هواوی اولترابوک‌های فوق سبک و باریک MateBook X را برای رقابت با مک‌بوک معرفی کرد

اگر به دنبال یک اولترابوک فوق‌العاده سبک و باریک هستید حتماً مک‌بوک 12 اینچی اپل را می‌شناسید. هواوی حالا رقیب قدرتمندی برای این لپ‌تاپ با نام میت‌بوک ایکس معرفی کرده است.

0

میت‌بوک اولیه هواوی با ویندوز 10 و سخت‌افزار مناسبی همراه بود اما مشکلاتی داشت که از موفقیت آن جلوگیری کرد. نسل جدید حالا با پسوند X معرفی شده و به نظر می‌رسد یک گزینه ایده‌آل است.

MateBook X دارای صفحه‌نمایشی 13 اینچی با نسبت تصویر 3:2 و با وضوح 2K و حاشیه‌های بسیار باریک بوده و از یک کیبورد استاندارد استفاده می‌کند. در این اولترابوک پردازنده‌های قوی‌تر سری Core i5 و Core i7 اینتل به جای نسل ضعیف‌تر Core m جای داده شده و به ادعای هواوی  هنگام تماشای ویدئوهای 1080p می‌توانید 10 ساعت روی دوام شارژ آن حساب کنید.

میت‌بوک ایکس در دو نسخه با حافظه داخلی 256 یا 512 گیگابایتی SSD عرضه خواهد شد و دکمه پاور آن همچنین یک حسگر اثر انگشت سازگار با Windows Hello است. میت‌بوک جدید با 4 یا 8 گیگابایت رم عرضه خواهد شد و تنها به دو درگاه USB Type-C مجهز است. هواوی برای راحتی کاربران اما دانگل MateDock 2 را درون جعبه قرار داده تا اتصالات USB Type-A، DVI، HDMI و USB-C دوم برای شارژ را در اختیار داشته باشید.

هواوی همچنین در این مدل از فناوری Dolby Atmos برای صدای بهتر و فراگیرتر استفاده کرده است.

هواوی همچنین در کنار MateBook X از MateBook E و MateBook D نیز رونمایی کرده است. MateBook E نسخه بهبود یافته از همان میت‌بوک قدیمی است که حالا صفحه‌نمایش آن به وضوح 2K ارتقا یافته، قدرت آهنرباها بهبود یافته و همچنین دوام شارژ نیز با بهبود چشمگیری به 9 ساعت رسیده است.

سرانجام MateBook D که هنوز برای نمایش آماده نیست قرار است مدلی میان‌رده مجهز به صفحه‌نمایش 1080p، پردازنده‌های Core i5 و Core i7، 4 تا 16 گیگابایت رم و هارد دیسک یا SSD به ظرفیت دلخواه باشد. برخی مدل‌ها همچنین به کارت گرافیک مجزای GeForce 940 MX برای بازی‌های سبک نیز مجهز هستند.

هر سه میت‌بوک جدید قرار است همین تابستان به بازار عرضه شوند.

منبع Theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.