این ویدئو نشان می‌دهد که چرا تسلا مدل ایکس ایمن‌ترین شاسی‌بلند جهان است

تسلا مدل ایکس ویژگی‌های زیادی دارد، اما در بین تمامی این ویژگی‌ها امن بودن این خودروی شاسی بلند بیشتر به چشم می‌خورد، اگر این گفته را باور ندارید در این ویدئو به تماشای آزمایش امن بودن تسلا مدل ایکس بنشینید.

0

تسلا مدل ایکس توانسته است لقب امن‌ترین خودرو شاسی‌ بلند را از آن خود کند، این خودرو در آزمایش‌های NHTSA با امتیاز ۵ از مجموع ۵ امتیاز، سربلند بیرون آمده است. البته بد نیست بدانید تسلا با گرفتن امتیازهای بالا در آزمایش NHTSA چندان هم غریبه نیست و پیش از این خودروی تسلا مدل اس نیز توانسته بود امتیاز ۵ را به لحاظ امنیت کسب کند.

تسلا خبر دریافت بالاترین امتیاز از آزمایش NHTSA را با افتخار در بلاگ خود منتشر کرده است. تسلا مدعی شد کسب بالاترین امتیاز از آزمایش NHTSA به این معناست که این خودرو الکتریکی، امن‌ترین خودروی شاسی‌بلند دنیاست.

جالب است بدانید تسلا مدل ایکس، اولین خودروی شاسی‌ بلند دنیاست که توانسته به چنین امتیازی در آزمایش NHTSA دست پیدا کند. موفقیت تسلا در زمینه حفظ امنیت سرنشین به همین‌جا ختم نمی‌شود و تسلا مدل ایکس توانسته است در این آزمایش ثابت کند که کمترین صدمه را در حین تصادف‌ها برای سرنشین خود به دنبال دارد. ویدئو انجام این آزمایش‌ها را می‌توانید بالای همین مطلب تماشا کنید.

در آزمایشِ میزانِ صدمه دیدنِ سرنشین نیز تسلا مدل ایکس و مدل اس توانسته‌اند بالاترین نتیجه را در NHTSA از آن خود کنند. تسلا مدل ایکس در کنار بدنه مستحکم و قوی که دارد، از فناوری سیستم هوشمند خودران نیز بهره می‌گیرد. این سیستم در حین غفلت راننده وارد عمل شده و در نتیجه حداقل آسیب در تصادف‌ها به سرنشینان وارد می‌شود.

در همین زمینه آژانس NHTSA گزارش جالبی منتشر کرده است، بر اساس این گزارش، سیستم خودران تسلا میزان تصادف‌ها را در این خودرو تا حد ۴۰ درصد کاهش داده است. به این ترتیب انتظار می‌رود خودروهایی که از سیستم خودران بهره می‌گیرند سالانه جان ۴۰ هزار نفر را در آمریکا از مرگ حتمی در اثر تصادف‌های جاده‌ای نجات خواهند داد.

با این حساب می‌توان گفت سرنشینان خودروی تسلا مدل ایکس بیشتر از اینکه جان خود را در حین تصادف‌ها مدیون بدنه محکم این خودرو باشند، مدیون سیستم خودران هوشمند تسلا هستند.

 

منبع futurism
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.