باز هم تأخیر؛ دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ هنوز آماده نیست!

سامسونگ در حین معرفی گلکسی اس ۸ از دستیار صوتی بیکسبی تعریف و تمجید‌های زیادی کرد اما عرضه قابلیت صوتی این دستیار باز هم با تاخیر روبرو شده و ظاهرا هنوز هم آماده نیست.

0

اپل به دستیار صوتی سیری می‌نازد و سامسونگ نیز برای اینکه پرچمدار این شرکت در کارزار گوشی‌های همراه دست خالی راهی میدان نشود در حین معرفی گلکسی اس ۸ وعده داد تا این گوشی تراز اول میزبان دستیار صوتی بیکسبی باشد.

همان‌گونه که حتماً بهتر از ما می‌دانید گلکسی اس ۸ راهی بازار شد اما خبری از فرمان‌های صوتی در این دستیار هوشمند نبود. در نتیجه سامسونگ اعلام کرد دستیار صوتی بیکسبی هنوز آماده نیست و به زودی عرضه خواهد شد اما  حالا که  اوایل خرداد را سپری کرده‌ایم کماکان خبری از بیسکبی نیست. در این بین خبر رسیده است که در هفته‌های آینده نیز شاهد بیکسبی نخواهیم بود.

این‌گونه که پیداست بیکسبی درس خود را در تشخیص زبان انگلیسی به خوبی فرا نگرفته است و گرامر ضعیفی دارد. البته این را هم بگوییم که بیکسبی شاگرد تنبلی نیست و به راحتی زبان مادری خود که کره‌ای است را تشخیص می‌دهد. در نتیجه در زمان عرضه گلکسی اس ۸ در کره شاهد حضور این دستیار هوشمند با زبان کره‌ای برای کاربران این کشور بودیم.

اگر از طرفداران گلکسی اس ۸ باشید حتما به خوبی می‌دانید که سامسونگ در این گوشی پرچمدار دکمه‌ای را نیز برای فراخوانی بیکسبی تعبیه کرده است. سامسونگ برای رقابت با دستیارهای صوتی آمازون، مایکروسافت، گوگل و اپل در مهر ماه سال گذشته شرکت Viv را خریداری کرد. این شرکت ید طولایی در توسعه دستیارهای صوتی هوشمند دارد.

اما از قرار معلوم از فناوری‌ شرکت Viv در دستیار صوتی بیکسبی استفاده نشده است و این دستیار صوتی از فناوری‌ قدیمی S-Voice سامسونگ استفاده خواهد کرد.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد باید گفت این‌گونه که به نظر می‌رسد سامسونگ حداقل تا یک ماه آینده دستیار صوتی بیکسبی را برای گلکسی اس ۸ عرضه نخواهد کرد. با این حساب امیدواریم این تاخیرها در انتشار بیکسبی باعث عدم کیفیت این دستیار صوتی نشود.

منبع arstechnica
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.