فناوری +Quick Charge 4 کوالکام 15 درصد سریع‌تر و 30 درصد بهینه‌تر شارژ می‌کند

حدود شش ماه پیش کوالکام فناوری شارژ سریع ۴ را معرفی کرد، اکنون نیز این فناوری را بهینه‌تر کرده است و شاهد معرفی فناوری Quick Charge 4 Plus هستیم، این فناوری 15 درصد سریع‌تر و 30 درصد بهینه‌تر شارژ می‌کند.

0

باتری‌های حاضر در گوشی‌های همراه آن‌گونه که باید و شاید پاسخگوی شارژ گوشی نیستند. در نتیجه در بیشتر مواقع باید روزی یک بار گوشی را شارژ کنیم. این امر باعث شده است سرعت شارژ گوشی نیز اهمیت زیادی پیدا کند.

به همین دلیل کوالکام تلاش‌های زیادی را برای کاهش زمان شارژ باتری گوشی انجام داده است، در همین راستا حدود ۶ ماه پیش شاهد معرفی فناوری شارژ سریع نسخه ۴ از جانب کوالکام بودیم. اکنون نیز کوالکام دستی بر سر و روی این فناوری کشیده است و شاهد معرفی فناوری شارژ سریع نسخه ۴ پلاس هستیم.

اگر خاطر شما باشد در زمان معرفی فناوری شارژ سریع نسخه ۴، کوالکام وعده داد تا گوشی به کمک این فناوری از میزان شارژ صفر به ۵۰ درصد در عرض ۱۵ دقیقه‌ برسد. اکنون نیز کوالکام مدعی است فناوری شارژ سریع نسخه ۴ پلاس حدود ۲۰ درصد نسبت به شارژ سریع نسخه ۴ در افزایش سرعت شارژ باتری و ۳۰ درصد در بهینه‌سازی مصرف باتری پیشرفت داشته است.

با این حساب انتظار می‌رود در حالت معمول، ۵ دقیقه شارژ گوشی با کمک فناوری شارژ سریع نسخه ۴ پلاس بتواند گوشی را به مدت ۵ ساعت روشن نگه دارد. این فناوری باتری گوشی را در عرض تنها ۱۵ دقیقه تا میزان ۵۰ درصد شارژ می‌کند.

بد نیست بدانید کابل‌های یو‌اس‌بی و یو‌اس‌بی نوع سی با این فناوری سازگاری کامل دارند. قرار است فناوری شارژ سریع نسخه ۴ پلاس را برای اولین بار در گوشیNubia Z17 شاهد باشیم. این گوشی‌ پرچمدار از پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و بارتی ۳۲۰۰ میلی‌آمپری بهره گرفته است.

لازم به ذکر است که فناوری شارژ سریع نسخه ۴ پلاس را تنها در گوشی‌های همراه شاهد نخواهیم بود و کوالکام وعده داده است پاوربانک‌ها،‌شارژرهای خودرو و هاب‌های یو‌اس‌بی نیز از این فناوری جدید و پرسرعت بهره بگیرند.

این فناوری با شارژ سریع نسخه ۴، ۳.۰ و ۲.۰ نیز سازگاری کامل دارد. به این ترتیب با این فناوری جدید می‌توان گفت کوالکام در بحث شارژ سریع باتری حرف اول را در بین سایر تولید کننده‌های چیپست‌های موبایل می‌زند.

منبع digitaltrends
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.