اندروید O «نقطه‌های اعلان‌» را به آیکن اپ‌ها می‌آورد

گوگل به تازگی ویژگی جدید اندروید O را با نام Notification Dots معرفی کرده که یک نقطه روی آیکن اپ مورد نظر قرار داده و می‌توان با نگه داشتن انگشت روی آن به جزئیات بیشتر دست یافت.

0

اگر یک گوشی اندرویدی داشته باشید، احتمالاً شما هم در پنل نوتیفیکیشن‌ها زندگی می‌کنید و با آن بسیار سروکار دارید. این هشدارهای کم‌حجم که به فهرستی از کارهایی که باید انجام شوند تبدیل‌شده‌اند، به‌طور خلاصه به شما میگویند که چه برنامه‌ها و پیغام‌هایی نیازمند توجه شما هستند. گوگل در اندروید O تجربه کار با این بخش را تغییر داده است. «نقطه‌های نوتیفیکیشن» حباب‌های دایره‌وار کوچکی هستند که در بالای آیکون اپلیکیشن‌هایتان می‌نشینند. تنها زمانی ظاهر می‌شوند که نوتیفیکیشن‌های دیده نشده داشته باشید، انگشت خود را روی آن‌ها نگه‌دارید و می‌توانید خلاصه‌ای از متن مربوطه را ببینید. می‌توانید نوتیفیکیشن را لمس کرده تا به اپلیکیشنی که آن را ارسال کرده وارد شوید، یا مثل سابق انگشت خود را به سمت پایین بکشید تا جزئیات بیشتری را ببینید.

امروز در مراسم I/O گوگل، آقای Dave Burke نایب‌رئیس بخش مهندسی اندروید، مثالی از کار با این قابلیت را برای برنامه اینستاگرام نشان داد. یک نقطه نوتیفیکیشن مبنی بر اینکه کامنت جدیدی را دریافت کرده است، در صفحه اصلی گوشی هوشمندش نمایان شد. در این شرایط هشدار را از پنل نوتیفیکیشن‌ها پاک کرد و به‌این‌ترتیب نقطه هم ناپدید شد. امیدواریم که کاربران امکان غیرفعال کردن این قابلیت را هم داشته باشند، چراکه شاید برای همگان، آن‌چنان‌که باید کاربردی نباشد.

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.