پیش‌بینی درست سیستم‌های هوش مصنوعی از پیروزی روحانی در انتخابات ایران

⁣آیا هوش مصنوعی می‌تواند انتخابات ایران را پیش‌بینی کند؟ این سوالی بود که در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ایران، در فضای گروه‌های تلگرام دست به دست می‌چرخید اما جوابی برای آن، مشخص نبود، روز شنبه و پس از شمارش آراء نامزدهای انتخاباتی پاسخ این سؤال روشن شد؛ بله!

0

موفقیت شگفت انگیز سیستم‌های هوش مصنوعی در پیش بینی انتخابات ایران

موفقیت سیستم‌های هوش مصنوعی در پیش بینی انتخابات ایران، شگفت‌انگیز بوده است! بر اساس میانگین نتایج به دست آمده از 36 سیستم هوش مصنوعی توسط تیم‌های خبره مشارکت‌کننده در مسابقه بزرگ هوش مصنوعی، پیش‌بینی انتخابات ریاست جمهوری ایران به‌دست آمد و نتیجه آن در ساعت 17 روز جمعه به صورت زیر پیش‌بینی شد و نمودار آن منتشر گشت.

نام کاندیدا  برآیند پیش‌بینی هوش مصنوعی  نتیجه انتخابات
روحانی 57.78 57.13
رئیسی 38.49 38.30
میرسیلم 2.56 1.16
هاشمی‌طبا 1.1 0.05

با مقایسه نتایج انتخابات و نتیجه پیش‌بینی هوش مصنوعی مشخص شد که متوسط خطای پیش‌بینی مجموعه سیستم‌های هوش مصنوعی نسبت به نتایج انتخابات تنها 0.7 درصد بوده است.

آینده کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل‌های اجتماعی سیاسی در ایران چیست؟

پس از موفقیت سیستم هوش مصنوعی MogIA در پیش‌بینی نتایج انتخاباتی آمریکا در حالی که غالب نظرسنجی‌های رایج نظری متفاوت داشتند و موفقیت سیستم‌های هوش مصنوعی در پیش بینی انتخابات ایران، پیش بینی می‌شود کاربرد استفاده از علم داده‌کاوی در حوزه‌های مختلف به خصوص در پیش بینی روندهای اجتماعی و سیاسی، در آینده‌ای نزدیک بیشتر شود.

در تصویر زیر، نمودارهایی با رنگ خاکستری مشخص شده‌اند، نتایج 36 سیستم هوش مصنوعی هستند که توسط شرکت کنندگان در این چالش طراحی شده‌اند. نمودار قرمز رنگ متوسط این 36  پیش‌بینی  است که در ساعت 17 روز جمعه 19 اردیبهشت ماه در کانال تلگرامی مسابقه، منتشر شد و نمودار بنفش رنگ نتیجه نهایی انتخابات است.

 

منبع NLPContest
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.