رونمایی سامسونگ از نمایشگر 49 اینچی فوق عریض QLED برای عاشقان دنیای گیم!

فناوری QLED تاکنون تنها در تلویزیون‌های بزرگ استفاده شده بود اما سامسونگ تلویزیون ۴۹ اینچی QLED را رونمایی کرد که از این فناوری برای عاشقان دنیای گیم استفاده کرده است.

0

به هر اندازه هم که برای سخت‌افزارِ کامپیوتر خود هزینه‌ کنید باز هم اگر نمایشگری با کیفیت نداشته باشید نمی‌توانید از بازی‌های پر گرافیک و جدید لذت ببرید. به همین دلیل سامسونگ هر چه در چنته داشته را در نمایشگر جدید ۴۹ اینچی خود برای گیمرهای حرفه‌ای رو کرده است.

نمایشگر ۴۹ اینچی جدید سامسونگ که آن‌را با مدل CHG90 خواهیم شناخت مخصوص عاشقان سینه چاک دنیای گیم و بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده است. پالت رنگ این مانیتور قادر است ۱.۰۷ میلیارد طیف رنگ را نمایش دهد و نرخ تازه سازی تصویر در این مانیتور غول پیکر تنها ۰.۵ ثانیه است.

سامسونگ برای اینکه گیمرهای حرفه‌ای بهترین تجربه را از این نمایشگر داشته باشند در این محصول جدید خود برای اولین بار در بین تمامی مانیتورها از نسل جدید فناوری Radeon FreeSync 2 نیز کمک گرفته است و نرخ بازسازی تصویر 144 هرتز دارد که برای بازی‌ها ایده‌آل است.

سامسونگ صفحه‌نمایش بزرگ این مانیتور را که حالتی خمیده دارد، انتخاب بسیارخوبی برای بازی‌های شیبه‌سازی پرواز می‌داند. همان‌گونه که اشاره شد در این مانیتور غول‌ پیکر شاهد حضور فناوری QLED نیز هستیم.  بد نیست بدانید این فناوری برای روشن کردن پنل ال‌سی‌دی از لامپ‌های ال‌ای‌دی استفاده می‌کند اما بر خلاف صفحه‌نمایش معمولی ال‌ای‌دی، در فناوری QLED سامسونگ از ذرات نانو quantum dot استفاده کرده است.

این امر باعث می‌شود مانیتورها و تلویزیون‌هایی که در آن فناوری QLED را شاهد هستیم دقت بسیار بالایی در نمایش رنگ داشته باشند، لازم به ذکر است که این فناوری روشنایی ایده‌آلی را که پیکسل‌های OLED تولید می‌کنند ندارد اما روی کاغذ برتری‌‌های دیگری دارد که می‌توانند به روشنایی بیشتر پنل‌های QLED کمک کنند.

از طرف دیگر اگر از طرفداران سینه چاک بازی‌های رایانه‌ای هستید حتماً به خوبی می‌‌دانید که فناوری HDR سلانه‌سلانه راه خود را به دنیای گیم باز کرده است. سامسونگ نیز به همین دلیل با توسعه‌دهندگان بزرگ بازی نظیر EA Studio Dice و Ghost Games در حال مذاکره است تا بازی‌های Need For Speed و Star Wars Battlefront II را با کیفیت HDR منتشر کنند.

در پایان به این نکته هم اشاره کنیم که نمایشگر ۴۹ اینچی QLED سامسونگ از نسبت تصویر و رزولوشن غیر معمول ۳۸۴۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌گیرد و قیمتی برابر با ۱۴۹۹ دلار دارد.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.