اسپیس‌ایکس از سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۰۰۰ ماهواره‌ی عرضه‌کننده اینترنت به فضا خواهد فرستاد

شاید در ایران فراگیرترین روش دسترسی به اینترنت شبکه‌های تلفن همراه و ADSL باشد اما ایلان ماسک قصد دارد از سال 2019 هزاران ماهواره را برای عرضه اینترنت به فضا بفرستد.

0

ایلان ماسک بنیان‌گذار و مدیرعامل جاه‌طلب SpaceX که او را با خودروهای الکتریکی تسلا نیز می‌شناسیم به‌تازگی برنامه خود را برای ارسال ماهواره‌های عرضه کننده اینترنت اعلام کرده است. این شرکت قصد دارد از سال 2019 تا 2024 بیش از 4425 ماهواره اینترنت پهن‌باند را به فضا بفرستد تا امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت برای نقاط دورافتاده و روستایی نیز فراهم شود که پیش از این از طریق اینترنت دایال‌آپ یا سایر روش‌های نه‌چندان جالب به اینترنت وصل می‌شدند.

اسپیس‌ایکس قصد دارد اولین نسخه آزمایشی از این ماهواره را تا پایان سال 2017 و نسخه دوم را نیز در سال 2018 به فضا پرتاب کند. اگر مراحل آزمایشی با موفقیت پشت سر گذاشته شد تا یک دهه آینده ماهواره‌ها به صورت دسته‌جمعی و چندتایی به فضا پرتاب خواهند شد و این شرکت برآورد می‌کند تا سال 2013 بتواند بیش از 30 میلیارد دلار از این راه درآمد کسب کند. اگر تمامی برنامه‌ها با موفقیت پیش رود اسپیس‌ایکس حتی تعداد ماهواره‌ها را در صورت موافقت دولت به 7500 دستگاه نیز افزایش خواهد داد.

بزرگترین مشکل پیش رو در حال حاضر تأخیر به‌وجود آمده برای انتقال دیتا از زمین به فضا و سپس دوباره به زمین است که شاید سرعت این روش را نسبت به فیبرنوری کاهش دهد. به هر حال این شرکت چندسالی برای رفع مشکلات فرصت دارد و جالب است بدانید علاوه بر SpaceX شرکت بویینگ نیز در اندیشه راه‌اندازی چنین پروژه‌هایی است. گفته می‌شود همچنین اپل قصد سرمایه‌گذاری در این عرصه را دارد و اگر به خاطر داشته باشید پروژه لون گوگل نیز برای ارسال اینترنت از طریق بالن به مناطق دورافتاده چهار سال پیش کلید خورد.

منبع Digital Trends
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.