اپ‌نت: معرفی اپلیکیشن ایرانی درمانه؛ مطب مجازی

درمانه یک اپلیکیشن ایرانی جدید با هدف کمک به سلامت جامعه با استفاده از هوش مصنوعی است. امروز قصد داریم نگاهی اجمالی به این اپلیکیشن داشته باشیم.

0

با وجود این‌که همگی می‌دانیم با بروز علائم مختلف در بدن بهترین کار مراجعه به پزشک است اما گاهی دوست داریم پیش از این‌کار علل احتمالی بیماری احتمالی (!) خود را بدانیم. درمانه یک اپلیکیشن هوشمند است که سعی می‌کند با توجه به علائم بدن شما احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف را حدس زده و شما را برای درمان آن‌ها راهنمایی کند.

در ابتدا باید با وارد کردن شماره تلفن خود و دریافت کد در سامانه درمانه ثبت نام کنید. سپس اطلاعات شخصی خود از جمله نام، سن، قد، وزن و جنسیت را وارد می‌کنید تا اطلاعات اولیه پرونده پزشکی شما تکمیل شود. درمانه را می‌توان یک مطب مجازی همراه دانست که در بخش ویزیت مجازی می‌توانید کار با آن را شروع کنید.

در این بخش می‌توانید یک یا چندین علائم مختلف در اعضای مختلف بدن از جمله سر، چشم، گوش، دهان، دست، گردن، کمر، پا و حتی روح و روان را وارد کنید. سپس درمانه از شما پرسش‌های تکمیلی بیشتری بسته به نوع علائم خواهد پرسید که می‌توانید به این پرسش‌ها با بله، خیر یا نمی‌دانم پاسخ دهید. سپس درمانه با استفاده از دیتابیس خود و هوش مصنوعی سعی می‌کند بیماری‌های احتمالی را برای شما لیست کرده و شما را به پزشک مربوطه ارجاع دهد. همچنین در مورد بیماری‌ها نیز می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کرده و در بخش مطالب پزشکی به جستجو بپردازید.

سپس اطلاعات شما در بخش پرونده پزشکی ثبت خواهد شد تا در صورت نیاز بتوانید بعداً هم به آن‌ها مراجعه کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب درمانه یافتن مراکز پزشکی و درمانی اطراف شماست. کافیست استان و شهر خود را انتخاب کنید تا درمانه بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌های شهر را برایتان پیدا کند.

از ویژگی‌های مثبت این اپلیکیشن می‌توان به رابط کاربری ساده و کارآمد، سیستم عضویت آسان، ایده نو در میان اپ‌های ایرانی و استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد. در مقابل بهتر بود اطلاعات مکانی در بخش مراکز پزشکی به‌صورت خودکار دریافت می‌شد و همچنین مراکز نیز به ترتیب فاصله لیست می‌شد. همچنین با این‌که بخش هوش مصنوعی و تشخیص به اینترنت وابسته است خوب است امکان دانلود دیتابیس بیماری‌ها برای استفاده آفلاین فراهم شده و حتی به بخش پرونده پزشکی نیز دسترسی آفلاین داشت.

به‌طور کلی می‌توان گفت درمانه اپلیکیشن مفیدی است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است. به این ترتیب قطعاً ارزش نصب و امتحان کردن را دارد و ممکن است در آینده بتواند استفاده‌های فراوانی برایتان داشته باشد.

اپلیکیشن درمانه فعلاً تنها برای اندروید منتشر شده و از کافه‌بازار قابل دریافت است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.