رونمایی از پروژه کنسرت-نمایش «سی» با حمایت سامسونگ و با هدف ترویج فرهنگ شاهنامه

در مراسمی که روز گذشته با حضور اصحاب رسانه، عوامل پروژه و نمایندگان سامسونگ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد پروژه کنسرت-نمایش «سی» رونمایی شد.

0

در مراسم روز گذشته از پروژه کنسرت-نمایش جدیدی با هدف احیای شاهنامه در ایران رونمایی شد که قرار است مردادماه و با حمایت مالی سامسونگ برگزار شود. از جمله چهره‌های سرشناس این پروژه می‌توان به همایون شجریان (خواننده)، سهراب پورناظری (آهنگساز)، مهدی پاکدل، سحر دولتشاهی و امیر جدیدی (بازیگر) و علی اصغر دشتی (کارگردان) اشاره کرد.

پروژه کنسرت-نمایش «سی» قرار است یک اثر متفاوت از کنسرت‌ها و نمایش‌های رایچ باشد که در شرایط بحران منطقه به اثر ملی شاهنامه پرداخته و از شخصیت‌های آن از جمله زال و رودابه با مفهوم عشق، رستم و اسفندیار با مفهوم آزادی و رستم و سهراب با تقابل عشق به خانواده و عشق به میهن استفاده کند. مدیر برگزاری این پروژه آقای توتونچیان اعلام کرد فروش بلیط از پس از عید فطر و اجرا از طریق وب‌سایت‌های می‌رسی و ایران‌کنسرت آغاز خواهد شد و اجرا نیز قرار است از 15 مردادماه در مکان کاخ سعد‌آباد آغاز شود. قیمت بلیط نیز بین 25 تا 195 هزارتومان بسته به جایگاه تعیین شده است.

نویسندگی این پروژه را خانم نغمه سمیعی برعهده داشته است که این دومین اقتباس او از شاهنامه خواهد بود. به گفته خانم سمیعی این پروژه یک درام موسیقیایی است که اثر جدیدی بوده و با تآترهای موزیکال تفاوت خواهد داشت. این پروژه ترکیبی از هنرهای بازیگری تآتر، خوانندگی و آهنگسازی و فناوری نوین videomapping است.

به گفته علی اصغر دشتی کارگردان این پروژه که پیش از این آثار برجسته‌ای را در پرورنده دارد پروژه سی از دی ماه سال گذشته آغاز شده و تمرین اصلی نیز قرار است از تیرماه شروع شود.

آقای فرهاد هجرت مدیر ارشد بخش بازاریابی سامسونگ نیز هدف سامسونگ از حمایت مالی این پروژه را تلاش همیشگی سامسونگ برای حمایت از نوآوری و البته هنرمندان ایران و پیوند دنیای دیجیتال و فرهنگ و هنر دانسته و گفت سامسونگ سعی دارد حمایت خود را از تنها جنبه مالی بالاتر ببرد.

در ادامه همایون شجریان از تلاش‌های پیشین مانند موسیقی‌ها، نقالی‌ها و تصانیف در مورد شاهنامه تقدیر کرد اما گفت این کار قرار است متفاوت باشد و بتواند با پیوند مخاطبین از چندین نسل متفاوت دوباره فرهنگ شاهنامه را زنده کند. پوریا سوری نماینده اداره میراث فرهنگی نیز حمایت از این اثر را در راستای ثبت آثار ناملموس فرهنگی دانست که اخیراً در کشورهای مختلف دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

سهراب پورناظری نیز از حضور ابتدایی حمید نعمت‌الله فیلم‌نامه‌نویس مشهور سینمای ایران خبر داد اما گفت او به دلیل پایان نیافتن پروژه‌های خود از پروژه سی جدا شده و کماکان در نقش مشاور ایفای نقش می‌کند. به گفته پورناظری بخش موسیقی این کنسرت-نمایش قرار است ترکیبی از موسیقی‌های سنتی، محلی و کلاسیک غربی باشد که با هدف بازسازی هویت ملی از بخشی از شعرهای شاهنامه استفاده کرده اما به نحوی که برای بیننده قابل هضم و جذاب باشد.

در این نمایش مهدی پاکدل در نقش رستم، سحر دولتشاهی در نقش رودابه و امیر جدیدی نیز در نقش زال ایفای نقش خواهند کرد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.