مایکروسافت قابلیت کلیپ‌بورد ابری را برای ویندوز 10 معرفی کرد

دقایقی پیش مایکروسافت یک ویژگی جدید برای آپدیت آینده ویندوز 10 معرفی کرد: کلیپ‌بورد ابری. با این قابلیت می‌توانید در یک دستگاه محتوایی را کپی کرده و در دستگاه دیگری آن را پیست کنید.

0

با این ویژگی جدید کاربر قادر خواهد بود محتوایی را از دستگاه ویندوز 10 خود کپی کرده و آن را درون گوشی‌های هوشمند اندرویدی یا آیفون پیست کند. مایکروسافت از اپلیکیشن Swiftkey خود برای این قابلیت استفاده خواهد کرد به این ترتیب که یک زبانه جدید در کیبورد با لیست محتواهای کپی شده درون گوشی شما اضافه خواهد شد.

این ویژگی مشابه یونیورسال کلیپ‌بورد اپل است که امکان کپی و پیست بین آیفون و مک را فراهم می‌کرد اما راهکار مایکروسافت علاوه بر آیفون همچنین ویندوز 10 و اندروید را نیز شامل خواهد شد.

مایکروسافت همچنین کلیپ‌بورد ابری خود را در اپلیکیشن‌های آفیس نیز قرار خواهد داد. به این ترتیب می‌توانید پرونده‌ها را به سرعت بین گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و پی‌سی خود جابجا کنید. نکته جالب اینجاست که مایکروسافت می‌داند اکثر کاربران از آیفون یا اندروید استفاده می‌کنند و به همین دلیل ویژگی‌های جدید ویندوز 10 را به ویندوز موبایل محدود نمی‌کند. این قابلیت جدید قرار است پاییز و در بسته آپدیت دوم Creators ویندوز 10 از راه برسد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.