد ویژگی‌هایی هستیم که کمتر به چشم کاربر می‌آید و در نتیجه احتمال زیادی وجود دارد از این ویژگی‌های واتس‌اپ بی‌خبر باشید.

به همین دلیل در این مطلب به ۱۰ ترفند جالب توجه و کاریردی در واتس‌اپ اشاره خواهیم کرد که به احتمال زیاد از وجود آن‌ها بی‌خبر بوده‌اید.

۱. مطالعه پیام‌ها بدون مطلع کردن فرستنده پیام

حتما برای شما هم پیش آمده است پیامی را دریافت کنید و به هر دلیل قصد پاسخ به این پیام را نداشته باشید، اما از آنجایی که ارسال کننده این پیام متوجه شده است که شما ‌‌آن‌ را مطالعه کرده‌اید چاره‌ای به غیر از پاسخ به این پیام برای شما باقی نمانده است. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، به راحتی می‌توانید با انجام موارد زیر ارسال کننده پیام را از مشاهده‌ای پیامی که برای شما ارسال کرده آگاه نسازید:

  • وارد قسمت تنظیمات شبکه گوشی شوید و دیتای موبایل گوشی را غیر فعال کنید، (این کار را از طریق قرار دادن گوشی در حالت هواپیما نیز می‌توان انجام داد.)
  • سپس وارد قسمت پیام‌ها شوید و پیام مورد نظر را مطالعه کنید.
  • در نهایت به منوی تنظیمات شبکه گوشی وارد شده و دیتای گوشی را مجدد فعال کنید یا گوشی را از حالت هواپیما خارج نمایید.

این کار باعث می‌شود تیک آبی که در کنار پیام به معنای مشاهده شدن آن نمایش داده می‌شود ظاهر نشود. دلیل این امر هم فقدان اتصال اینترنت در زمانی است که پیام را مشاهده کرده‌اید.

۲. استفاده از واتس‌اپ بدون سیم کارت

این ترفند تنها برای کاربرانی قابل دسترس است که از تبلت‌ خود برای اجرای واتس‌اپ استفاده می‌کنند. برای اینکار باید ابتدا واتس‌اپ را بر روی تبلت خود نصب کنید و در زمانی که کد تشخیص هویت از شما پرسیده می‌شود شماره سیم کارت مورد نظر را وارد کنید تا پیام حاوی کد تشخیص هویت به این سیم کارت پیامک شود. سپس نیز به راحتی می‌توانید کد دریافت شده را در واتس‌اپ وارد کنید.

۳. ایجاد میان‌بر برای فهرست تماس‌ها

بدون شک در فهرست تماس‌های شما در واتس‌اپ افرادی هستند که دائم با آن‌ها در تماس هستید، برای نمونه می‌توان به دوستان، آشنایان و همکاران تجاری اشاره کرد. برای اینکه با سرعت بیشتری به این افراد در واتس‌اپ پیام بفرستید می‌توانید میان‌بر اطلاعات تماس فرد مورد نظر را در صفحه هوُم گوشی اضافه کنید.

برای این کار در فهرست تماس‌های واتس‌اپ بر روی آیکون اطلاعات تماس فرد مورد نظر، لمس طولانی کنید تا منوی انتخاب‌ها باز شود. در این قسمت کافی است تا قسمت Create Chat shortcut را انتخاب کنید. اگر تمامی این موارد را به درستی انجام داده باشید، میان‌بر چت با فرد مورد نظر در واتس‌اپ بر روی صفحه هوم گوشی اضافه می‌شود.

۴. افزایش مهلت استفاده از واتس‌اپ در صورت عدم آپدیت

واتس‌اپ نیز مانند سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان در بازه‌های زمانی مختلفی آپدیت‌های جدید منتشر می‌کند. آپدیت و به روز نگه داشتن واتس‌اپ ممکن است برای شما مهم به نظر نرسد اما برای واتس‌اپ مهم است و در نتیجه اگر واتس‌اپ را آپدیت نکنید واتس‌اپ شما را وادار به آپدیت می‌کند.

از طرف دیگر در بیشتر مواقع در آپدیت‌ها شاهد بهینه‌سازی‌های جزئی و تغییراتی هستیم که ممکن است به نظر کاربر غیر ضروری به نظر برسد. دریافت آپدیت‌های جدید حجم اینترنت و همچنین فضای گوشی را نیز اشغال می‌کند. در نتیجه می‌توانید با رعایت مواردی که در ادامه به آ‌ن‌ها اشاره مکنیم مهلت استفاده از واتس‌اپ را در صورت عدم آپدیت افزایش دهید.

  • وارد قسمت تنظیمات واتس‌اپ شوید. به قسمت Account بروید و سپس گزینه Change Number را انتخاب کنید.
  • در این مرحله شماره خود را در قسمت Old Number وارد کنید. اگر سیم کارت دوم دارید، شماره آن را در قسمت شماره جدید وارد کنید.
  • این فرآیند را دوباره تکرار کنید و جای شماره‌هایی که به عنوان شماره جدید و قدیم وارد کرده‌اید را تغییر دهید. در این حالت باید شماره اصلی شما دوباره در جای خود وارد شود.

اگر تمامی این موارد را به درستی انجام داده باشید به راحتی قادر هستید مهلت استفاده از واتس‌اپ را به مدت یک سال بدون دریافت هرگونه آپدیتی ارتقا دهید.

۵. مخفی کردن قابلیتِ رویت آخرین باری که در واتس‌اپ حضور داشته‌اید

واتس‌اپ نیز همانند بیشتر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان آخرین باری که واتس‌اپ را مشاهده کرده‌اید را به کاربر نشان می‌دهد. اگر بنا به هر دلیلی تمایل دارید سایر کاربران در جریان آخرین زمانی که در واتس‌اپ حضور داشته‌اید قرار نگیرند می‌توانید به قسمت تنظیمات واتس‌اپ مراجعه کرده و سپس وارد قسمت Account شوید.

در مرحله بعد نیز قسمت Privacy را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید تنظیمات مختلفی را برای حفظ هر چه بیشتر حریم شخصی خود در واتس‌اپ اعمال کنید. مخفی کردن قابلیت رویت آخرین باری که پیام‌های واتس‌اپ را مشاهده کرده‌اید نیز در این قسمت قابل تنظیم است.

۶. فعال کردن قابلیت تایپ صوتی

این ویژگی شما را از تایپ کردن انگلیسی بی‌نیاز می‌کند. یک آیکون شبیه به میکروفن در صفحه‌کلید واتس‌اپ وجود دارد. انتخاب این آیکون باعث فعال شدن قابلیت تایپ صوتی در واتس‌اپ می‌شود و کلماتی که بر زبان شما می‌آید در واتس‌اپ به عنوان پیام تایپ خواهد شد.

این ویژگی برای زمانی که در حال حرکت هستید و امکان تایپ کردن برای شما وجود ندارد، قابلیت جالبی به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که واتس‌اپ زبان فارسی را تشخیص نمی‌دهد و تنها می‌تواند کلمات انگلیسی را تشخیص دهد.

۷. پاسخ مستقیم به پیام‌ها

موارد زیادی وجود دارد که ممکن است تمایل داشته باشید در حین چت کردن به پیام چند نفر پاسخ دهید. این مورد در چت‌های گروهی زیاد به چشم می‌خورد. برای این کار به راحتی می‌توانید پیام‌های مورد نظر را به مدت دو ثانیه لمس کنید. سپس گزینه‌ای نمایان می‌شود که به شما امکان پاسخ مستقیم به این پیام‌ها را می‌دهد.

با انتخاب این گزینه پیام‌های مورد نظر به بالای جایی که نوشته‌های شما تایپ شده است منتقل خواهد شد. پس از نوشتن پاسخ به این پیام‌ها کافی است تا تا گزینه ارسال را انتخاب کنید تا پاسخ شما به پیام‌های کاربران ارسال شود.

۸. استفاده از حساب کاربری ایجاد شده در سیم‌کارت قدیمی برای سیم کارت جدید

حتما برای شما هم پیش آمده است که پس از تغییر سیم کارت، مجبور به ایجاد یک حساب کاربری جدید در واتس‌اپ شده باشید. اما بد به دل خود راه ندهید چرا که ترفندی برای این کار وجود دارد و می‌توانید از حساب قدیمی خود با سیم کارت جدیدی که گرفته‌اید در واتس‌اپ استفاده کنید.

برای این کار باید وارد قسمت تنظیمات واتس‌اپ شوید، سپس به گزینه Account مراجعه کنید و در نهایت گزینه Change Number را انتخاب کنید. در منویی که نمایان می‌شود پس از اینکه شماره‌های قدیمی و جدید را وارد کردید، حساب کاربری شما از سیم کارت قدیمی به سیم کارت جدید منتقل خواهد شد.

۹. رنگ‌ و لعاب دادن به متن‌ها

واتس‌اپ به کاربران اجازه ارسال پیام با فونت معمولی را می‌دهد اما اگر حوصله شما از فونت‌های معمولی واتس‌اپ سررفته است می‌توانید با این ترفند رنگ و لعاب بیشتری به متن‌ها بدهید.

  • برای توپر (Bold) کردن متن کافی است تا علامت ستاره (*) را قبل و بعد از جمله اضافه کنید.
  • برای نمونه اگر قصد دارید در متن شما عبارت فارنت به صورت بولد در واتس‌اپ نوشته شود کافی است تا به این صورت بنویسید: *فارنت*
  • برای قرار دادن متن در حالت ایتالیک یا کج باید یک علامت _ را در ابتدا و انتهای متن مورد اضافه کنید. مثال: _فارنت_
  • برای خط کشیدن روی متن نیز کافی است تا علامت – را در ابتدا و انتهای متن مورد نظر اضافه کنید. مثال : -فارنت-

۱۰. ترفند‌های دوربین

در نسخه جدید واتس‌اپ شاهد حضور ۲ ویژگی جدید برای دوربین هستیم. به این ترتیب زمانی که از طریق واتس‌اپ در حین عکس‌برداری هستید، می‌توانید با دوبار ضرب انگشت بر روی صفحه‌نمایش گوشی، تصویر را بین دوربین پشت گوشی و جلو منتقل کنید.

گذاشتن دو انگشت بر روی صفحه‌نمایش گوشی در حالت عکس‌برداری با واتس‌اپ نیز باعث زوم شدن سوژه می‌شود.

همان‌گونه که وعده داده بودیم به ۱۰ ترفندی در واتس‌اپ اشاره کردیم که به احتمال زیاد از آن‌ها بی‌خبر بودید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم دستی در واتس‌اپ دارید و ترفند‌هایی از این اپلیکیشن‌ِ پیام‌رسانِ محبوب را می‌شناسید که ما به ‌آن اشاره‌‌ای نکردیم. در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از این ترفند‌ها مطلع سازید.

منبع lifehack
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.