با قابلیت جدید تایم‌لاین ویندوز 10 کارهای نیمه‌تمام خود را در دستگاه دیگری از سر بگیرید

اگر قابلیت handoff مکیناش اپل برایتان جذاب است خبر خوبی برایتان داریم. مایکروسافت قابلیت مشابهی برای از سرگرفتن کارها در دستگاه ویندوزی دیگر را با نام Timeline به ویندوز 10 خواهد آورد.

0

اگر از کاربران ویندوز هستید و روزانه با بیش از یک دستگاه به‌طور مثال لپ‌تاپ، پی‌سی در خانه و پی‌سی در محل کار به انجام کارها می‌پردازید قابلیت تایم‌لاین ویندوز 10 برایتان بسیار مفید خواهد بود. حالا نه‌تنها در ویندوز 10 بلکه در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی و iOS می‌توانید با این ویژگی کاری را که در دستگاه دیگری نیمه‌کار گذاشته‌اید پی بگیرید. به‌طور مثال می‌توانید بخشی از یک پرونده Word را در محل کار خود تایپ کنید و سپس ادامه آن را در خانه از سر بگیرید. یا نیمی از یک فیلم سینمایی را روی پی‌سی خانگی خود تماشا کرده و نیمه دیگر را روی گوشی اندرویدیتان!

البته این ویژگی تنها با اپلیکیشن‌های مایکروسافتی سازگار خواهد بود اما اگر از کاربران ویندوز هستید قطعاً می‌توانید استفاده مفیدی برای آن پیدا کنید. گفتنی است پیش از این مایکروسافت ویژگی‌های مشابهی را در مرورگر اج آزموده بود اما حالا اپلیکیشن‌های بسیار بیشتری تحت پوشش قرار خواهند گرفت. به لطف کورتانا و API جدید مایکروسافت گراف توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را با این ویژگی سازگار کنند.

قابلیت تایم‌لاین ویندوز قرار است پاییز امسال و همراه با دومین آپدیت Creators ویندوز 10 از راه برسد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.