پیش نمایش بازی Injustice 2؛ اتحاد دوست و دشمن

با در نظر گرفتن اینکه تنها چند روز به انتشار بازی مورد انتظار Injustice 2 باقی مانده است، تصمیم گرفتیم تا پیش نمایشی کامل از این بازی ارائه کرده و تمامی مواردی که لازم است در مورد اینجاستیس 2 بدانید را یک جا در اختیار شما قرار دهیم. با فارنت همراه باشید…

0

اگر به دنیای بزرگ دی‌سی علاقه داشته باشید، قطعا با سری بازی مبارزه‌ای Injustice آشنا هستید. نسخه اول این سری در بهار سال 2013 برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شد و توانست به خوبی هم نظر منتقدین و هم طرفداران را جلب کند. اکنون به فاصله چند روز تا انتشار نسخه دوم سری یعنی Injustice 2 می‌توانید تمامی اطلاعات لازم از این بازی را در قالب مقاله‌ای کامل مشاهده کنید.

بازی اینجاستیس 2 در همان فضای نسخه اول بازی یعنی جایی که سوپرمن لقب High Councilor را دریافت کرده و فرمانرو کره زمین شد، به وقوع می‌پیوندد. بخش اعظم داستان بازی به این قضیه اختصاص دارد که بتمن و گروه شورشی‌اش به عنوان آخرین نقطه امید انسانیت می‌خواهند دنیا را دوباره به مکانی برای سکونت تبدیل کنند. در این میان برخی از کاراکترها هم مانند گرین ارو (Green Arrow) تلاش دارند تا این تغییر به بهترین و امن‌ترین شکل ممکن صورت گیرد. اما گروهی تحت عنوان The Society متشکل از قهرمانان و ضدقهرمانانی از دنیای دی‌سی درخواست بر پا شدن دوباره‌ی حکومت سفت و سخت سوپرمن را دارند. این گروه جدید به فرماندهی گوریلا گراد (Gorilla Grodd)، از وجود شخصیت‌هایی مانند Scarecrow، Captain Cold، Poison Ivy، Bane و البته Cheetah بهره می‌برد.

در حالیکه ناجیان زمین با گروه The Society دست و پنجه نرم می‌کنند، شخصیت برینیاک (Brainiac) تمام توجه خود را صرف تسخیر کره زمین کرده است و این تهدید بسیار بزرگ هر دو گروه ناجیان زمین و The Society را مجبور به آتش‌بسی سخت اما مهم می‌کند تا در کنار یکدیگر کره زمین را از دست برینیاک نجات دهند.

از داستان بازی که فاصله بگیریم به لیست کاراکترهای قابل بازی می‌رسیم که لیست آغازین آن به صورت کامل تایید شده است. با در نظر گرفتن کاراکترهای مخصوص نسخه پیش‌خرید شده، اینجاستیس 2 در ابتدا میزبان 29 کاراکتر مختلف خواهد بود که این میزان با عرضه دی‌ال‌سی‌های آینده آن تا 9 کاراکتر بیشتر خواهد شد. برای آشنایی کامل‌تر با بیشتر کاراکترهای بازی می‌توانید به مقاله کاراکترهای تایید شده برای بازی Injustice 2 مراحعه کنید. در ادامه فهرست کامل این کاراکترها را مشاهده می‌فرمایید:

  • Aquaman
  • Atrocitus
  • Bane
  • Batman
  • Black Adam
  • Black Canary
  • Blue Beetle
  • Brainiac
  • Captain Cold
  • Catwoman
  • Cheetah
  • Cyborg
  • Darkseid
  • Deadshot
  • Dr. Fate
  • Firestorm
  • Flash
  • Green Arrow
  • Green Lantern
  • Gorilla Grodd
  • Harley Quinn
  • Joker
  • Poison Ivy
  • Robin
  • Scarecrow
  • Supergirl
  • Superman
  • Swamp Thing
  • Wonder Woman

گیم‌پلی نسخه اول سری اینجاستیس قطعا یک فرمول ویژه برای جذب گیمرها داشت و خبر خوب این است که قرار نیست تغییرات چندانی در هسته گیم‌پلی بازی انجام بگیرد. ویژگی‌ها و حرکات خاص هر کاراکتر در این نسخه نیز وجود خواهد داشت. نمونه جذابی که در این زمینه جدید هم است، کاراکتر آتروسیتوس بوده که گربه خود را صدا می‌زند تا با دم خود اشعه قرمز به سوی دشمنان وی پرتاب کند. همچنین تغییر محیط بازی در نسخه دوم بازی هم امکان‌پذیر بوده و هر کاراکتر حرکات خاص خود را داشته و می‌تواند با ضرباتی مهلک شما را به مکانی دیگر بفرستد و مبارزه را در آنجا پیگیری کنید. البته جدا از این قضیه بسته به کاراکتری که در اختیار دارید از وسایل داخل محیط بازی می‌توانید بهره بگیرید. کاراکتر تانک مانندی مثل گوریلا گراد با پرتاب اجسام سنگین سعی در له کردن شما دارد اما هارلی کوین با جست و خیز کردن بر روی این اجسام می‌تواند شما را گیج کرده و سر فرصت با حرکات سریع به شما ضربه بزند.

به دلیل وجود کاراکترهای بسیار از دنیای بتمن مانند اسکیرکرو، پویزن ایوی و بین در میان شخصیت‌های قابل بازی، می‌توان حدس زد که بیشتر محیط‌های اینجاستیس 2 از ناحیه‌های آشنای آرکام و غار بتمن باشد. سازندگان بازی تایید کرده‌اند که محیط‌های زیادی هم از دو شهر متروپولیس و آتلانتیس برای کاراکترها خواهیم داشت. در تریلرهای اخیری که از بازی دیده‌ایم، گوریلا گراد و سایر اعضای The Society در کنار درختان بزرگ شهر گوریلا سیتی دیده می‌شوند و کاراکتر Swamp Thing هم از باتلاقی وسیع در زیر زمین بیرون می‌آید. همچنین اعلام شده که محیط‌های اینجاستیس 2 بزرگ‌تر از نسخه اول بوده و پتانسیل بالاتری برای انجام حرکات مختلف و ورود به مکان‌های دیگر در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

بزرگ‌ترین تغییر بازی در زمینه گیم‌پلی مربوط به ویژگی Gear System است. بازی با قرض گرفتن این ویژگی از بازی‌های نقش‌آفرینی، پس از برد در هر مبارزه تجهیزاتی خاص در اختیار کاراکتری که با آن مسابقه را برنده شده‌اید قرار می‌دهد. تجهیزات برای دست، پا، سر و بدن می‌تواند به روش‌های جذاب و مختلف بر روی کاراکتر شما تاثیرگذار باشد و همین قضیه زمانی جذاب‌تر می‌شود که هر دو طرف مبارزه یک کاراکتر انتخاب کنند و با تجهیزات گوناگون از یک کاراکتر، بازی متفاوت بگیرند. برخی گیر یا تجهیزات باعث می‌شود کاراکتر شما سریع‌تر بدود، برخی دیگر قدرت حملات را بیش‌تر می‌کند و بعضی از تجهیزات هم می‌توانند سطح سلامتی شما را افزایش دهند. نحوه ترکیب این تجهیزات برای هر کاراکتر کاملا به شما بستگی دارد و در کنار این مزایا، ظاهر جدیدی هم می‌توان به کاراکترها بخشید تا از تکرار ظاهر یکسان آن‌ها در مسابقات مختلف جلوگیری شود. در زمینه شخصی‌سازی، بازی اینجاستیس 2 با این ویژگی‌های نو سنگ تمام گذاشته است.

اما بخش چندنفره آنلاین بازی برای استفاده از سیستم گیر دو حالت شاخص دارد. در حالت اول تمامی تجهیزات ممکن کاراکترها برای استفاده در تورنمنت قابل دسترس است اما در حالت دوم تمامی کاراکترها به حالت اول خود بازگردانی شده و تنها تجهیزاتی که بر روی گیم‌پلی بی‌تاثیر هستند قابل استفاده است. در حالت دوم فقط تجهیزاتی که رنگ و لعاب کاراکترها را تغییر می‌دهد در دسترس قرار می‌گیرد.

با توجه به تمامی شواهد و مدارک موجود، در نسخه دوم سری اینجاستیس حالت S.T.A.R. Labs به صورت کامل کنار گذاشته شده است. در عوض حالت جدیدی به نام Multiverse در بازی گنجانده شده است که شباهت زیادی به حالت Living Tower موجود در بازی مورتال کمبت دارد. کامیک‌های دی‌سی از سال 1961 درگیر دنیاهای چندبعدی شدند و اولین مورد مربوط به ورود کاراکتر فلش به Earth-2 بود. از آن زمان به بعد تعداد چندبعدی‌ها افزایش یافته است و در مواردی با هم تداخل هم داشته‌اند. در حالت Multiverse بازی، بازیکنان به نقاط مختلف و ابعاد متفاوت دنیاهای وسیع و افسانه‌ای دی‌سی سفر می‌کنند و خود را با مبارزه‌های زمان‌دار به چالش می‌کشند. البته هر کدام از مبارزات قوانین خاص خود را دارد مانند چیزی که در حالت S.T.A.R Labs و همچنین Living Tower شاهدش بودیم و ورود به ابعاد مختلف دنیاهای بازی دارای زمان‌های خاص خود است. با تکمیل کردن هر کدام از چالش‌های حالت مالتی‌ورس به صورت کامل، تجهیزات مخصوصی در اختیار شما قرار می‌دهد که بسیار محدود هستند. این تجهیزات توسط صندوقجه‌هایی به نام Mother Boxes به دست شما می‌رسد و این صندوقچه‌ها تنها هم در حالت عادی تنها با واحد پولی داخل بازی قابل خریداری است.

در بازی اینجاستیس 2 یک سیستم مالی مجزا و تقریبا کامل قرار داده شده است. بازیکنان قادر به تبدیل پول واقعی به واحد پول رایج در بازی با نام Source Crystal خواهند بود و با استفاده از آن می‌توانند اسکین‌های خاص را خریداری کنند به جای اینکه آن‌ها را با مبارزه به دست آورند. همچنین سورس کریستال‌ها را می‌توانید برای ویژگی Transform Gear به کار ببرید، ویژگی‌ای که به شما اجازه می‌دهد تا رنگ و ظاهر یک سری از تجهیزات را شبیه به دیگر تجهیزات کاراکتر نمایید و یک‌دستی بیشتر در ظاهر به دست آورید. البته سورس کریستال‌ها تنها برای خرید آیتم‌های ظاهری به کار می‌رود و نمی‌تواند با آن تجهیزات تقویت کاراکتر خریداری نمایید، قطعا بازی دارای سیستم پول بیشتر، زور بیشتر نخواهد بود.

در مراسم SDCC 2016 توسط تام تیلر، نویسنده معروف کامیک، تایید شد که شرکت NetherRealm دوباره و طی یک همکاری نزدیک با شرکت دی‌سی کامیکس می‌خواهد یک کتاب کامیک دیگر تولید کند که به وسیله آن پایان نسخه اول بازی اینجاستیس به نسخه دوم آن ربط داده شده و آغازی برای Injustice 2 به حساب بیاید. تام که در کامیک تولید شده برای نسخه اول دخالت داشت، به گفته خودش برای این پروژه جدید نیز با وی همکاری خواهد شد. کامیک مذکور ابتدا به صورت دیجیتالی و توسط خرده‌فروشی‌های اینترنتی از جمله اپلیکیشن اختصاصی دی‌سی به فروش می‌رسد، سپس در تاریخی دیگر به صورت چاپی انتشار خواهد یافت.

با انتشار بازی در تاریخ 16 مه، اینجاستیس 2 دقیقا سر وقت برای سری مسابقات EVO 2017 آماده می‌شود، جایی که این بازی یکی از نه بازی حاضر در نمایش خواهد بود که بازیکنان در آن به رقابت خواهند پرداخت. پس از اضافه شدن دو کاراکتر کریتوس و فردی کروگر به بازی مورتال کمبت در سال 2011، استودیو NetherRealm همیشه از کاراکترهای مختلف دنیای سری‌های دیگر در بازی‌های خود استفاده کرده است. بازی اینجاستیس کاراکتر اسکورپیون از سری مورتال کمبت و مورتال کمبت ایکس هم چندین کاراکتر مختلف از فیلم‌های کلاسیک مانند جیسون، Alien و Predator را قرض گرفت. شایعه‌ای حول ورود شخصیت ساب‌زیرو به دنیای اینجاستیس وجود دارد اما از زمانی که کاراکتر کاپیتان کولد برای حضور در اینجاستیس 2 تایید شده است، قرار گرفتن دو کاراکتر با ویژگی انجماد مقداری ناهماهنگی به وجود می‌آورد. پس به نظر شما استودیو سازنده بازی برای اینجاستیس 2 چه کاراکتر یا کاراکترهایی را در نظر گرفته تا با دی‌ال‌سی به لیست بلندبالای خود اضافه کند؟

البته با گمانه‌زنی‌هایی که در مورد سخنان اد بون بر روی تویتر زده شده است، می‌توان نتیجه گرفت که یکی از گزینه‌ها کاراکتر Spawn است. کاراکتری که شروعی بر فعالیت شرکت Image Comics در سال 1992 بود. قدرت‌های جهنمی اسپان می‌تواند یک ویژگی یونیک و تک در بین سایر قدرت‌های قهرمانان باشد و بر زیبایی بازی بیفزاید.

بازی اینجاستیس 2 توسط استودیو NetherRealm ساخته شده و به وسیله شرکت وارنر براز منتشر خواهد شد. NetherRealm سازنده نسخه اول اینجاستیس و همچنین سری پرافتخار مورتال کمبت بوده است. این استودیو تحت عنوان شرکت ناشر/سازنده Midway Games فعالیت داشت اما به دلیل ورشکستگی نتوانست به کار خود ادامه دهد؛ در این میان و زیر نظر شرکت بزرگ وارنر براز فعالیت خود را با نام NetherRealm از سر گرفت. برای استودیو سازنده بازی استفاده از دنیای دی‌سی بسیار راحت است زیرا شرکت ناشر آن یعنی وارنر براز صاحب دی‌سی کامیک هم است.

اینجاستیس 2 مشخصا برای دو کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود. وجود نسخه پی‌سی تایید نشده است اما رد هم نشده و احتمالا شاهد انتشار آن در تاریخی بعد از انتشار بازی بر روی کنسول‌ها خواهیم بود زیرا اگر به گذشته نگاهی بیندازیم روال کار NetherRealm همیشه به همین صورت بوده و نسخه پی‌سی پس از نسخه‌های کنسولی منتشر شده است. همچنین می‌توانیم انتظار عرضه یک نسخه موبایلی برای دو پلتفرم اندروید و iOS باشیم، همانند آنچه که تحت عنوان بازی موبایلی Injustice به همراه دو نسخه پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان برای نسخه اول اینجاستیس انتشار یافت. اطلاعات زیادی در مورد نسخه موبایلی بازی اینجاستیس 2 ارائه نشده است اما نسخه اول یک گیم‌پلی روان و عالی داشت که بعید است در نسخه دوم شاهد تغییر آنچنانی در آن باشیم. البته انتظار نداشته باشید که کاراکترهای نسخه اصلی را در نسخه موبایلی ببینیم و البته برعکس چون بر فرض مثال کاراکتر دارکسید تنها در نسخه موبایلی اینجاستیس قرار داشت.

اطلاعات در مورد کاراکترهایی که از طریق دی‌ال‌سی به بازی اضافه می‌شوند بسیار اندک است و به چند کاراکتر خلاصه می‌شود. کاپیتان کولد، اسکیرکرو، رابین و Swamp Thing از این جمله هستند اما مطمئنا تعداد بسیار بیشتری کاراکتر برای این بازی از سوی سازنده در نظر گرفته شده است. به نظر شما کدام کاراکترها توسط دی‌ال‌سی به بازی اینجاستیس 2 اضافه می‌شود؟

برای تجربه جدیدترین نسخه سری اینجاستیس و ورود به دنیای تاریک این بازی مبارزه‌ای تنها چند روز دیگر باید تحمل داشته باشید و در تاریخ بیست و ششم اردیبهشت 96 کنترل قهرمانان مورد علاقه خود را به دست بگیرید. نظر شما در مورد بازی اینجاستیس 2 چیست؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.