اچ‌پی لپ‌تاپ‌های جدید سری ENVY را برای رقابت با سرفیس و مک‌بوک معرفی کرد

مایکروسافت با سرفیس‌هایش و اپل با مک‌بوک‌های خود سهم خوبی در بازار لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای دارند، در این بین اچ‌پی نیز با معرفی لپ‌تاپ‌های جدید ENVY قصد دارد برای رقابت در برابر سرفیس و مک‌بوک قد علم کند.

0

اگر به لپ‌تاپ‌های تراز اول علاقه دارید حتما سرفیس‌های مایکروسافت را می‌شناسید، مک‌بوک‌های اپل نیز پیش خاص و عام شهرت خوبی دارند. در این بین جای اچ‌پی به عنوان یکی از تولید کننده‌های قدیمی و بزرگ لپ‌تاپ خالی بود که باخبر شدیم اچ‌پی نیز برای اینکه در برابر سرفیس‌ و مک‌بوک‌های اپل حرفی برای گفتن داشته باشد لپ‌تاپ‌های جدید Envy  را معرفی کرده است.

لپ‌تاپ‌های سری Envy اچ‌پی را با نام‌‌های ENVY 13, ENVY 17, و ENVY x360 15 در بازار خواهیم شناخت. در بین این محصولات، لپ‌تاپ‌های Envy 13 و 17 به لحاظ ظاهر و امکانات شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند و بیشترین تفاوت را در قسمت صفحه‌نمایش این دو محصول شاهد هستیم.

همان‌گونه که از اسم Envy 17 پیداست، این لپ‌تاپ خوش قد و بالا از صفحه‌نمایشی ۱۷ اینچی بهره می‌برد که در دو مدل فول اچ‌دی و 4K راهی بازار خواهد شد. در کنار سخت‌افزار قدرتمند در لپ‌تاپ‌های جدید Envy شاهد طراحی بسیار زیبا و چشمگیر نیز هستیم.

بدنه فلزی که به رنگ طلایی یا نقره‌ای قابل سفارش است چشم هر مشتری سخت‌گیری را نیز به خود جلب خواهد کرد. قسمت لولای درِ این لپ‌تاپ‌ها نیز طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد. این لولا به گونه‌ای طراحی شده است تا در حالت‌های مختلف قرار بگیرد و تعامل با این لپ‌تاپ را ساده‌تر کند.

همان‌گونه که اشاره شد، اچ‌پی به لحاظ سخت‌افزار نیز در لپ‌تا‌پ‌های سری Envy چیزی کم و کسر نگذاشته است و این محصولات از پردازنده‌های قدرتمند i5 , i7 اینتل بهره می‌برند. در لپ‌تاپ Envy 17 کاربر قادر است این محصول را با گرافیک انویدیا GTX 940MX سفارش دهد. این گرافیک قدرتمند به کاربر اجازه انجام کارهای گرافیکی و بازی‌های رایانه‌ای را خواهد داد.

اگر خاطر شما باشد در همان ابتدا گفتیم که Envy 13 و Envy 17 با هدف تنگ کردن بازار رقاب برای سرفیس‌های مایکروسافت راهی بازار شده‌اند. این امر را بیشتر در طراحی Envy 13 شاهد هستیم.

این محصول زیبا تنها ۱۳.۹۶ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن چیزی حدود یک کیلو و دویست گرم است. به لحاظ طراحی نیز Envy 13 حرف‌های زیادی در برابر سرفیس مایکروسافت دارد. از طرف دیگر اچ‌پی دست کاربران را برای تغییر برخی از قسمت‌های سخت‌افزاری Envy 13 باز گذاشته است.

به این ترتیب کاربر قادر است Envy 13 را با میزان حافظه ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به سرفیس مایکروسافت انتخاب کند. از طرف دیگر اچ‌پی وعده داده است که Envy 13 با ویندوز ۱۰ در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و خبری از ویندوز ۱۰ اس در این لپ‌تاپ نیست.

اگر خاطر شما باشد در ابتدا گفتیم که اچ‌پی لپ‌تاپ ENVY x360 15 را نیز معرفی کرده است. همان‌‌گونه که از نام این مدل پیداست، در ENVY x360 15 شاهد حضور یک صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی هستیم که به راحتی می‌تواند بسته به نیاز کاربر بچرخد. به این ترتیب به راحتی می‌توان از لپ‌تاپ ENVY x360 15 به عنوان یک تبلت تمام عیار نیز کمک گرفت.

اچ‌پی لپ‌تاپ ENVY x360 15 را دست خالی راهی بازار نکرده است و در این محصول شاهد قلم N-Tig نیز هستیم. جالب است بدانید این لپ‌تاپ از فناوری Windows Ink نیز پشتیبانی می‌کند. اچ‌پی وعده داده است تا ENVY x360 15 را به لحاظ سخت‌افزاری در دو مدل مختلف راهی بازار کند.

در مدل خاکستری نقره‌ای این لپ‌تاپ شاهد حضور پردازنده AMD FX هستیم در صورتی که در مدل نقره‌ای این لپ‌تاپ، اچ‌پی از پردازنده‌های خانواده Core اینتل کمک گرفته است.

از آنجایی که این محصولات برای رقابت با مک‌بوک و سرفیس‌های مایکروسافت طراحی شده‌اند اچ‌پی در زمان عرضه لپ‌تاپ‌های جدید خود نیز عجله زیادی دارد و در حین معرفی این محصولات اعلام کرد که خرداد یا نهایتا تیر ماه سال جاری شاهد لپ‌تاپ‌های جدید خانواده Envy خواهیم بود.

قیمت‌گذاری اچ‌پی ENVY 13 از ۱،۰۴۹،۹۹ دلار شروع می‌شود در صورتی که ENVY 17 را با قیمت ۹۹۹.۹۹ دلار در بازار شاهد خواهیم بود. ENVY x360 15 نیز به عنوان ارزان‌ترین محصول این خانواده با قیمت ۸۹۹،۹۹ دلار راهی بازار شود.

منبع slashgear.com
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.