رابط کاربری MIUI 9 شیائومی قابلیت‌های اندروید نوقا و O را به اندروید مارشملو می‌آورد

برخی اطلاعات درز کرده حاکی از آن است که شیائومی بعضی قابلیت‌های نسخه‌های جدید اندروید را با استفاده از رابط کاربری MIUI9 به گوشی‌های هوشمند قدیمی مجهز به اندروید مارشملو خواهد آورد.

0

تردیدی نیست که شیائومی گوشی‌های هوشمند خود را مثل آب خوردن در بازار می‌فروشد و حتی گاهی در کمتر از چند دقیقه تمام موجودی اولیه خود را پیش‌فروش می‌کند!

این موضوع شاید به خاطر سخت‌افزار خوب و طراحی جذاب گوئشی‌های هوشمند این شرکت باشد اما می‌توان گفت این شرکت همچنان از نظر نرم‌افزار حداقل مانند سایر زمینه‌ها خوب عمل نمی‌کند.

تمام کاربرانی که سامسونگ را به خاطر وجود رابط کاربری سنگین و زیاد بودن اپلیکیشن‌های پیش نصب شماتت می‌کنند شاید هنوز گذرشان به رابط کاربری MIUI شیائومی نخورده است!

دستکاری‌ها وشخصی‌سازی‌های زیاد انجام شده حتی اگر گاهی اوقات خوب به نظر برسد به معنای آن است که باید انتظار داشته باشیم که عرضه آپدیت‌های نسخه‌های جدید اندروید به این زودی‌ها میسر نشود. این شاید دلیل همین سر و صدایی باشد که به خاطر درز جزئیات آپدیت جدید رابط کاربری شیائومی که با نام MIUI 9 عرضه خواهد شد، شنیده می‌شود و قرار است در آن قابلیت‌هایی را شاهد باشیم که بسیاری از گوشی‌های هوشمند قادر به استفاده از آن هستند.

شیائومی بهمن ماه گذشته رابط کاربری MIUI 8.2 را عرضه کرد و در حالی که این آپدیت، آپدیت بزرگی به حساب می‌آمد، برخی از کاربران این شرکت را به خاطر همراه نداشتن اندروید 7 نوقا ناامید کرد.

اگرچه در آن زمان گوشی های هوشمند کمی به اندروید 7 نوقا آپدیت شده بودند اما در همین دو ماه تعداد این گوشی‌های آپدیت شده به طور پیوسته افزایش پیدا کرده است. به هر حال آپدیت نشدن به اندروید نوقا به این معنا بود که نباید انتظار قابلیت‌های جدیدی همچون مالتی تسکینگ یا انجام دو کار به طور همزمان در دو بخش صفحه یا حالت موسوم به  Doze mode را از گوشی‌های شیائومی داشت اما حالا و به لطف ایمیلی که در خصوص آپدیت جدید و رابط کاربری  جدید MIUI 9 درز کرده، می‌توان کاربران شیائومی را دوباره امیدوار دید.

این اطلاعات از آن خبر دارد که شیائومی احتمالا در رابط کاربری جدید MIUI 9 بر پایه اندروید O شکل گرفته و اگر چه در شش ماهه دوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد اما قابلیت‌های نسخه‌ جدید اندروید را با استفاده از این رابط کاربری بر روی گوشی‌های قدیمی مجهز به اندروید مارشملو خود نیز فعال خواهد کرد.

در عین حال استفاده از این قابلیت‌ها در گوشی‌های قدیمی این باور را تقویت می‌کند که شیائومی از یک نسخه دست‌کاری شده خود و نه API خود گوگل برای گوشی‌های خود بهره خواهد برد در حالی که همچنان برخی قابلیت‌های نسخه‌های قبلی اندروید را در نسخه‌های جدید خود به کار می‌گیرد.

 

منبع Slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.