هارمن کاردن اسپیکر هوشمند Invoke را با دستیار صوتی کورتانا معرفی کرد

پس از مدت‌ها درز شایعات پیرامون محصول مشترک مایکروسافت و کمپانی هارمن کاردن، سرانجام ساعاتی پیش نتیجه این همکاری که یک اسپیکر هوشمند با نام Invoke هست معرفی گردید.

0

به طور کلی می‌توان از اسپیکرهای هوشمند، به عنوان یک دستیار هوشمند خانگی یاد کرد که قابلیت‌های تعریف شده‌ای را ارائه می‌دهد. ایده اصلی این گونه محصولات برای اولین بار در اکوی شرکت آمازون نمود پیدا کرد و پس از آن گوگل Google Home را به بازار عرضه کرد.

در کنار توانایی‌های دستیار مجازی اسپیکرهای هوشمند، سخت افزار تشکیل دهنده آن نیز اهمیت بسزایی دارد. نه فقط از نظر زیبایی و کیفیت صوتی، بلکه گزینه‌های قابل ارائه به کاربر هم به نوبه خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در حالی که آمازون و گوگل، اسپیکرهای هوشمندی با برند خودشان را عرضه کردند، مایکروسافت از در دیگری وارد شده و تصمیم گرفته وظیفه ساخت و توسعه اولین اسپیکر هوشمند قدرت گرفته از کورتانا را به کمپانی مشهور هارمن کاردن واگذار کند. این اقدام در وهله اول باعث تضمین بالا بودن کیفیت محصول نهایی می‌شود و دوم آنکه از لحاظ نرم افزاری Invoke بهترین قابلیت‌ها را ارائه مدهد.

همان‌طور که در تصاویر فوق نیز مشاهده می‌شود، اسپیکر هوشمند Invoke دارای بدنه‌ای استوانه‌ای شکل با شبکه‌هایی توری مانند است و در قسمت فوقانی آن یک نمایشگر دایره‌ای شکل تعبیه شده که می‌تواند حالت آماده به کار بودن دستگاه را نشان دهد قرار دارد.Invoke قابلیت دریافت صدا به صورت 360 درجه را دارد و انتظار داریم برای اولین بار در کنفرانس بیلد 2017 مایکروسافت در معرض دید عموم کاربران قرار گیرد.

این محصول همچنین با پیام‌رسان اسکایپ یکپارچه شده، به طوری که می‌توانید با صدازدن نام دوست یا مخاطبین اکانت اوت لوک، از طریق اسپیکر هوشمند مکالمه تلفنی برقرار کنید. این قابلیتی است که گوگل هوم و آمازون اکو در حال حاضر ارائه نمی‌دهند. اولین اسپیکر هوشمند مبتنی بر دستیار صوتی کورتانا در دو رنگ مشکی و نقره‌ای تولید شده و انتظار داریم از تابستان به بازار عرضه گردد؛ هرچند که از هم اکنون نیز امکان ثبت نام در صف پیش‌خرید کنندگان نیز وجود دارد، با این حال حداقل تا سه ماه آینده بایستی منتظر بمانید.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.