هفت چیزی که می‌توانست وان‌پلاس 5 را به گوشی هوشمند بهتری تبدیل کند

شرکت وان‌پلاس شب گذشته سرانجام پرچم‌دار جدید خود را رونمایی کرد. وان‌پلاس 5 اما در کنار ویژگی‌های جذابش کاستی‌هایی نیز دارد که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

1

وان‌پلاس که همیشه پرچم‌دارانی با لقب پرچم‌دارکش عرضه می‌کرد شب گذشته OnePlus 5 را با مشخصاتی جذاب و قیمتی نسبتاً مناسب رونمایی کرد. اما چه ویژگی‌هایی می‌توانست این گوشی را به گوشی هوشمند بهتری تبدیل کند؟

۱- طراحی جدید و متفاوت

شاید بزرگ‌ترین انتقاد به وان‌پلاس 5 در مورد طراحی آن باشد. امکان ندارد که به پشت این گوشی نگاهی بیندازید و طراحی آیفون 7 پلاس در ذهنتان تداعی نشود. از چینش دوربین گرفته تا فلش دوگانه، خطوط آنتن و حتی رنگ مشکی مات همگی شباهت بی‌حدی را به پرچم‌دار اپل نشان می‌دهد؛ آن هم در شرایطی که اپل کمتر از سه ماه دیگر جانشین پرچم‌دارش را رونمایی خواهد کرد.

از شرکت وان‌پلاس که طراحی‌های متفاوتی را در وان‌پلاس وان و وان‌پلاس 2 دیده بودیم انتظار می‌رفت پرچم‌دار جدیدش را با یک طراحی جدید عرضه کند.


۲- صفحه‌نمایش بدون حاشیه و QHD

در شرایطی که گلکسی اس 8 و جی 6 هر دو با صفحه‌نمایش با حاشیه اندک عرضه شده‌اند وان‌پلاس 5 در کنار این دو گوشی به نظر قدیمی و از رده خارج است! حتی اپل هم به احتمال زیاد در آیفون 8 از صفحه‌نمایش بدون حاشیه استفاده خواهد کرد اما به نظر می‌رسد وان‌پلاس هنوز بودجه یا فناوری لازم را برای این کار ندارد.

همچنین وضوح تصویر وان‌پلاس 5 تنها 1080p است درحالی‌که رقبا از پنل‌های QHD و 4K استفاده می‌کنند. به این ترتیب وان‌پلاس 5 تجربه نسبتاً ضعیف‌تری در واقعیت مجازی برای کاربر به همراه خواهد داشت.


۳- قیمت مناسب‌تر

دلیل اصلی که وان‌پلاس را به یک استارتاپ موفق تبدیل کرد قیمت پایین علی‌رغم امکانات بالا بود. نسخه پایه وان‌پلاس 5 با قیمت 480 دلار عرضه خواهد شد درحالی‌که وان‌پلاس 2، 3 و 3تی به ترتیب قیمتی برابر با 330، 400 و 440 دلار داشتند. به این ترتیب با وجود این‌که وان‌پلاس 5 کماکان نسبت به گلکسی اس 8 یا جی 6 ارزان‌تر است اما اختلاف چندانی هم با آن‌ها ندارد.


۴- مقاومت دربرابر آب و گردوغبار

اکثر پرچم‌داران سال 2017 حالا دیگر دربرابر آب و گردوغبار مقاوم هستند و به نظر می‌رسد این ویژگی به یک استاندارد تبدیل شده است. حتی سامسونگ گوشی‌های میان‌رده سری A 2017 خود را به این ویژگی مجهز کرده با این وجود خبری از چنین استانداردی در وان‌پلاس 5 نیست.


۵- لرزش‌گیر اپتیکال در دوربین

با بررسی‌های اولیه دوربین وان‌پلاس 5 مشخص شده این گوشی در تصاویر و ویدئوها عموماً بسیار خوب عمل می‌کند اما نبود لرزش‌گیر اپتیکال باعث ثبت ویدئوهای 4K لرزان و البته عملکرد نسبتاً ضعیف‌تر دوربین در نور کم می‌شود. از آن‌جایی که وان‌پلاس 3تی به لرزش‌گیر اپتیکال دوربین مجهز بود بهتر بود پرچم‌دار جدید نیز این قابلیت را داشته باشد.


۶- بلندگوهای استریو

اگر از کاربرانی هستید که بر روی گوشی خود ویدئو تماشا می‌کنید و یا به بازی کردن می‌پردازید حتماً به ضرورت حضور بلندگوهای استریوی دوگانه آگاهید. امسال شرکت‌های زیادی از جمله اپل، اچ‌تی‌سی و هواوی در پرچم‌داران خود از بلندگوی مکالمات به عنوان بلندگوی دوم بهره گرفته‌اند و خوب بود وان‌پلاس نیز از آن‌ها الگوبرداری کرده بود.


۷- رنگ‌های بیشتر

وان‌پلاس 5 تنها در دو رنگ خاکستری و مشکی عرضه خواهد شد و به این ترتیب انتخاب چندانی نخواهید داشت. این در حالیست که گوشی‌ها رقبا حداقل در 5 رنگ مختلف عرضه می‌شود و می‌تواند سلایق بسیار بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. بژ می‌گوید

    شارژ بیسیم