ببینید: رابط کاربری سیستم‌عامل جدید گوگلی Fuchsia

مردادماه سال گذشته بود که خبرهایی در مورد توسعه سیستم‌عامل جدید گوگل با نام Fuchsia به گوش رسید و حالا ویدئو و تصاویری از رابط کاربری این سیستم‌عامل نوپا منتشر شده است.

0

گوگل در حال حاضر دو سیستم‌عامل موفق اندروید و کروم را توسعه می‌دهد اما Fuchsia قرار است یک پروژه کاملاً مجزا باشد. این سیستم‌عامل برخلاف کروم و اندروید برپایه لینوکس نبوده و هسته آن را یک کرنل جدید گوگلی با نام Magenta تشکیل می‌دهد. Fuchsia که به معنی گل گوشواره است راه زیادی را از سال گذشته پیموده و حالا رابط کاربری اختصاصی خودش را دارد. که در ادامه می‌توانید تصاویر و ویدئوی آن را مشاهده کنید.

این رابط کاربری که ظاهراً Armadillo نام گرفته درون کیت توسعه‌دهندگان Google Flutter قرار دارد که از آن برای ساخت کدهای چندپلتفرمی برای اجرای چند سیستم‌عامل مثل اندروید، iOS و Fuchsia استفاده می‌شود. به این ترتیب ممکن است در آینده امکان نصب و استفاده از Fuchsia روی گوشی‌های اندرویدی کنونی فراهم شود تا بتوان دید بهتری از این سیستم‌عامل جذاب به دست آورد.

با نگاهی به آرمادیلو می‌توان تمرکز این رابط کاربری کارت‌محور را بر گوشی و تبلت‌های هوشمند دریافت. به نظر می‌رسد می‌توان کارت‌ها را با کشیدن به قسمت‌های مختلف صفحه در حالت چندپنجره‌ای قرار داد و همچنین پیشنهاداتی به سبک Google Now نیز در آن وجود دارد. هنوز مشخص نیست گوگل قصد دارد چه زمانی این سیستم‌عامل را بر روی سخت‌افزاری واقعی و برای عرضه نصب کند و چند سال یا ماه دیگر تا رونمایی از اولین گوشی جدید گوگلی با Fuchsia OS فاصله داریم.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.