اپل آی‌پد پرو جدید 10.5 اینچی را با قیمت پایه 650 دلار معرفی کرد

اپل به‌تازگی یک iPad Pro جدید با صفحه‌نمایش 10.5 اینچی و ویژگی‌های جدید را جایگزین نسخه 9.7 اینچی سال گذشته معرفی کرده است.

0

آی‌پد پرو جدید به لطف حاشیه‌های باریک‌تر بدون بزرگ‌تر شدن ابعاد حالا صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 10.5 اینچی را در خود جای داده است. به این ترتیب یک کیبورد فول‌سایز مجازی در این صفحه جای خواهد گرفت. آی‌پد جدید دارای حاشیه‌هایی 40 درصد باریک‌تر است و وزن آن تنها یک پوند یا حدود 450 گرم خواهد بود.

صفحه‌نمایش جدید آی‌پد پرو حالا برای اولین بار به فناوری ProMotion مجهز شده یعنی می‌تواند نرخ بازسازی تصویر 120 هرتز (دوبرابر صفحات نمایش معمول) داشته باشد. به این ترتیب همه چیز روان‌تر به‌نظر خواهد رسید و تأخیر در استفاده از قلم Apple Pencil نیز به 20 میلی ثانیه کاهش خواهد یافت. این صفحه‌نمایش البته به صورت هوشمند بسته به محتوا می‌تواند برای کاهش مصرف انرژی نرخ بازسازی را تا 24hz پایین بیاورد.

اپل در این آی‌پد از قوی‌ترین چیپست موبایلی و جدید خود با نام A10X Fusion استفاده کرده که دارای 6 هسته پردازشی و همچنین 12 هسته گرافیکی است. به گفته اپل این پردازنده 30 درصد از نظر پردازشی سریع‌تر از A9X و 40 درصد از نظر گرافیکی سریع‌تر از این چیپست نسل گذشته است.

اپل همچنین یک اپلیکیشن ویرایش تصویر ویژه این آی‌پد را با نام Affinity Photo معرفی کرده که ادعا می‌کند عملکرد آن از کامپیوترهای با پردازنده Core i7 بهتر خواهد بود.

آی‌پد پرو 10.5 اینچی همچنین دارای دوام شارژ 10 ساعته بوده و به همان دوربین باکیفیت 12 مگاپیکسلی آیفون 7 با لرزش‌گیر اپتیکال OIS مجهز شده است. این دوربین دارای دیافراگم f/1.8 بوده و دوربین سلفی نیز مانند آیفون 7 وضوحی 7 مگاپیکسلی خواهد داشت.

آی‌پد پرو جدید از USB3 (با درگاه لایتنینگ) و سرانجام شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد و یک کیس جدید با جایگاه Apple Pencil نیز می‌توانید برای آن خریداری کنید.

آی‌پد پرو 10.5 اینچی با 64 گیگابایت حافظه برای نسخه پایه و با قیمت 649 دلار عرضه خواهد شد و نسخه 12.9 اینچی آی‌پد پرو نیز 799 دلار قیمت خواهد داشت. این آی‌پد پرو را می‌توانید همین حالا سفارش دهید و زمان عرضه رسمی آن نیز هفته آینده خواهد بود. آی‌پد پرو 10.5 اینچی را همچنین می‌توانید با پشتیبانی از LTE و تا 512 گیگابایت حافظه داخلی سفارش دهید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.