چشم‌بند هوشمند Sana Sleep برای درمان بی‌خوابی معرفی شد

این چشم‌بندهای ساخته شرکت Sana Health، از چشم‌بندهای مخصوص خواب عادی خیلی گران‌تر هستند اما در عوض بصورت تضمینی بعد از ۱۰ دقیقه شما را به خوابی آرام خواهند برد.

0

این چشم‌بند خاص که ظاهری شبیه پوشیدنی‌های مخصوص واقعیت مجازی دارد، در درون خود دارای سیستمی‌ست که قادر به تحریک سمعی-بصری بوده و از این طریق می‌تواند فرد را به خواب ببرد. با این کار الگوهایی که در مغز در یک خواب عمیق وجود دارند فعال شده و سیکل‌های طبیعی یک خواب آرام ایجاد خواهند شد. Sana Sleep حتی قادر به شناسایی نوسانات موجود در سیستم اعصاب مرکزی بوده و می‌تواند این تحریکات سمعی-بصری را شخصی‌سازی کند.

آقای ریچارد هنبری، مدیر این شرکت، به دلیل یک درد مزمن قادر به خوابیدن در آرامش نبود و از این جهت بود که انگیزه کار بر روی این تکنولوژی در وی ایجاد شد. سال گذشته که برتران پیکارد با هواپیمای خورشیدی Solar Impulse دور دنیا را طی کرد، وی از Sana Sleep استفاده و برای داشتن استراحت کافی به آن اعتماد کرده بود. طبق برنامه‌ی سفرش، وی روزانه تنها می‌توانست مجموعاً ۳ ساعت و در بازه‌های زمانی ۲۰ دقیقه‌ای بخوابد. لذا او حتماً باید بیشترین استفاده را از این زمان‌های کوتاهش برای استراحت می‌کرد. در حال حاضر Sana Health در حال آزمایش Sana Sleep بر روی ورزشکارانی که مدام در سفر هستند، می‌باشد.

Sana Sleep تنها برای خلبانان و ورزشکاران ساخته نشده و می‌تواند توسط هر کسی که برای خوابیدن سختی می‌کشد، استفاده شود. این شرکت توانسته ۱.۳ میلیون دلار سرمایه کسب کرده و محصول خود را در آخرین مراحل پیش از آغاز تولید انبوه قرار دهد. مؤسس شرکت می‌گوید احتمالاً می‌توانید با صرف ۴۰۰ دلار، از نیمه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی، Sana Sleep را تهیه کنید.

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.