کاربران اکسپریا XZs و XZ Premium با مشکل اعوجاج تصاویر دوربین مواجهند

اسفندماه سال گذشته سونی در کنار عرضه Xperia XZs و Xperia XZ Premium، قابلیت جدیدی را هم به نام Motion Eye camera معرفی کرد. این قابلیت جزئیات بهتر، نور بهتر، فوکوس بسیار سریع و اسلوموشن بسیار کندی را برای فیلم و عکس کاربران فراهم می‌کند؛ اما به نظر می‌رسد که دوربین قدرتمند سونی برای این گوشی‌ها، آن‌چنان‌که باید فوق‌العاده عمل نمی‌کند.

0

کاربران این دو پرچم‌دار به‌تازگی از اعوجاج تصاویر دوربین دستگاه شکایت می‌کنند. درگذشته اعوجاج دامن بسیاری از دوربین‌ها را گرفته بود که در آن حاشیه‌های تصاویر تابدار ثبت می‌شدند. به نظر می‌رسد جا دادن یک دوربین با زاویه دید وسیع در بدنه‌ای کوچک، می‌تواند مشکلات این‌چنین هم به همراه داشته باشد. سونی در Motion Eye فنّاوری جدید ضد اعوجاجی را به کار گرفته است که با تابدار شدن تصاویر به مبارزه برمی‌خیزد؛ اما این یک بهبود نرم‌افزاری است که باعث می‌شود هنگام گرفتن عکس، اشیاء متحرک و سایر اجزاء، ثابت‌تر به نظر برسند. آیا در این مقطع می‌توانیم انگشت اتهام را به سمت سخت‌افزار دستگاه بگیریم؟

به نظر می‌رسد که مشکل از سخت‌افزار ناشی شود. کاربران این دو گوشی در انجمن‌های موبایل سونی و XDA Developers پست‌های بسیاری حاوی عکس از شبکه‌های تستی و اشیاء معمولی ارسال کرده‌اند که باید صاف به نظر برسند؛ اما این‌طور نیست. به نظر می‌رسد موج‌دار شدن از مرکز تصویر آغاز بشود و تنها وسط عکس است که طبیعی به نظر می‌رسد. شدت موج، از مرکز تا حاشیه عکس به‌تدریج افزایش پیدا می‌کند.

چنین تأثیری در گرفتن عکس از صورت افراد می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد؛ مثلاً بینی شخص بزرگ‌تر از حد معمول دیده می‌شود یا سر آن‌ها شبیه به تخم‌مرغ خواهد بود. در گرفتن عکس از ترکیب‌های ساده نیز اثر آن بیش‌ازپیش توجه را به خود جلب می‌کند.

وب‌سایت طرفداران Xperia درباره این مسئله مستقیماً با سونی صحبت کرده است و می‌توانید پاسخ شرکت را در پایین بخوانید:

بخش ارتباطات موبایل سونی، گزارش‌های اندکی از کاربران که در برخی از تصاویر گرفته‌شده با Xperia XZs و Xperia XZ Premium شاهد اعوجاج بودند دریافت کرده است. ما می‌خواهیم به کاربران خود اطمینان دهیم که با قابلیت جدید Motion Eye Camera، بهترین ترکیب ممکن متعادل از کیفیت تصویر و قابلیت‌های پیشرفته را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. اعوجاج در تصاویری که با لنزهای زاویه دید گسترده گرفته می‌شوند در صنعت عکاسی طبیعی هستند و ما باور داریم که بالاترین کیفیت ممکن عکس را در کنار گرفتن بیشترین میزان ممکن از محتوای صحنه، برای کاربران خود فراهم می‌کنیم.

پس به عبارت ساده‌تر، این اثر از لنز دوربین دستگاه ناشی می‌شود و سونی باور دارد که سایر گوشی‌های هوشمند نیز از چنین مشکلی رنج می‌برند. می‌توان به بحث درباره این نظر پرداخت، اما به نظر می‌رسد که قرار نیست این نسل از پرچم‌داران سونی از این مشکل خلاص شوند. شاید در مدل‌های بعدی شاهد اعوجاج در عکس‌های گرفته‌شده با گوشی نباشیم.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.