مهمترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته اول خرداد

در سری مقاله “مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت” به مرور و بررسی اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی در هفته‌ای که سپری شد خواهیم پرداخت. هدف انتشار این سری مقاله این است تا افرادی که نتوانسته‌اند اخبار بازی‌های مورد علاقه خود را در طول هفته دنبال کنند، به صورت یکجا آن را همراه با فارنت مرور نمایند…

1

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار دو هفته گذشته از 30 اردیبهشت الی 05 خرداد را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از تاخیر در عرضه دو بازی Get Even و Red Dead Redemption 2 گرفته تا معرفی بازی بزرگ فار کرای 5:

اخبار مهم هفته

تاخیر در عرضه بازی Red Dead Redemption 2

اگر بازی‌های راک‌استار تاخیر نخورند باید تعجب کرد زیرا در اکثر بازی‌های این شرکت پرطرفدار شاهد تاخیر در عرضه بوده‌ایم. جدیدترین نمونه این وضعیت را با عنوان مورد انتظار رد دد ردمپشن 2 تجربه خواهیم کرد. این بازی ابتدا قرار بود در پاییز سال جاری برای دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شود اما هفته پیش مشخص شد که پاییزی در کار نبوده و زمان عرضه بازی به بهار 2018 تغییر کرده است. البته نباید از این بابت زیاد ناراحت شد چون اطمینان از کیفیت قبل از عرضه می‌تواند بسیاری از مشکلات احتمالی آن را رفع کند.

البته این تاخیر به قیمت کاهش قابل توجهی از سهام شرکت بزرگ تیک تو تمام شده است. راک‌استار با در نظر گرفتن چنین کاهشی باز ریسک این کار را قبول کرده و می‌خواهد محصولی انقلابی روانه بازار کند. در همین رابطه استراس زلنیک، رئیس شرکت تیک تو، اعلام کرد که از تصمیم خود کاملا مطمئن هستند و هیچ نگرانی وجود ندارد. یکی از دلایل این تاخیر از قول او، ساخت یک بازی به صورت تمام و کمال برای نسل هشتم است که سختی‌های خاص خود را دارد تا از تمامی توان نسل هشتم استفاده شود. در بهار سال 2018 منتظر یکی از شاهکارهای دیگر راک‌استار باشید.

جزئیات سرویس Xbox Game Pass

بالاخره نوبت سرویس جدید و هیجان‌انگیز Xbox Game Pass رسید و تنها دو روز دیگر برای تجربه آن باید صبر کنید. این سرویس با دارا بودن آرشیو بیش از 100 بازی گوناگون می‌تواند شما را از خرید بسیاری از عناوین ایکس‌باکس وان رها کند. تنها با پرداخت ده دلار در ماه می‌توانید بر روی کنسول ایکس‌باکس وان به بازی‌هایی مانند Halo 5، Gears of War، PayDay 2 و Tekken Tag Tournament 2 دسترسی داشته باشید. این پایان ماجراجویی با ایکس‌باکس گیم پس نبوده و اگر از یک بازی بسیار خوشتان آمده، می‌توانید آن را با تخفیفی 20 درصدی برای همیشه مال خود کنید. تخفیفی 10 درصدی نیز برای بسته‌های الحاقی در نظر گرفته شده است.

امتیاز بررسی‌های بازی RiME

بازی رایم سرانجام هفته گذشته برای کنسول‌های نسل هشتم و البته پلتفرم پی‌سی عرضه شد. استودیو تکیلا ورکز توانسته به خوبی این بازی را در سبک پلتفرمر تعریف کرده و شما را در نقش پسری که می‌خواهد از جزیره‌ای نفرین‌شده فرار کند، جا بیاندازد. نمرات نقدهای بازی رایم به صورت کامل منتشر شده و خبر از عنوانی زیبا می‌دهد اما در این بین تناقضاتی نیز بین نظر مراجع مختلف وجود دارد. در ادامه تعدادی از نمرات بازی را مشاهده می‌فرمایید:

  • CGM Online – 9.5
  • God is a Geek – 9
  • IGN Spain – 9
  • Eurogamer Italy – 9
  • Games Radar – 9
  • The Guardian – 8
  • USGamer – 6
  • Polygon – 6.5
  • Gamespot – 6
  • PC Gamer – 6.2

متای بازی تا الان 82 از 100 بوده و می‌توان آن را یک موفقیت کامل برای استودیو سازنده‌اش تلقی کرد.

تاخیر در عرضه بازی Get Even

به گزارش خبرگذاری‌های مختلف، روز دوشنبه اول خرداد ماه در شهر منچستر یک حمله تروریستی انجام گرفته و در آن 22 نفر از ساکنین شهر که عمده آن‌ها افراد زیر 16 سال بوده‌، قربانی این حمله تروریستی شده‌اند. در همین رابطه و به احترام قربانیان این حادثه، استودیو The Farm 51 عرضه بازی Get Even را به تاخیر انداخته و در روز دوم تیر ماه شاهد انتشار این بازی خواهیم بود. بازی Get Even با تم روانشناختی و ترسناک خود کمتر از سی روز دیگر برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه می‌شود.

فار کرای 5 رسما معرفی شد

سری بازی فار کرای شروعی طوفانی داشت و به سرعت با ادامه روند فوق‌العاده خود توانست طرفداران بی‌شماری پیدا کند. البته نسخه سال گذشته آن یعنی پرایمل نتوانست در حد و اندازه‌های این سری ظاهر شود اما اکنون یوبی‌سافت با دست پر آمده تا این عملکرد متوسط را جبران کند. بازی فار کرای 5 شما را به ایالات متحده می‌برد، جایی که فرقه‌ای مذهبی به نام دروازه عدن در حال تحمیل اعتقادات خود به مناطق اطراف است. اولین جزئیات از این بازی هفته گذشته انتشار یافت.

قابلیت‌های بسیاری به گیم‌پلی جذاب سری فار کرای اضافه شده است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اضافه شدن هواپیما و البته قابلیت به پایان رساندن بازی به صورت تک‌نفره یا چندنفره که می‌تواند لحظات شاد بسیاری را برای شما و دوستانتان رقم بزند. البته این شادی زیاد طول نمی‌کشد چون باید با گروه بسیار خطرناک دروازه عدن دست و پنجه نرم کنید. در بازی انواع وسایل نقلیه برای پیمودن مسیرهای گسترده نقشه بازی وجود خواهد داشت. خودتان را برای یک ماجراجویی به مراتب حتی هیجان‌انگیزتر از جیسون در نسخه سوم آماده کنید. بازی Far Cry 5 در اواخر سال 96 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پلتفرم پی‌سی منتشر می‌شود.

بازی‌های انتشار یافته در این هفته

در هفته گذشته بازی‌های چندان بزرگی منتشر نشد و علی‌رغم انتشار اخبار داغ، هفته آرامی را در زمینه عرضه بازی‌های مختلف داشتیم. در ادامه می‌توانید لیست بازی‌های منتشر شده در هفته قبل را به صورت مشاهده فرمایید:

May 23, 2017 | دوم خرداد 1396

Darksiders: Warmastered Edition

پلتفرم: Wii U

——————

Disgaea 5 Complete

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Embers of Mirrim

پلتفرم: PS4 / Windows

——————

Impact Winter

پلتفرم: Windows

——————

Utawarerumono: Mask of Deception

پلتفرم: PS4 / PS Vita

====================

May 25, 2017 | چهارم خرداد 1396

Vanquish

پلتفرم: Windows

====================

May 26, 2017 | پنجم خرداد 1396

Drive Girls

پلتفرم: PS Vita

——————

Friday The 13th: The Game

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

——————

Guilty Gear Xrd Rev.2

پلتفرم: PS4 / PS3

——————

RiME

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

——————

Samurai Warriors: Spirit of Sanada

پلتفرم: Windows / PS4

——————

Ultra Street Fighter II: The Final Challengers

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Constructor HD

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One / Nintendo Switch

====================

طی هفته‌ای که سپری شد اخبار داغی از جمله معرفی فار کرای 5 منتشر شد و شاهد عرضه بازی‌های نسبتا خوبی هم بودیم. مثل همیشه تقاضای ما این است که در بهتر کردن این سری مقاله ما را یاری دهید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. mohamad می‌گوید

    عکس فارکرای عجب کیفیتی داره 1060 هم فک نکنم جواب بده
    سیستم موردنیازش نیومده؟