گزارش فارنت از مراسم رونمایی کامپیوتر All-in-One جدید لنوو در شرکت بهین تکنولوژی

روز سه‌شنبه طی مراسمی با حضور اهالی رسانه، شرکت بهین تکنولوژی نماینده‌ی انحصاری محصولات لنوو در ایران از محصول آل‌این‌وان جدید لنوو رونمایی کرد. این محصول که ThinkCentre M700z نام دارد با هدف عرضه به سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ وارد بازار ایران خواهد شد.

0

در ابتدای جلسه، حمید توسلی، مدیرعامل شرکت بهین تکنولوژی به شرح مختصری از سوابق و گذشتهی این شرکت اشاره کرد که از مهمترین آنها میتوان به شروع واردات محصولات فوجیتسو در سال ۱۳۸۲ و اخذ نمایندگی محصولات لنوو در سال ۱۳۹۰ اشاره کرد.

وی در ادامه تصریح کرد که بیشتر تمرکز این شرکت روی کامپیوترهای آلاینوان، مینیپیسی و راهکارهای سازمانی است. این شرکت بهطور تخصصی از سال گذشته توانسته است نمایندگی آلاینوانهای لنوو را در ایران بهطور انحصاری در دست بگیرد که اولین محصول آنها، دستگاه ThinkCentre E63z بود. این دستگاه در طول مدت عرضهاش به بازار، با استقبال گستردهای از سوی سازمانهای دولتی، بانکها و شرکتها مواجه شده بود که همین امر این شرکت را به سوی عرضهی آلاینوان جدید لنوو به بازار ایران سوق داد.

مدیرعامل شرکت بهین تکنولوژی در ادامهی صحبتهای خود روی این نکته تاکید کرد که محصولات سری Think لنوو پیش از عرضه به بازار، آزمونهای نظامی را پشت سر میگذرانند و از نظر دوام و استحکام در برابر گرد و غبار، آب و حرارت در درجهی بالایی قرار دارند. لازم بذکر است که نشان تجاری Think در ابتدا در اختیار شرکت آیبیام بوده که لنوو طی قراردادی این نشان را تحت اختیار خود قرار داده است.

حمید توسلی با اعلام اینکه محصول قبلی یعنی ThinkCentre E63z در بازار ایران با استقبال خوبی مواجه شده بود و اکنون در مرحلهی توقف تولید قرار دارد، خاطرنشان کرد: از مهمترین تغییرات مدل M700z نسبت به مدل E63z میتوان به افزایش نیماینچی سایز صفحهی نمایش، تغییر استند آن به استند مانیتوری، اضافه شدن دیویدی رایتر، کاهش ۴۰ درصدی ضخامت و اضافه شدن درگاه سریال اشاره کرد. همچنین این دستگاه دارای سیستم خنککنندگی جدیدی است که به بهبود عملکرد آن کمک بزرگی کرده است.

وی افزود: یکی از مزایای دستگاههای سری Think، قابلیت شخصیسازی آنهاست که این آلاینوان هم از این قاعده مستثنی نیست. کاربر میتواند تقریباً تمامی مشخصات سختافزاری این دستگاه را به دلخواه تغییر دهد که همین امر کمک به انعطاف این محصولات در برابر نیازهای بازار سازمانی میکند. کاربر میتواند بسته به نیازش سیپییو این دستگاه را از بین سریهای i3، i5، i7، Celeron و Pentium انتخاب کند و حافظهی RAM آن را تا ۳۲ گیگابایت ارتقا دهد. همچنین میتوان از هارددیسک ۵۰۰ گیگابایتی یا اساسدی ۵۱۲ گیگابایتی در آن استفاده کرد. یکی از قابلیتهای جالب این دستگاه این است که دارای یک شاسی فیزیکی برای وبکم است و میتواند جایگزین روش سنتی استفاده از چسب روی وبکم برای افزایش امنیت شود!

صفحهی نمایش این دستگاه از نوع TFT و Anti-Glare است؛ یعنی بازتاب نور از آن بسیار کم است. همچنین رزولوشن آن HD+ یا معادل ۱۶۰۰در۹۰۰ پیکسل است. مدیرعامل بهین تکنولوژی در پاسخ به این سوال که چرا این دستگاهها با چنین رزولوشنی عرضه میشوند، به این نکته اشاره کرد که بازار هدف این محصولات سازمانها و شرکتها هستند و عمده‌ی استفاده آن در کارهای اداری است. بنابراین چنین رزولوشنی میتواند بهخوبی پاسخگوی نیازها باشد.

حمید توسلی مصرف انرژی این آلاینوان چیزی بین ۶۵ تا ۹۰ وات دانست که باز هم یکی از مزایای آن برای کاهش مصرف برق در سازمانهاست. این میزان مصرف انرژی را میتوان بسیار خوب ارزیابی کرد؛ چراکه تفاوت زیادی با مصرف انرژی لپتاپها ندارد و از کامپیوترهای دسکتاپ هم بسیار کممصرفتر است.

از مزایای این مدل نسبت به مدل E63z  به تغییر نوع استند آن اشاره کردیم. بهطور کلی کامپیوترهای آلاینوان با سه نوع استند مختلف Frame Stand، Monitor Stand و Transformer Stand عرضه میشوند که این دستگاه دارای استند مانیتوری است. البته کاربران می توانند استند ترنسفورمر را جداگانه از بازار تهیه و به دستگاه متصل کنند. این استند با درجهی آزادی بیشتر میتواند انعطاف دستگاه را افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت بهین تکنولوژی در ادامهی صحبتهای خود اطلاعات مختصری از زمان و قیمت عرضهی این دستگاه به بازار داد. مدل M700z با گارانتی یکسالهی بهین تکنولوژی از هفتهی آینده با قیمت پایهی بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد.

راهاندازی خط تولید اختصاصی محصولات بهین تکنولوژی در ایران

در انتهای این نشست خبری، مدیرعامل شرکت بهین تکنولوژی از راهاندازی خط تولید اختصاصی این شرکت در ایران خبر داد و اعلام کرد که بهین تکنولوژی تصمیم دارد تا تحت برند UNIVO، محصولاتی را به بازار ایران عرضه کند که شروع آن ظرف چند ماه آینده خواهد بود.

تمرکز این برند روی تولید محصولات آلاینوان، مینیپیسی و راهکارهای سازمانی خواهد بود و بهگفتهی آقای توسلی، تمام طراحی و مونتاژ این دستگاهها در ایران انجام خواهد گرفت و فقط قطعات اولیهی آن وارد کشور خواهد شد. همچنین این خط تولید که در شهرک صنعتی عباسآباد قرار دارد، بهطور مستقیم برای ۴۰ نفر اشتغالزایی خواهد کرد. شعار این برند هم «همیشه پیشرو» خواهد بود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.