گوگل پروژه تربل را برای تسریع در عرضه آپدیت‌های اندروید معرفی کرد

همان‌طور که می‌دانید یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های اندروید عرضه کند و دیرهنگام آپدیت‌ها از سوی سازندگان گوشی‌های هوشمند به جز پیکسل‌ها و نکسوس‌هاست. گوگل به‌تازگی Project Treble را برای بهبود همین مشکل معرفی کرده است.

0

با وجود این‌که سازندگانی مانند سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی و … هر ساله با معرفی نسخه‌های جدید اندروید قول می‌دهند گوشی‌های خود را هرچه سریع‌تر به آخرین نسخه به‌روز کنند اما این روند معمولاً چندین ماه پس از گوشی‌های پیکسل و نکسوس انجام می‌شود. به همین دلیل گوگل سعی کرده تا با معرفی پروژه تربل این روال را کمی کوتاه‌تر کند.

تا به امروز عرضه آپدیت‌های اندروید برای یک گوشی غیرگوگلی شامل موارد زیر بود. از تغییرات در کد توسط سازندگان چیپست و گوشی گرفته تا تست‌ها و تأیید اپراتورها.

اما پروژه تربل با جداکردن Vendor Implementation یا همان تغییرات لازم سازندگان چیپست و فروشندگان از فریم‌ورک خود اندروید سعی در تسریع به‌روزرسانی‌ها دارد. به این ترتیب با عرضه سورس کد اندروید جدید نیاز کمتری به انجام تغییرات در خود فریم‌ورک اندروید خواهد بود و دیگر نیاز نیست VI هربار آپدیت شود. با این وجود احتمالاً سازندگان اندرویدی باز هم برای افزودن پوسته‌ها و امکانات خود به اندروید زمان زیادی را صرف خواهند کرد اما سازندگان چیپست‌ها دیگر نیاز به صرف وقت زیاد نداشته و به این ترتیب آپدیت‌ها در مجموع زودتر به دست مصرف کننده خواهد رسید.

پروژه تربل در اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان Android O گنجانده شده و قرار است به تمامی گوشی‌های بیاید که از ابتدا با اندروید O عرضه خواهند شد. انتظار داریم نسخه نهایی اندروید O اوایل پاییز با پیکسل‌های جدید گوگل عرضه شده و سپس به سایر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی بیاید.

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.