آموزش کامل ثبت‌نام و ساخت اکانت در اینستاگرام؛ برای تازه‌واردها

این روزها می‌توان گفت اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در میان کاربران ایران و جهان است. اولین قدم برای استفاده از این شبکه اجتماعی ساخت حساب یا اکانت در اینستاگرام است که بسیاری به اشتباه آن را با نام‌های دیگری مانند پیج، صفحه و .. صدا می‌زنند.

141

تیتر این مطلب را با پسوند برای تازه واردها انتخاب کردیم که جزو مجموعه آموزش سیر تا پیازی است که از سال‌ها پیش و از اولین آموزش جامع فارسی اینستاگرام در وب برای آموزش‌هایمان در فارنت برگزیده‌ایم.

اما این بدان معنا نیست که نکاتی که در این آموزش مطرح می‌شود برای شما که قبلا در اینستاگرام ثبت نام کرده‌اید و شاید با خودتان بگوئید ثبت نام در اینستاگرام که کاری ندارد بی‌فایده باشد. این بدان معناست که از ساده‌ترین چیزهای ممکن برای توضیح نخواهیم گذشت. در هنگام ثبت نام و بعد از آن نکاتی وجود دارد که عدم رعایت آن ممکن است به حذف و بسته شدن اکانت و یا هک شدن اکانت شما منجر شود.

در همین خصوص..
1 از 10

بسیاری از نکاتی که در این آموزش به آنها خواهیم پرداخت حاصل تجربه فارنت از صدها هزار کامنت و سوالیست که سایر کاربران در مطالب آموزش اینستاگرام از ما پرسیده و به پاسخ آنها رسیده‌ایم.

پس یک بار خواندن این مطلب برای تمام کاربران امری ضروری به حساب می‌اید حتی شما که خود را استاد تمام اینستاگرام می‌دانید!

آموزش ثبت‌نام و ساختن اکانت در اینستاگرام:

ثبت‌نام و ساخت اکانت یا حساب در اینستاگرام به دو روش امکان‌پذیر است:

1- ثبت‌نام و ساخت اکانت در اینستاگرام با استفاده از برنامه اینستاگرام

2- ثبت‌نام و ساخت اکانت در وب‌سایت اینستاگرام (استفاده از مرورگر کامپیوتر و یا گوشی)

ساخت اکانت با هر دو روش کار ساده‌ایست اما خب در هنگام استفاده از گوشی به تنظیمات بیشتری دسترسی دارید و می‌توانید به طور حساب شده‌تری کار را انجام دهید اما ثبت نام از وب‌سایت اینستاگرام کار ساده‌تریست و مراحل را می‌توانید ساده‌تر دنبال کنید و بعد از ثبت نام با داشتن یوزرنیم و پسورد و با وارد کردن آن از بخش Login در پائین صفحه اول برنامه اینستاگرام در گوشی هوشمند خود وارد شوید.

آموزش ثبت‌نام و ساخت اکانت اینستاگرام با استفاده از گوشی هوشمند و برنامه اینستاگرام

قدم اول: طبیعتا باید ابتدا برنامه اینستاگرام را بری روی گوشی خود دانلود و نصب نمائید. با توجه به سیستم عامل گوشی خود می‌توانید این برنامه را با استفاده از یکی از روش‌های زیر دریافت و نصب نمائید.

قدم دوم: پس از دانلود و نصب برنامه به سراغ برنامه بروید و آن را اجرا کنید. که با صفحه‌ای مطابق صفحه زیر روبرو خواهید شد. برای ادامه کار دکمه Sign up with email or phone number را لمس و بر روی آن تپ کنید.

اگر قبلا بر روی این گوشی اکانت دیگری را استفاده کرده و خارج شده باشید  ممکن است با صفحه متفاوتی روبرو شوید اما تفاوتی در کار ندارد و کاری که لازم است انجام دهید این است که گزینه Sign up در پائین صفحه را لمس کرده و در واقع بر روی آن تپ کنید.

قدم سوم: در صفحه بعدی با دو گزینه ثبت نام با شماره موبایل و ثبت نام با ایمیل روبرو خواهید شد. در این مرحله می‌توانید ثبت نام با استفاده از یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

اما چه تفاوتی دارند و ما کدام را ترجیح می‌دهیم؟

ثبت نام با هر دو روش کار ساده‌تریست اما ثبت نام با ایمیل کار مطمئن‌تریست. استفاده از شماره موبایل مخاطرات خود را دارد و امکان از دست دادن شماره اعتباری و یا عدم ارسال پیامک در برخی مواقع ضروری وجود دارد و این از جمله مشکلات کاربرانیست که با شماره موبایل خود ثبت نام کرده‌اند. توصیه ما این است که اگر ایمیل معتبری دارید که آدرس ایمیل و پسورد آن را فراموش نمی‌کنید حتما روش ثبت نام با ایمیل را استفاده کنید.

توجه داشته باشید:

  • چه در هنگام ثبت نام با ایمیل و چه با شماره موبایل از آدرس ایمیل و شماره موبایلی که قبلا  برای ساخت اکانت خود و یا دیگران استفاده نموده‌اید، استفاده نکنید چون حتی در صورت عدم شناسایی اینستاگرام و موفقیت در ثبت‌نام، اکانت‌های قبلی از درجه اعتبار خارج شده و احتمالا از طرف اینستاگرام غیرفعال می‌شوند.
  • هنگام وارد کردن آدرس ایمیل و یا شماره موبایل نهایت دقت لازم را به خرج دهید. در صورت نیاز به آدرس ایمیل به هیچ عنوان امکان تغییر آن بدون وارد شدن به اکانت وجود نخواهد داشت.
  • از آدرس‌های غیرواقعی هرگز استفاده نکنید. ضمنا ابتدای ایمیل از نشان www استفاده نکنید این نشان برای ادرس سایت بوده و به ایمیل ارتباطی ندارد.

قدم چهارم:

ما ادامه راه را با ثبت نام با ایمیل دنبال خواهیم کرد تفاوت چندانی در مراحل وجود ندارد و می‌توانید با وارد کردن شماره موبایل به همین مرحله بیائید. کافیست شماره موبایل خود را بدون وارد کردن رقم 0 در ابتدای آن وارد کرده و دکمه Next را بزنید.

خب برای ادامه ثبت نام با ایمیل ابتدا مطمئن شوید به آدرس ایمیلی که می‌خواهید وارد شوید دسترسی کافی در این لحظه را دارید. سپس با وارد کردن آدرس ایمیل دکمه Next را بزنید.

  • در صورتی که با وارد کردن ایمیل با پیام هشدار (ارور) This Email taken by another account روبرو شدید از این ادرس ایمیل برای ساخت اکانت دیگری استفاده شده و قادر به ثبت نام با آن برای یک اکانت جدید نیستید. اگر مطمئن هستید ساخت اکانت با این ایمیل کار شما نبوده می‌توانید با بازگشت به صفحه اول برنامه و مراجعه به بخش Login در پائین صفحه اول و انتخاب گزینه get help signing in  مراحل بازیابی پسورد اکانتی که با ایمیل شما ساخته شده را دنبال کنید و با مراجعه به ایمیل و به دست آوردن پسورد آن را در اختیار بگیرید و یا به اینستاگرام اطلاع دهید که این اکانت متعلق به شما نیست و ایمیل خود را آزاد کنید.

قدم پنجم:

پس از وارد کردن ایمیل معتبر و زدن دکمه Next به مرحله بعدی می‌روید که با صفحه‌ای مطابق صفحه زیر روبرو می‌شوید.

در این صفحه مطابق نصویر نام کامل و پسوردی که می‌خواهید انتخاب کنید را وارد کنید تا دکمه Next روشن شود.

توجه داشته باشید:

  • این نام در صفحه پروفایل شما دیده خواهد شد پس دقت لازم را به خرج دهید.
  • اینستاگرام از انتخاب پسوردهای ساده مانند 12345 و .. جلوگیری می‌کند. بهتر است پسورد انتخابی شما ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و عدد باشد.
  • هرگز از پسورد مشترک با ایمیل  و سایر اکانت‌های خود استفاده نکنید چون با هک شدن یک اکانت باقی اکانت‌های شما در خطر می‌افتند.

قدم ششم:

پس از وارد کردن نام و پسورد با زدن دکمه Next به صفحه بعد می‌روید که نوبت انتخاب نام کاربری و در واقع آی‌دی شماست. اینستاگرام معمولا با توجه به نام شما یک آی‌دی پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید به دلخواه آن را تغییر دهید اما اجازه انتخاب نام تکراری به شما نخواهد داد. نهایتا اینستاگرام در صورت پذیرفتن نام آی دی شما در برابر آن یک تیک سبز رنگ مطابق شکل پائین نمایش خواهد داد.

نکته مهم:

در پائین صفحه دو گزینه وجود دارد یک گزینه Next و دیگری گزینه Continue without syncing contacts که همانطور که مشخص است گزینه دوم اجازه می‌دهد بدون دسترسی برنامه به بخش مخاطبین گوشی به مرحله آخر بروید.

با انتخاب گزینه Next و سینک شدن بخش مخاطبین گوشی شما با برنامه، شما می‌توانید بفهمید سایر دوستانی که در بخش مخاطبین دارید در اینستاگرام چه اکانتی دارند. این در صورتیست که دوستان شما دسترسی لازم را به بخش مخاطبین داده باشند و یا شماره موبایل خود را به برنامه داده باشند یا خیر. اینجا تصمیم با شماست که یکی از این دو گزینه را با توجه به توضیحاتی که دادیم با توجه به شرایط خودتان انتخاب کنید.

توجه داشته باشید:

  • تاکنون نزدیک به یک میلیارد نفر در اینستاگرام ثبت نام کرده و اکانت ساخته‌اند بنابراین نباید انتظار داشته باشید که نام آیدی و اکانت مورد علاقه شما آزاد باشد و احتمالا با وارد کردن نام آیدی مورد نظرتان با ارور Sorry, that username is taken روبرو خواهید شد.
  • باید بدانید شما نمی‌توانید نام آیدی و اکانتی که حتی الان وجود خارجی ندارد و قبلا پاک شده یا پاک کرده‌اید را انتخاب کنید.
  • چندان سخت نگیرید این انتخاب بعدا قابل تغییر است و می‌توانید پس از ثبت نام نیز آن را بارها از بخش Edit Profile تغییر دهید چون ممکن است بعدا نام بهتری به ذهنتان بیاید.

قدم هفتم:

در صفحه بعدی اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌دهید به اکانت فیس‌بوک خود متصل شوید تا بتوانید دوستان فیس‌بوکی خود در اینستاگرام را پیدا کنید. اینجا نیز دقیقا همان شرایط بخش سینک کردن بخش مخاطبین گوشی پیش روی شماست. با زدن دکمه Skip می‌توانید از این مرحله گذر کنید و در برابر اصرار و پیشنهاد دوباره اینستاگرام باز هم می‌توانید Skip را انتخاب کنید.

در عین حال اگر بر روی گوشی خود فیس‌بوک دارید و البته فیلترشکن شما نیز وصل است می‌توانید به پیشنهاد اینستاگرام پاسخ مثبت دهید و برای این کار دکمه Connect to facebook را انتخاب کنید و به فیس‌بوک متصل شوید تا اینستاگرام در مرحله بعد دوستان فیس‌بوکی شما را برای فالو کردن پیشنهاد کند. این کار را به طور کامل  می‌توانید بعدا از داخل خود اینستاگرام نیز انجام دهید پس پیشنهاد ما انتخاب Skip است!

قدم هشتم:

در این صفحه اینستاگرام اجازه انتخاب تصویر پروفایل را به شما می‌دهد که می‌توانید همان لحظه با دوربین گوشی از خود بگیرید یا از گالری خود انتخاب کنید و یا از تصویر پروفایل فیس‌بوک خود بهره ببرید.

یا نهایتا بی‌خیال شوید و با زدن دکمه Skip به مرحله بعد بروید چون بعدا نیز امکان انجام این کار را بارها و به راحتی خواهید داشت!

قدم نهم:

خب کار تقریبا تمام شده و به اینستاگرام وارد شده‌اید. از پائین صفحه و با زدن آیکون آدمک می‌توانید به صفحه پروفایل خودبروید.

از همان صفحه پروفایل می‌توانید با زدن سه دکمه بالا سمت راست به تنظیمات دسترسی کامل داشته باشید و یا با زدن Edit your profile تنظیماتی که آنها را Skip کرده‌اید را دوباره انجام دهید.

قدم آخر اما واقعا ضروری:

حتما این کار را همین الان و بلافاصله بعد از ثبت نام انجام دهید. کافیست بعد از پایان ثبت‌نام به ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیلی که از طرف اینستاگرام برای شما ارسال شده را باز کنید و با زدن بر روی دکمه Confirm your Email address ادرس ایمیل خود را تائید کنید.

این کار را حتما و حتما انجام دهید تا اگر ایرادی در وارد کردن و ثبت آدرس ایمیل داشته‌اید همین الان متوجه شوید و بعدا به دردسر غیر قابل جبران دچار نشوید.

روش دوم: ثبت نام با استفاده از وب‌سایت اینستاگرام

گاهی اوقات اینستاگرام اجازه ساخت چندین اکانت بر روی یک گوشی را نمی‌دهد و یا دسترسی به گوشی خود در ان لحظه را ندراید و یا قصد دارید برای شخص دیگری بدون دسترسی به گوشی او اکانت درست کنید و بعدا یوزرنیم و پسورد را در اختیار او بگذارید. در این اوقات بهترین انتخاب استفاده از وب‌سایت اینستاگرام است.

برای ثبت نام با وب‌سایت اینستاگرام می‌توانید از مرورگر کامپیوتر یا مروگر گوشی خود استفاده کنید. مراحل چندان تفاوتی با مراحل ثبت نام با خود برنامه اینستاگرام ندارند و بلکه ساده‌تر و با پیچیدگی کمتری هستند.

قدم اول:

در گوشی یا کامپیوتر خود به وب‌سایت اینستاگرام بروید (Instagram.com). با صفحه‌ای مانند صفحه زیر روبرو خواهید شد.

  • برخی اوقات در گوشی بهتر است از بخش تنظیمات گزینه Request desktop site را فعال کنید. البته اگر صفحه را کامل می‌بینید نیازی نیست.

قدم دوم:

همانطور که مشخص است در کادرهایی که می‌بینید به ترتیب باید آدرس ایمیل یا شماره تلفن، نام کامل، نام آیدی یا اکانت و نهایتا پسورد را وارد کنید.

در تمامی این کادرها در صورتی که مشخصات وارد شده مورد تائید اینستاگرام باشد علامت تیک تائید ظاهر می‌شود اما در صورت عدم تائید علامت ضربدر قرمز در برابر آن ظاهر می‌شود.

در کادر اول می‌توانید آدرس ایمیل یا شماره موبایل خود را وارد کنید همانطور که در بخش ثبت نام با خود برنامه اینستاگرام توضیح دادیم می‌توانید بین ایمیل و شماره موبایل انتخاب کنید پس بهتر است آنها را یک بار دیگر با هم مرور کنیم.

  • ثبت نام با هر دو روش کار ساده‌تریست اما ثبت نام با ایمیل کار مطمئن‌تریست. استفاده از شماره موبایل مخاطرات خود را دارد و امکان از دست دادن شماره اعتباری و یا عدم ارسال پیامک در برخی مواقع ضروری وجود دارد و این از جمله مشکلات کاربرانیست که با شماره موبایل خود ثبت نام کرده‌اند. توصیه ما این است که اگر ایمیل معتبری دارید که آدرس ایمیل و پسورد آن را فراموش نمی‌کنید حتما روش ثبت نام با ایمیل را استفاده کنید.

توجه داشته باشید:

  • چه در هنگام ثبت نام با ایمیل و چه با شماره موبایل از آدرس ایمیل و شماره موبایلی که قبلا  برای ساخت اکانت خود و یا دیگران استفاده نموده‌اید، استفاده نکنید چون حتی در صورت عدم شناسایی اینستاگرام و موفقیت در ثبت‌نام، اکانت‌های قبلی از درجه اعتبار خارج شده و احتمالا از طرف اینستاگرام غیرفعال می‌شوند.
  • هنگام وارد کردن آدرس ایمیل و یا شماره موبایل نهایت دقت لازم را به خرج دهید. در صورت نیاز به آدرس ایمیل به هیچ عنوان امکان تغییر آن بدون وارد شدن به اکانت وجود نخواهد داشت.
  • از آدرس‌های غیرواقعی هرگز استفاده نکنید. ضمنا ابتدای ایمیل از نشان www استفاده نکنید این نشان برای آدرس سایت بوده و به ایمیل ارتباطی ندارد.

در کادر دوم نام خود را وارد کنید این نام در صفحه پروفایل شما دیده خواهد شد و بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید.

در کادر سوم نام کاربری و در واقع آی‌دی خود را باید بنویسد. اینستاگرام معمولا با توجه به نام شما یک آی‌دی پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید به دلخواه آن را تغییر دهید.

  • تاکنون نزدیک به یک میلیارد نفر در اینستاگرام ثبت نام کرده و اکانت ساخته‌اند بنابراین نباید انتظار داشته باشید که نام آیدی و اکانت مورد علاقه شما آزاد باشد. شما نمی‌توانید نام آیدی و اکانتی که حتی الان وجود خارجی ندارد و قبلا پاک شده یا پاک کرده‌اید را انتخاب کنید. چندان سخت نگیرید این انتخاب بعدا قابل تغییر است و می‌توانید پس از ثبت نام نیز آن را بارها از بخش Edit Profile تغییر دهید چون ممکن است بعدا نام بهتری به ذهنتان بیاید.

در کادر چهارم باید پسوردی برای اکانت خود انتخاب کنید. اینستاگرام از انتخاب پسوردهای ساده مانند 12345 و .. جلوگیری می‌کند. هرگز از پسورد مشترک با ایمیل  و سایر اکانت‌های خود استفاده نکنید چون با هک شدن یک اکانت باقی اکانت‌های شما در خطر می‌افتند. می‌توانید با یک فرمول ساده آنها را از یکدیگر متمایز کنید و به راحتی آنها را به یاد بیاورید.

پس از ظاهر شدن علامت تیک تائید در برابر تمامی کادرها می‌توانید بر روی دکمه Sign up کلیک کنید و یا آن را لمس کنید تا کار تقریبا تمام شود و وارد اینستاگرام شوید و با صفحه‌ای مانند صفحه زیر روبرو شوید.

در این صفحه می‌توانید تصویر پروفایل خود را تغییر دهید و یا با زدن بر روی آیکون آدمک در گوشه بالا سمت راست به سراغ صفحه پروفایل خود بروید.

در صفحه پروفایل می‌توانید با زدن Edit profile به سراغ تنظیمات صفحه پروفایل خود بروید و یا با زدن علامت چرخ دنده به سراغ تنظیمات اکانت اینستاگرام خود بروید و یا از اکانت خود خارج شوید.

قدم آخر اما واقعا ضروری:

مطابق روش ثبت‌نام با استفاده از برنامه اینستاگرام آخرین قدیمی که لازم است حتما انجام دهید تائید آدرس ایمیل شماست. برای این کار به ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیلی که از طرف اینستاگرام ارسال شده را باز کنید و مطابق شکل با زدن بر روی دکمه Confirm your email address به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که حاوی پیامی مبنی بر تائید آدرس ایمیل شماست و این یعنی تمام کارهای لازم را انجام داده‌اید.

حالا می‌توانید با استفاده از نام کاربری(آیدی) و پسوردی که دارید با مراجعه به برنامه اینستاگرام و از پائین صفحه اول از بخش Login با وارد کردن آنها وارد اینستاگرام شوید و از اینستاگرام لذت ببرید.

  • سعی کردیم تمام نکاتی که لازم است را یادآور شویم اما اگر همچنان مشکلی دارید ابتدا یک بار مطلب را کامل بخوانید و اگر همچنان مشکلی داشتید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
  • اولین نسخه این آموزش مطابق با نسخه 10.23.0 اینستاگرام در تاریخ 12 خرداد ماه 1396 نوشته شده است و با اعمال تغییرات جدید آپدیت خواهد شد.
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

141 نظر برای این مطلب
  1. . می‌گوید

    برای وارد شدن به اینستا از من عکس خاسته میشه، واقعا نیاز هست؟اپدیت سال ۲۰۲۳

    1. علی ارغوان می‌گوید

      گاهی برای تأیید هویت نیاز به ارسال تصاویر هویتی هست

  2. amir می‌گوید

    سلام. من میخواستم تو این کار وارد بشم و ثبت نام کنم. میخواستم ببینم این کار هنوز هم سود داره و مورد اعتماد یا نه ؟
    چونتا چند روز پیش که داشتمپیامهای افراد این شایت یا سایت دیگرو میخوندم دیدم بعضی ها دیگه ناراضی هستن . حتی مدیر سایت هم بهشون گفته بود که دیگه این کار فایده نداره و جوابگو نیاز افراد نیست. میخواستم نظر شمارو بدونم و ببینم چکار باید کرد؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چه کاری؟

  3. دخیه عشق تتلو می‌گوید

    سلام من میخوام با ایمیل تو وب سایت اینستا ثبت نام کنم ولی نمیدونم کد راست آزمایی رو کجا ارسال میکنه به Gmail سر زدم ولی خبری نبود چیزی ارسال نشده بود میشه کمکم کنید ممنون میشم😍

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام و وقت بخیر
      اگر آدرس جیمیل رو دقیقا همینطور که در وب سایت ما ثبت کردید ثبت می کنید که مشکل از همینجاست. به جای gimal بنویسید gmail

  4. مهتاب می‌گوید

    سلام و خداقوت
    ببخشید من با اینستام چند تا حساب داشتم که همه lug out زدم و الآن که میخوام دوباره اینستا رو نصب کنم خطا میده میگه نمیتونه اجرا بشه میشه لطف کنید یه راه حل بگید ممنونم

  5. محسن چگینی می‌گوید

    سلام من برنامه با شماره نصب کردم میخوام ایمیلیم هم وارد کنم که سینگ بشه ولی ارور میده another use email درحالی که من با این ایمیل اینستا ندارم و وقتی میرم تو قسمت get help برای پیدا کردن اکانت با لین ایمیل میگه که اکانتی با این ایمیل نیس چه کنم؟!

  6. مجیدجلالی می‌گوید

    اکانتم بدلیل نقص شرایط مسدوده شده است خواهشمندم. تصحیح نمایید چون خطایی نکرده ام واشتباه مسدود گ ردیده

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اینجا اینستاگرام نیست. باید درخواستتون رو از طریق خود برنامه یا سایت اینستاگرام مطرح کنید

  7. azar می‌گوید

    سلام من توی اینستاگرام یه اکانت داشتم ک خیلی ازش استفاده نمیکردم، یه ماه پیش اکانتو تبدیل به بیزینس کردم که کارای دستیمو بفروشم، یه جیمیل جدید ساختم و رفتم توی اینستا جیمیل جدید رو جایگزین جیمیل قبلیم کردم و شماره موبایل هم وارد کردم، برای هر دو تا تغییر به جیمیلم پیام اومد و من هر دوتاشو کانفریم کردم. یک بار دیگه که وارد اینستا شدم دیدم باز جیمیل قبلیم اونجا هست و اینبار بجای اینکه علامت ضربدر رو بزنم که بسته بشه دستم به کانفیرم خورد، الان نمیتونم وارد پیج بشم چون از من کدی میخاد که به جیمیل قبلیم ارسال شده و جیمیل قبلیم هم هیچیشو یادم نیست و موقع ساختنش موبایل و جیمیل جایگزین هم نداده بودم،
    شما میتونین کمکی کنین بهم؟
    این پیج کاریم بود😔

  8. زینب می‌گوید

    سلام
    متاسفانه پسوورد اینستاگرامم چیز ساده ای بود و مدتیه متوجه شدم که یه نفر به پیجم دسترسی پیدا کرده…کاری نکرده ولی مطمئنا میاد و منم به عمد پسوورد رو عوض نکردم که دوباره بیاد…چطور می تونم متوجه بشم که کیه و آیا اصلا راهی داره…طوی لاگین اکتیویتی چیزی نیست ولی اونجایی که تاریخ و ساعت لاگین و لاگ اوت رو نشون میده تو لاگین ها هست و زیاده و من نبودم…چیکار کنم که پیداش کنم؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر. راهی نداره.‍ پسورد رو تغییر بدید

      1. زینب می‌گوید

        یکسری عکس شخصی قدیمی داشتم که دسترسی داشته
        آیا شکایت کنم میتونم قبله اینکه بخاد سواستفاده کنه از طریق پلیس پیداش کنم؟

  9. Asal می‌گوید

    سلام من اینستارو با شماره نصب کردم بعد از ساخت اکانت ایمیل هم وارد کردم
    اما هرکاری میکنم نمیتونم شمارمو بردارم
    قبلا اینکارو کرده بودم اما الان پاک نمیشه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      ممکنه مشکل از شبکه باشه. با گفتن نمیشه هم نمی‌شه متوجه مشکل شما شد. دقیقا بگید چه پیامی ظاهر میشه که می‌گید نمیشه!
      ضمنا Gmail هم اینجوری نوشته میشه. از آدرس ایمیلی استفاده کنید که نظرتون به بخش اسپم سایت منتقل نشه به طور خودکار :)

  10. ناشناس می‌گوید

    سلام وقتی یه پیجی روبازمیکنیم تواینستاگرام چجوری میشه تاریخ بازکردنشو تعیین کنیم خودمون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      یعنی چی تاریخ باز کردنشو تعیین کنید؟ اون چیزی که در اینستاگرام ثبت میشه رو نمیشه تغییر داد.
      ضمنا آدرس ایمیل رو با www ننویسید این نشانه برای آدرس سایت هست نه ایمیل.

  11. younes می‌گوید

    سلام.
    من تازه توی اینستا لاگین شدم.
    اصلا پست های ایرانی رو نشون نمیده چکار کنم؟
    بدون v p n و با وای فای رفتم.
    چکار کنم؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      پست‌های ایرانی رو باید اول اکانت‌های ایرانی رو فالو کنید که در صفحه هوم نشون بده. اگر منظورتون بخش اکسپلور هست که باز هم باید چند تا اکانت ایرانی که مطابق میل‌تون باشه رو فالو یا تماشا کنید تا اکسپلوره هم بر اساس میل شما چیده بشه

  12. Re Za می‌گوید

    من اینستا را دارم با شماره تلفن,ولی میخوام با یک ایدیی ,یک صفحه دیگه رو باز کنمو با یک نام دیگه,باید
    چه کار کنم.
    مرسی از راهنمایی سودمند شما,در صمن میخوام صفحه قبلیم رو هم داشته باشم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      از همون شماره موبایل نمی‌تونید استفاده کنید. باید با یک شماره موبایل دیگه یا یک آدرس ایمیل دیگه استفاده کنید. از همین روش هم برای ثبت نام استفاده کنید. بالای صفحه پروفایل خودتون کنار آیدی اکانت قبلی، فلش رو به پایین رو بزنید و بعد اد اکانت رو بزنید و بعد اکانت جدید بسازید Create new Account

  13. ناشناس می‌گوید

    سلام
    من اگه بخوام با ایمیل وارد بشم آیا برای مخاطبینم نمایش داده میشه؟؟
    ممنونم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      دو تا نکته وجود داره:
      1- می‌تونید دسترسی به مخاطبین گوشی رو در تنظیمات اینستاگرام غیرفعال کنید
      2- نمایش اکانت شما به این صورت نیست که بگه این اکانت برای این ادرس ایمیل هست. این به این معنیه که اگر آی‌دی، تصویر پروفایل و تصاویر پست‌های شما ناشناس باشه کسی نمی‌تونه متوجه بشه

  14. Asma می‌گوید

    سلام
    من با ایمیل حساب باز کردم ولی مرحله آخر میگه باید شماره موبایل بدی برای تایید.. میخواستم بدونم اگه شماره بدم اون وقت من تو لیست مخاطبین دوستام قرار میگیرم؟
    با ایمیلم ثبت نام کردم که ناشناس باشم ولی حالا اینطوری میشه باز ناشناس بود؟
    خواهشا جواب بدین… ممنون میشم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر قسمت دسترسی به مخاطبین داخل تنظیمات اینستاگرام بسته باشه و فعال نباشه کسی متوجه نمیشه. در عین حال شماره شما برای کسی نمایش داده نمیشه و اگه تصویر پروفایل و آی‌دی ناشناس بذارید که کلا کسی نمیتونه پیداتون کنه

  15. محمد مهدی می‌گوید

    چرا وقتی ثبت نام میکنم میخاد قدم اخرو بیاره مینویسه نتوانستیم برایتان حسابی ایجاد کنیم

  16. amirmahdi می‌گوید

    من در اینیستاگرام با جیمیلی که نساخته بودم ثبت نام کردم بعد اون یه مدتی از اینیستا استفاده میکردم ولی وقت log uotکردم بعد اینکه خواستم وارد جیمیلم بشم یه ارور داد که نوشته بود ورود غیرمجاز واینکه یه پیام به جیمیل شما ارسال کردیم که باید اون رو وارد کنید من رفتم و جیمیلی که روی اینیستا زده بودم رو ساختم ولی هیچ پیامی دریافت نکردم چیکار کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      جیمیل رو باید از قبل ایجاد کرده باشید بعد ثبت نام کنید

      1. amirmahdi می‌گوید

        یعنی الان نمیتونم برگردونمش؟اخه چند بار این کارو انجام دادم

  17. مهدی می‌گوید

    سلام.
    دو تا مشکل دارم.
    1- دو تا اکانت با یک ایمیل درست کردم. یکی شخصی. یکی برای کار. چطوری می تونم یکی ش رو پاک کنم و اکانت اصلی م رو از دست ندم.
    2- میخام یک اکانت جداگونه برای کارم درست کنم با یک ایمیل دیگه. سه تا ایمیل درست کردم ولی هیچ کدوم رو قبول نمی کنه. میگه قبلن استفاده شده. گزینه get help signing in رو هم پیدا نکردم.

    جهت اطلاع میخام هم اکانت شخصی م رو داشته باشم و در کنارش یه اکانت کاری هم بسازم.
    ممنون میشم کمکم کنید.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      شما به این نیاز دارید که حتما یک ایمیل معتبر دیگه که اینستاگرام قبول کنه داشته باشید. اگر داشتید در یکی از اکانت‌ها به ادیت پروفایل برید و ایمیل قبلی رو به ایمیل جدید تغییر بدید بعد با باز کردن لینکی که اینستاگرام براتون به ایمیل جدید میفرسته حتما اونو تایید کنید. در ضمن بهتره برای هر اکانت ایمیل و شماره موبایل مستقل و معتبر داشته باشید تا اکانت مشکلی براش به وجود نیاد.

  18. Nicki می‌گوید

    سلام ببخشید من توی قسمت usernamesمشکل دارم وقتی next رو میزنم میگه signup eror و من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم چون هر ایدی ک میزنم و حتی اون ایدی ک خودش بهم میگه اِرور میده با فیلتر شکن هم ک میرم باز هم همونه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مشکل از خود اینستاگرام هست بعدا دوباره امتحان کنید

  19. Solmaz می‌گوید

    سلام من چندتا اکانت دارم با یه اینیستا نمیدونم چجوری غیر فعالشون کنم و میخوام فقط اصلیرو داشته باشم بخوام پاک کنم اون یکیارو میگه باید اصلیرو پاک کنم لطفا راهنماییم کنین

    1. علی ارغوان می‌گوید

      طبق این آموزش پیش برید. با هر اکانتی که وارد بشید همون غیرفعال میشه:
      https://farnet.io/1394/04/115163/how-to-temporarily-disable-instagram-account/

  20. Negar می‌گوید

    سلام خسته نباشید من با ایمیل وارد میشم برای ثبت نام ایمیل ونام کاربری جدید زدم اما هر کار میکنم پیج برام نمیسازه چرا

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      پیغامی که براتون ظاهر میشه رو بگید اینجوری نمیشه متوجه مشکل شد

  21. Zahra می‌گوید

    سلام من میخوام وارد اینستاگرام شم البته با ایمیلم میخوام برم تا اخر کامل میرم ولی اخرش که میزنم ثبت بشه میاره درحال ثبت چند ساعتم واستادم ولی نشد چیکارش کنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مراحل رو مطابق آموزش جلو برید و حتما مطلب رو با حوصله و یک بار کامل بخونید و انجام بدید
      از یک اینترنت دیگه هم امتحان کنید

  22. رضا می‌گوید

    سلام من با ایمیل میخوام وارد بشم اما نمیشه میگه حساب دیگری از ایمیل شما استفاده میکنید طبق اون روشی که در بالا گفتید عمل کردم و از این گزینه ( get help signing in) استفاده کردم ایمیل زدم باز ارور داد کاربری پیدا نشد دوباره رفتم ایمیل زدم ولی بازم ارور داد حساب دیگری ازین ایمیل استفاده میکنه ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      به جای ایمیل، آیدی خودتون رو هنگام ورود تایپ کنید. اگر آیدی رو خاطرتون نیست به همون ایمیل مراجعه و یکی از ایمیل‌های اینستاگرام رو باز کنید ابتدای ایمیل آیدی هست.

  23. alireza می‌گوید

    سلام چرا من هرچه پیج میزنم هی غیر فعال میشه آقا محسن جواب بده

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      آقا علیرضا لطفا مطلب رو یک بار کامل بخون همه مطلب رو. باید عین مطلب انجام بدی

  24. یلدا می‌گوید

    سلام. چند روزی میشه که دیگه لیست کانتکتهای اینستاگرام ک تعدادشون کم هم نبود به نمایش در نمیاد در صورتیکه تا به حال همچین مشکلی نداشتم و این در حالی هست که همگام سازی مخاطبان رو هم انجام دادم ولی در قسمت کانتکت هام این پیام رو نمایش میده no contacts available . هر ترفندی ک به ذهنم رسید انجام دادم ولی کارگشا نبود

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      دسترسی اینستاگرام رو از بخش برنامه‌ها در تنظیمات گوشی چک کنید که به مخاطبین دسترسی داره یا نه.

      1. یلدا می‌گوید

        اون رو هم چک کردم مخاطبان دسترسی داشتند قضیه از این قراره که من داشتم با اینستا کار میکردم و لیست مخاطبان رو داشتم که یکی دو دقیقه اینستا قطع شد و بعد از اون نمیدونم چه اتفاقی افتاد ک دیگه لیست مخاطبا رو ندارم و پیامی ک گفتم را همش نشون میده:((((

  25. azim می‌گوید

    خدایی راهنمایی شما آگاه ترم کرد وراه ساده تری رو یادم داد .ممنونم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خواهش می‌کنم

  26. مانی می‌گوید

    سلام من روی ی گوشی دیگه اینستا داشتم با شمارم ساختم ولی پاک کردم الان میخام روی ی گوشی دیگه همون اکانت بیارم رمز میاد برام ولی وقتی میزنم میگه رمز اشتباه و وارد نمیشه میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اکانت رو پاک کردید یا برنامه رو؟ اگر اکانت رو پاک کردید باید دوباره اکانت بسازید و همون اکانت نمیاد دیگه اما اگر صرفا برنامه رو پاک کردید از بخش login با وارد کردن یوزرنیم و پسورد وارد بشید

      1. هانی می‌گوید

        سلام لطفا راهنمایی کنید من گوشیم خراب شد با گوشی جدید بخوام وارد پیج قبلی خودم بشم میزنم اماپسورد یادم نیس نام کاربری دارم ایمیلم میزنم بازم پسورد میخواد چیکار کنم ??

        1. محسن صحافی می‌گوید

          سلام
          انتهای صفحه اول از بخش لاگین باید وارد بشید اگر پسورد خاطتون نیست فورگت پسورد رو بزنید و مراحل رو دنبال کنید