مهمترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته سوم اردیبهشت

در سری مقاله “مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت” به مرور و بررسی اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی در هفته‌ای که سپری شد خواهیم پرداخت. هدف انتشار این سری مقاله این است تا افرادی که نتوانسته‌اند اخبار بازی‌های مورد علاقه خود را در طول هفته دنبال کنند، به صورت یکجا آن را همراه با فارنت مرور نمایند…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار دو هفته گذشته از 16 الی 22 اردیبهشت را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از اطلاعات بازی جدید سری Assassin’s Creed گرفته تا معرفی بازی جدید نید فور اسپید:

اخبار مهم هفته

اضافه شدن بخش داستانی به بازی DOTA 2

چند سالی است که نام سری بازی پرطرفدار دوتا 2 به گوشمان می‌خورد و همه آن را با رقابت جذاب و آنلاینش می‌شناسیم اما سرانجام هفته پیش اعلام شد که بازی بزودی و در اواخر ماه جاری میلادی بخشی داستانی که از قابلیت چندنفره نیز پشتیبانی می‌کند، دریافت خواهد کرد. البته برای اضافه شدن چنین بخشی باید یک Battle Pass جدید دریافت کنید که قبل از رویداد بزرگ جهانی دوتا 2 انتشار می‌یابد. نام اولین قسمت از این بخش داستانی Siltbreaker بوده و از 4 نفر به صورت آنلاین پشتیبانی می‌کند.

بازی جدید سری Assassin’s Creed

طی هفته‌های گذشته شایعات بسیاری در مورد نسخه بعدی سری محبوب فرقه اساسین وجود داشت اما اکنون در مورد این بازی اطلاعاتی از یک منبع قابل اعتماد منتشر شده است. بازی با نام Assassin’s Creed: Origins شناخته خواهد شد و در مراسم E3 امسال به صورت رسمی معرفی می‌شود. اتفاقات بازی در مصر باستان روایت شده و به قرار معلوم باید انتظار آزادی عمل بیشتر و جهانی پهناورتر از نسخه قبلی این سری داشته باشیم.

در نسخه جدید تاکید بیشتر بر روی کاوش و گشت و گذار بازیکن است و به نظر می‌رسد که با بزرگ‌ترین دنیایی که تاکنون در سری فرقه اساسین دیده‌ایم طرف هستیم. در بخشی از گزارش منتشر شده در هفته گذشته، به این قضیه اشاره شده که در این نسخه شاهد بازگشت نبردهای دریایی خواهیم بود. در E3 2017 منتظر کنفرانس یوبی‌سافت و البته نمایش نسخه بعدی بازی Assassin’s Creed باشید.

نمره نقدهای بازی Sniper: Ghost Warrior 3

سری بازی اسنایپر: گوست واریر با انتشار نسخه اول در سال 2011 شروع شد اما با وجود سرمایه‌گذاری بالای تیم سازنده بر روی بازی، اسنایپر: گوست واریر نه تنها در نسخه اول بلکه در نسخه دوم هم نتوانست جوابگوی این سرمایه‌گزاری باشد، حداقل از نظر منتقدین. بازی Sniper: Ghost Warrior هم از طلسم دو نسخه قبلی رنج برده و شاهد انتشار نمرات متوسط برای آن از سوی منتقدها هستیم. در ادامه بخشی از این نمرات را مشاهده می‌کنید:

GamingTrend = 8

Eurogamer Italy = 7

God is a Geek = 7

3DJuegos = 6.5

TheSixthAxis = 6

Gaming Age = 5.8

IGN = 5.5

GameSpot = 5

Hardcore Gamer = 5

Attack of the Fanboy = 5

Trusted Reviews = 4

DualShockers = 3.5

We Got This Covered = 3

متای دو نسخه قبلی بین 50 تا 60 بود و متای بازی Sniper: Ghost Warrior 3 هم تا این لحظه نزدیک 60 است.

زمزمه‌های حول بازی God of War

در جدیدترین ماجراجویی کریتوس این بار به همراه وی به استقبال اسطوره‌های اسکاندیناوی رفته و می‌خواهیم بدانیم چقدر طول می‌کشد تا کریتوس نیمه‌آرام بخروشد و سراغ خدایان اسکاندیناوی برود. البته چنین دنیای بزرگی به یک داستان غنی نیز احتیاج دارد که کوری بارلوگ، کارگردان بازی جدید God of War، در تویتر در این مورد توضیحاتی ارائه کرده است و می‌گوید که هدف اول و آخر آن‌ها تولید داستان و کاراکترهای قوی است که حتی عملکردی بهتر از نسخه‌های گذشته داشته باشد.

از طرفی کریستوفر جاج، صداپیشه شخصیت کریتوس، در حساب کاربری تویتر خود به عرضه بازی در سال 2018 اشاره داشته است. انتشار بازی در سال 2018 منطقی به نظر می‌رسد، البته قبل از این بازی توسط همین شخص برای سال 2017 لیست شده بود و همین قضیه بسیاری را به عرضه آن در سال 2017 دلخوش کرد. به هر حال باید منتظر اطلاعات کامل‌تری از بازی در E3 پیش‌رو باشیم.

تایید شدن بازی Vanquish برای پلتفرم پی‌سی

همه چیز پس از دروغ اول آوریل شروع شد، جایی که یک مینی‌گیم کوتاه برای سری بیونتا عرضه شد و در آن اشاره به یک تاریخ مشخص داشت. دقیقا در همان تاریخ نسخه اول سری بیونتا برای پی‌سی تایید شد. مدتی بعد از انتشار بازی، یک آپدیت غیرضروری برای این بازی ارائه شد که تنها یک آیکون از بازی Vanquish به فایل‌های نسخه پی‌سی بازی بیونتا اضافه کرد. همین قضیه باعث ایجاد حدس‌هایی شد که این بازی هم برای پی‌سی پورت می‌شود و سرانجام هفته گذشته خبر تایید این بازی برای پلتفرم پی‌سی به صورت رسمی از سوی سگا اعلام شد.

در نسخه پی‌سی رزولوشن 4K و فریم‌ریت آزاد داریم تا بتوانید حتی بیشتر از 60 فریم بر ثانیه بگیرید. همانند پورت پی‌سی بیونتا در این بازی هم شاهد ارائه تنظیماتی اختصاصی برای بخش گرافیکی بازی در اختیار خواهیم داشت. بازی ابتدا در سال 2010 برای پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 عرضه شد و اکنون در تاریخ 4 خرداد طرفداران پی‌سی هم می‌توانند نسخه مخصوص پلتفرم محبوب خودشان را داشته باشند.

اولین جزئیات از بازی جدید نید فور اسپید

خبر قابل پیش‌بینی تایید نسخه جدید سری نید فور اسپید بود. گوست گیمز طی بیانیه‌ای رسما در دست ساخت بودن نسخه بعدی نید فور اسپید را تایید و به برخی از ویژگی‌های Need for Speed 2017 اشاره کرد. از جمله اینکه شخصی‌سازی در نسخه جدید هم وجود دارد و حتی قوی‌تر از قبل ظاهر خواهد شد. پلیس‌ها با ویژگی‌های جدیدتر حضور پررنگ دارند و دنیای بازی بزرگ‌تر اما چالش‌برانگیزتر است. البته گوست گیمز به هیچ‌وجه نقطه ضعف اصلی نسخه سال 2015 این سری را فراموش نکرده است. در بازی Need for Speed 2017 شاهد یک بخش داستانی کاملا آفلاین خواهیم بود تا تمامی طرفداران لذت کافی را از آن ببرند. با توجه به سخنان سازنده این بازی در اواخر سال 2017 عرضه شده و در E3 امسال نیز حسابی به آن خواهند پرداخت. برای اطلاع از جزئیات کامل‌تر خبر بازی Need for Speed 2017 به اینجا مراجعه فرمایید.

امتیاز بررسی‌های بازی Prey

پس از مقداری تاخیر در انتشار نمرات بازی، سرانجام نقدهای بازی Prey منتشر شد و طرفداران می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا این بازی ارزش خرید دارد یا خیر. البته همانطور که انتظار هم داشتیم، بازی‌ای که توسط استودیو آرکین ساخته شود باید هم خوب باشد. در ادامه تعدادی از نمرات نقدهای بازی را مشاهده می‌فرمایید:

  • Press Start – 9
  • Game Informer – 8.3
  • We Got This Covered – 7
  • Attack of the Fanboy – 4.5/5
  • The Guardian – 3/5
  • Push Square – 8

ظاهرا بازی زیبایی برای تجربه کردن است، البته اگر به سبک علمی‌تخیلی و شوتر آن علاقه دارید. برای مشاهده سایر امتیازات بازی Prey به این لینک بروید.

استودیو سازنده سری هیتمن به فروش گذاشته شد

شرکت اسکورانیکس به صورت کاملا غیرمنتظره هفته گذشته اعلام کرد که می‌خواهد از ادامه همکاری خود با استودیو IO Interactive صرف نظر کرده و تمرکز خود را بر روی سری بازی‌های کلیدی دیگر بگذارد. البته یکی از دلایل دیگر شرکت اسکورانیکس شاید ضرر بزرگ 33 میلیون پوندی در سال مالی گذشته باشد که آن‌ها را مجبور به قطع همکاری با سازنده یکی از محبوب‌ترین سری‌ها کرده است. باید دید چه بلایی سر بازی هیتمن که در سال 2016 آغاز شد خواهد آمد.

آمار فروش هدست‌های واقعیت مجازی مختلف

طیق گزارش شرکت معتبر سوپردیتا هدست واقعیت مجازی سونی بیشترین فروش را در بین سایر هدست‌های دیگر داشته است. هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر در سه ماهه اول سال 2017 حدود 375 هزار واحد فروش داشته است و با توجه به آمار فروش کلی 900 هزاری این هدست قبل از پایان سال 1395، سوپردیتا فروش 2.6 میلیون دستگاهی در سال 2017 برای هدست واقعیت مجازی PS VR در نظر گرفته است. همچنین طبق پیش‌بینی این شرکت تا پایان 2017 دو هدست HTC Vive و Oculus Rift به ترتیب 550 هزار و 340 هزار دستگاه فروش خواهند داشت.

بازی‌های انتشار یافته در این هفته

در هفته گذشته تقریبا هیچ بازی قابل ذکری منتشر نشد و هفته آرامی از نظر انتشار بازی داشتیم. در ادامه لیست بازی‌های عرضه شده در هفته قبل را مشاهده می‌فرمایید:

May 08, 2017 | هجدهم اردیبهشت 1396

Creativerse

پلتفرم: Windows / Mac

====================

May 09, 2017 | نوزدهم اردیبهشت 1396

Birthdays the Beginning

پلتفرم: Windows / PS4

——————

BUTCHER

پلتفرم: PS4

——————

LocoRoco Remastered

پلتفرم: PS4

——————

NBA Playgrounds

پلتفرم: PS4 / Windows / Nintendo Switch / Xbox One

——————

Strafe

پلتفرم: Windows

====================

May 10, 2017 | بیستم اردیبهشت 1396

BUTCHER

پلتفرم: Xbox One

====================

May 11, 2017 | بیست و یکم اردیبهشت 1396

Minecraft

پلتفرم: Nintendo Switch

====================

در هفته گذشته اخبار جالبی را شاهد بودیم اما بازی‌های مهمی عرضه نشد. نظرات و انتقادات خود در مورد این سری مقاله را به اشتراک بگذارید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.